hjælp - udskrive hvert element i et array
Fra : Flemming Lauritsen

Dato : 17-12-00 13:08

Tak for hjælpen på forhånd.

getUsers() returnerer String[] - altså et array af strenge, og det kan man
ikke umiddelbart udskrive. Hvordan skal jeg gennemløbe arrayét og udskrive
hvert element.

Jeg kan ikke få det til at virke - hvad gør jeg forkert ?

import stemmegafleren.*;
import cs1.Keyboard;
public class Admin

{

public static void main(String[] arg)

{

String name,pw,svar = "";

PollCenter.connect(PollCenter.LOCAL);

PollCenter.logon("admin", "pmj");

do
{

System.out.println("Oprette nye bruger: ");
System.out.println("Navn på bruger ");

name = Keyboard.readString();
System.out.println("Pasword for bruger: ");

pw= Keyboard.readString();

PollCenter.newUser(name,pw);

System.out.print("Oprette flere bruger (j/n)?");
svar = Keyboard.readString();

}while(svar.equals("j") || svar.equals("J") || svar.equals("ja"));

for (int index = 0; index <PollCenter.getUsers.length; index++)
System.out.print (PollCenter.getUsers[index] + " ");

}

}

I dokumentation har jeg følgende oplysninger:

getUsers
public static java.lang.String[] getUsers()
Returnerer alle registrererede brugere af systemet.
Returns:
Et array af String indeholdende alle brugernavne. OSB: kun brugeren 'admin'
kan benytte denne metode.

-----

newUser
public static boolean newUser(java.lang.String name,
java.lang.String pw)
throws StemmegaflerenException

Opretter en ny bruger på systemet.
Parameters:
name - er navnet på den nye bruger. Dette brugernavn må ikke findes i
forvejen.
pw - Brugerens password. OSB: kun brugeren 'admin' kan benytte denne metode.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 17-12-00 14:00

"Flemming Lauritsen" <fml@post8.tele.dk> writes:

> for (int index = 0; index <PollCenter.getUsers.length; index++)
> System.out.print (PollCenter.getUsers[index] + " ");

Prøv at gøre følgende i stedet:
String[] users = PollCenter.getUsers();
for (int i = 0; i < users.length; i++)
System.out.println(users[i] + " ");

--
Jacob
Email: jacob@bunk.cc or c973693@student.dtu.dk

Fra : Flemming Lauritsen

Dato : 17-12-00 15:55

Tak til Jacob - det var lige hvad jeg skulle bruge !

Flemming Lauritsen