Flyspil ala. Wings
Fra : Jacob Nielsen

Dato : 20-03-04 19:13

Hej,

Jeg kunne godt tænke mig et spil der minder om det gamle Wings, altså et
flysimulator med gamle fly hvor man skal flyve rundt og skyde på hinanden :)

Nogen der har et godt bud?

Mvh. Jacob

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 20-03-04 19:32

"Jacob Nielsen" <jacob.nielsenREMOVE@REMOVEget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> flysimulator med gamle fly hvor man skal flyve rundt og skyde på hinanden

'IL Sturmovik 2' skulle vist være noget derhenad.
Desuden er der nogle gode flykampe i Battlefield 1942 bl.a. Battle of
England.
Combat Flight Simulator kunne også være noget, tag et kig på det!

Mvh. Rasmus Thorsø Nielsen

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 21-03-04 15:08

"Rasmus Thorsø Nielsen" <rasmus90_fake_@hotmail.com> wrote in message

> "Jacob Nielsen" <jacob.nielsenREMOVE@REMOVEget2net.dk> skrev i en
meddelelse

> :)
> 'IL Sturmovik 2' skulle vist være noget derhenad.

Nu er det til en ven og han har lige prøvet demoen, men hans syntes det
hakker lidt vel meget på en 1,5Ghz med 256MB Ram og et Radeon 9600 pro
grafikkort. Ved du om det er en generel "feature" i spillet eller om det
bare er demoen?

> Desuden er der nogle gode flykampe i Battlefield 1942 bl.a. Battle of
> England.

Jeps, det kender jeg, men han er kun ude efter en flysim :)

> Combat Flight Simulator kunne også være noget, tag et kig på det!

Oki, vi kigger.

Mange tak for svaret.

Mvh. Jacob

Fra : Jackie

Dato : 20-03-04 20:38

> [...]
> flysimulator med gamle fly hvor man skal flyve rundt og skyde på hinanden

Wings of Honour minder en del om det gamle Wings.
http://www.gamezone.com/gamesell/p22604.htm

Hygge
Jackie

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 21-03-04 15:09

"Jackie" <jackieloa@hotmail.com> wrote in message

> [...]
meddelelse

> :)

> Wings of Honour minder en del om det gamle Wings.

Wee, det ligner noget, så mangler det bare lige at blive udgivet :)

Mvh. Jacob

Fra : Jackie

Dato : 21-03-04 16:40

> "Jackie" <jackieloa@hotmail.com> wrote in message

> meddelelse

> hinanden

> Wee, det ligner noget, så mangler det bare lige at blive udgivet :)

Det skulle være udgivet, efter hvad der står på deres side??

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 21-03-04 20:40

> "Jacob Nielsen" <jacob.nielsenREMOVE@REMOVEget2net.dk> skrev i en
meddelelse

> et

> Det skulle være udgivet, efter hvad der står på deres side??

Hmm, det har du ret i, men kan ikke finde det nogen steder.. Det er sikkert
forsinket.

Mvh. Jacob

Fra : Mogens

Dato : 22-03-04 00:58

On 21 Mar 2004 20:39:33 +0100, "Jacob Nielsen"
<jacob.nielsenREMOVE@REMOVEget2net.dk> wrote:

>Hmm, det har du ret i, men kan ikke finde det nogen steder.. Det er sikkert
>forsinket.

Det skulle udkomme her i første kvartal 2004, så mon ikke
det er lige på trapperne.

Jeg har lige spillet demoen som man kan hente på deres
website og jeg må sige at den skuffer fælt.

1. Umuligt at skelne alierede og tyske fly fra hinanden før
man er 2 meter væk.

2. Nedskudte tyske fly hverken eksploderer eller styrter ned,
men forsvinder bare "puff". Hmm, måske en bug.

3. Bomber eksploder ikke. Lutter fusere.

4. Demo missionen slutter ikke. Man bliver ved med at få
besked på at skyde alle tyske fly ned, men der er sgu
ikke flere tilbage.

5. Afbryder man missionen går spillet ned.

Men ellers pæn grafik og det kører glidende selv på en
ikke helt ny maskine.

mvh Mogens

Fra : SG

Dato : 22-03-04 17:34

Mogens <moveng@portalen.no> wrote in

> Jeg har lige spillet demoen som man kan hente på deres
> website og jeg må sige at den skuffer fælt.

Jeg kan ikke helt genkende din fæle skuffelse.

> 1. Umuligt at skelne alierede og tyske fly fra hinanden før
> man er 2 meter væk.

De tyske fly havde en blå farve, som mine venner ikke har, så det synes
jeg egentligt er meget nemt. Selvfølgelig skal man lige kigge efter en
ekstra gang inden man bare blaster løs, men sådan har de rigtige piloter
fra den gang nok også haft det. Desuden kan du lige kaste et blik på
radaren, når du har en fjende ud for dig - hvis prikken er rød, så er det
sandsynligvis en fjende du har foran dig.

> 2. Nedskudte tyske fly hverken eksploderer eller styrter ned,
> men forsvinder bare "puff". Hmm, måske en bug.

På min demo, siger flyene bang og styrter mod jorden med en hale af røg
efter sig - kan du have sat dine grafik-indstillinger ned på et lavt
niveau?

> 3. Bomber eksploder ikke. Lutter fusere.

Har jeg ikke testet - men mon ikke det virker i det rigtige spil, hvis
det altså ikke virker i demoen.

> 4. Demo missionen slutter ikke. Man bliver ved med at få
> besked på at skyde alle tyske fly ned, men der er sgu
> ikke flere tilbage.

Da jeg havde nakket alle de tyske fly og deres zeppelinere så sluttede
mission som den skulle.

> 5. Afbryder man missionen går spillet ned.

Det har jeg ikke oplevet.

> Men ellers pæn grafik og det kører glidende selv på en
> ikke helt ny maskine.

Jeg synes spillet ser spændende ud - jeg kan godt lide det lidt
arcadeagtigte interface, så jeg slipper for at sætte mig ind i alverdens
flytekniske detaljer.

-SG

Fra : Gerner

Dato : 20-03-04 22:03

On 20 Mar 2004 19:13:17 +0100, "Jacob Nielsen"
<jacob.nielsenREMOVE@REMOVEget2net.dk> wrote in dk.spil.computer:

>Hej,
>
>Jeg kunne godt tænke mig
>
>Nogen der har et godt bud?

Ja, spørg i flysimgruppen

Hvorfor mon den er oprettet ?

--
Gerner
932WU/4379hrs

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 21-03-04 14:56

"Gerner" <nospamadresse@postkasse.org> wrote in message

> Ja, spørg i flysimgruppen
>
> Hvorfor mon den er oprettet ?

My mistake, og mens vi er ved det så tag lige et kig på
http://www.usenet.dk/netikette/vejledhvordan.html Gerner

Specielt afsnittene: Undgå gentagelser, Vær konstruktiv og så lige
Netiketten er ikke lov! ;)

Og da jeg nu ikke har postet til flysimgruppen kunne det jo være fordi jeg
ikke kendte til den, i så fald ville et link til den være rart ;)

Mvh. Jacob Nielsen

Fra : Gerner

Dato : 21-03-04 16:05

On 21 Mar 2004 14:56:10 +0100, "Jacob Nielsen"
> [...]

>http://www.usenet.dk/netikette/vejledhvordan.html Gerner
>
>Specielt afsnittene: Undgå gentagelser, Vær konstruktiv og så lige
Brokkerøv, troll

>Og da jeg nu ikke har postet til flysimgruppen kunne det jo være fordi jeg
>ikke kendte til den, i så fald ville et link til den være rart ;)

Som om det ikke fremgår af din liste over nyhedsgrupper. troll

--
Gerner
932WU/4379hrs

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 22-03-04 21:20

> Brokkerøv, troll

> Som om det ikke fremgår af din liste over nyhedsgrupper. troll

Det gør den jo, men jeg var ikke bekendt med at der fandtes en sådan gruppe
og når du alligevel skal rette kunne du vel lige så godt fortælle præcis
hvilken gruppe du mener indlægget hører hjemme i, men det var kun ment som
en venlig opfordring så...

Mvh. Jacob

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-03-04 23:37

In article <405f4a5e$1@news.wineasy.se>,
jacob.nielsenREMOVE@REMOVEget2net.dk says...

> hvilken gruppe du mener indlægget hører hjemme i, men det var kun ment som
> en venlig opfordring så...

Find den på http://www.usenet.dk/grupper.pl?

FUT:dk.admin.netikette

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Gerner

Dato : 23-03-04 01:36

On 22 Mar 2004 21:19:43 +0100, "Jacob Nielsen"
> [...]

>hvilken gruppe du mener indlægget hører hjemme i, men det var kun ment som

Nu troede jeg faktisk du var klogere end du udgiver dig for at være, og de
fleste kan sagtens oversætte "flysimgruppen" til noget der ligner i
gruppelisten, især når den befinder sig lige i nærheden. De fleste ved også at
flysim betyder flysimulator. Så hvorfor skal du holdes i hånden og ledes til den
rigtige gruppe ?

--
Gerner
942WU/4425hrs

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 24-03-04 13:30

> [...]
også at
> flysim betyder flysimulator. Så hvorfor skal du holdes i hånden og ledes

Jeg påpegede udelukkende bare at det ville være god kotyme fra din side,
også at angive gruppens navn når du nu alligevel bruger din tid på at skrive
et indlæg om, at min post var forkert adresseret.
Jeg kunne uden problemer finde flysim gruppen, men en person der er helt ny
på usenet ville måske ikke kunne, og da jeg har bemærket at du generelt
udelader at skrive gruppen en given post skulle være sendt til ville jeg
blot gøre dig opmærksom på dette. Det er der ingen grund til at fare op for,
vi kan alle begå fejl og tage ved lære af dem :)

Mvh. Jacob

Fra : Gerner

Dato : 24-03-04 15:32

On 24 Mar 2004 13:30:29 +0100, "Jacob Nielsen"
> [...]

>på usenet ville måske ikke kunne, og da jeg har bemærket at du generelt

Nåh, nu er det lige pludselig nye brugere der ikke kan finde en gruppe ud fra en
forkortelse af navent ! Du mener der er lige så dumme som dig. Fint signal at
give de nye.

>udelader at skrive gruppen en given post skulle være sendt til ville jeg
>blot gøre dig opmærksom på dette. Det er der ingen grund til at fare op for,
>vi kan alle begå fejl og tage ved lære af dem :)

Jeg farer ikke op på grund af intelligente argumeneter, men dumme folk ser nok
bare deres egen flimsede indlæg som det eneste sande i denne verden. troll.

--
Gerner
948WU/4453hrs

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 24-03-04 16:20

> [...]
fra en
> forkortelse af navent ! Du mener der er lige så dumme som dig. Fint signal

Du opfatter tingene meget bogstaveligt hva'? ;) Det jeg mente var at det
ikke er sikkert at nye brugere af usenet kan finde en gruppe når alt du
siger er at indlægget hører hjemme i flysim gruppen.

> Jeg farer ikke op på grund af intelligente argumeneter, men dumme folk ser
nok
> bare deres egen flimsede indlæg som det eneste sande i denne verden.
troll.

Mmm, jeg forklarer såmænd bare mine bevæggrunde på en flink og høflig måde.
Jeg indrømmer blankt at jeg postede til en forkert gruppe, men anede ikke at
der eksisterede en flysim gruppe og da jeg læser dk.spil.computer flere
gange dagligt og mit spørgsmål drejede sig om et spil antog jeg at mit
indlæg hørte hjemme i denne gruppe, min fejl som indrømmet til at starte
med. Og det er helt fint at du retter på mig, men ville bare gøre dig
opmærksom på at istedet for at skrive "spørg i flysimgruppen" ville det være
mere sigende og behjælpeligt hvis du havde skrevet
dk.spil.computer.flysimulator
Men det var kun ment som en venlig opfordring og hvis du syntes det er
tåbeligt var det jo som sagt kun ment som en venlig opfordring :)

Nok om det, jeg fik foreslået nogle flyspil og det var hvad jeg kom efter.
Fremtidige spørsmål om flyspil retter jeg til den rette gruppe :)

Mvh. Jacob

Fra : Kasper

Dato : 21-03-04 15:34

On Sat, 20 Mar 2004 22:03:01 +0100, Gerner

>Ja, spørg i flysimgruppen
>
>Hvorfor mon den er oprettet ?

Nu bruger han godt nok ordet "flysimulator", men det synes jeg nu ikke
helt man kan kalde Wings. Det er et action-spil med et par
flysimulator-elementer.

--
Kasper

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-03-04 01:13

In article <405c89b6@news.wineasy.se>,
jacob.nielsenREMOVE@REMOVEget2net.dk says...

> Nogen der har et godt bud?

Crimson Skies ?

Fra : Gerner

Dato : 21-03-04 12:21

Svar i flysimgruppen

--
Gerner
932WU/4379hrs

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 21-03-04 21:10

"Gerner" <nospamadresse@postkasse.org> skrev i en meddelelse

> Svar i flysimgruppen
>

> --
> Gerner
> 932WU/4379hrs

Gerner, hvad fanden er grunden til at du altid render rundt og leger
politimand herinde, prøv dog og tag det lidt roligt, man flyver jo heller
ikke på folk med det samme fordi de ikke lige ligger kniv og gaffel "kl.
kvart over ni" når de har spist. Netikette er for newsgroups hvad Emma Gad
er for takt og tone - en 'opfordring' til høflighed for at skabe orden, men
som ikke vælter verden hvis den en gang imellem brydes i fejl. Så prøv at
fald lidt ned, og vær konstruktiv i stedet for Mr. Perfect

M(v)h. Rasmus

Fra : Gerner

Dato : 21-03-04 22:39

On Sun, 21 Mar 2004 21:10:20 +0100, "Rasmus Thorsø Nielsen"
<rasmus90_fake_@hotmail.com> wrote in dk.spil.computer:

> [...]
>som ikke vælter verden hvis den en gang imellem brydes i fejl. Så prøv at
>fald lidt ned, og vær konstruktiv i stedet for Mr. Perfect

Kan du lide at lege politimand ?
Kan du lide at skide på reglerne ?

Hvad er forskellen på det du skriver og det jeg skriver ?
Eller skal du bare pudse glorien ?
I alle tilfælde er det noget pis du laver.
Kom over det snart.

--
Gerner
937WU/4403hrs

Fra : Michael C. Andersen

Dato : 22-03-04 16:00

> [...]
>
> Hvad er forskellen på det du skriver og det jeg skriver ?
> Eller skal du bare pudse glorien ?
> I alle tilfælde er det noget pis du laver.

Nu vil jeg aldrig kalde "Wings" for et flysim, men derimod et actionspil, så
derfor vil man sikkert blive bedt om at pi**e over i dk.spil.computer hvis
man nævner spillet "Wings" i
flysim gruppen

Gerner : slap dog af! en venlig henstillen hjælper mere end 100 flames !

mvh
Michael

Fra : Gerner

Dato : 22-03-04 19:19

On Mon, 22 Mar 2004 15:59:48 +0100, "Michael C. Andersen"
<NEVER.Give@way.your.email.adress.here> wrote in dk.spil.computer:

> [...]
>derfor vil man sikkert blive bedt om at pi**e over i dk.spil.computer hvis

Og det gør man jo ikke vel. Der blev bedt om et flysim spil til sønnen, og af de
OT svar der er kommet fremgår det at det er flysim man mener der er erstatningen
for wings.
Tag og følg med i timen ik'

>Gerner : slap dog af! en venlig henstillen hjælper mere end 100 flames !

Jeg skrev dette.
>Ja, spørg i flysimgruppen
>
>Hvorfor mon den er oprettet ?

Og mudderkastningen begyndte, og mine svar spegler den tilstand.
Jeg starter aldrig en mudderkrig.

Jeg har en mening og den kan man åbenbart ikke respekteres men nedgøres af
mudder.
Stop det eller lær at leve med mine gensvar på lorteindlæg.

Henvend dig til dem der kaster med mudderet først, men det tør du ikke.

--
Gerner
941WU/4420hrs

Fra : Kasper

Dato : 21-03-04 15:12

> [...]

>flysimulator med gamle fly hvor man skal flyve rundt og skyde på hinanden :)

Ja, det kunne være fedt med et moderne spil, der lægger lige så meget
vægt på historien og stemningen som i det gamle Wings. Forhåbentligt
laver Cinemaware en remake på et tidspunkt.

--
Kasper

Fra : Michael C. Andersen

Dato : 23-03-04 11:00

"Kasper" <nospam@thanks.com> wrote in message

> [...]
> vægt på historien og stemningen som i det gamle Wings. Forhåbentligt
> laver Cinemaware en remake på et tidspunkt.

Ja, det må man da håbe, for jeg brugte (alt for) mange timer på "Wings" da
det kom frem, for det var virkeligt sjovt ! ;)

--
Med venlig hilsen / Regards

Michael C. Andersen

Fra : Kasper Aae

Dato : 23-03-04 18:08

On Tue, 23 Mar 2004 11:00:18 +0100, "Michael C. Andersen"

>Ja, det må man da håbe, for jeg brugte (alt for) mange timer på "Wings" da
>det kom frem, for det var virkeligt sjovt ! ;)

Jeg spiller det stadig med en Amiga-emulator :)

--
Kasper Aae

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 26-03-04 02:15

Kasper Aae wrote:

> Jeg spiller det stadig med en Amiga-emulator :)

Jeg spiller det stadig på en Amiga :)

-Sune

--
Check out my band: www.secondnature.dk !

Fra : Sp@cey

Dato : 23-03-04 18:18

> [...]
> flysimulator med gamle fly hvor man skal flyve rundt og skyde på hinanden

Det der hurtigt springer i øjnene på mig er "Secret Weapons over Normandy"
som minder en del om det. dog fortsætter spillet ikke hvis man dør, men det
må du leve med.

http://www.gamerankings.com/itemrankings/launchreview.asp?reviewid=308424

Sp@cey

"Prøv at krydse en papegøje med en hyæne og spørg resultatet hvad det er den
griner af og så har du elllers bare at ha' det du ved...
Rrrrrrrrrrrrrrooouw... -Rigtig fantastisk!"
Kim Schumacher RIP

Fra : webhiker

Dato : 05-06-04 18:25

> [...]

> Jeg kunne godt tænke mig et spil der minder om det gamle Wings, altså
> et flysimulator med gamle fly hvor man skal flyve rundt og skyde på

Skal det være seriøst , pænt og ikke mindst stille krav til pc'en , ja så
forsøg dig med IL - STUMOVIC - 1'erne eller 2'erne.
Der er også kommet en en ADDON til spillet........ Webhiker.

Fra : Gerner

Dato : 05-06-04 20:17

On 05 Jun 2004 17:24:39 GMT, webhiker <webhiker@not-working> wrote in
dk.spil.computer:

> [...]
>forsøg dig med IL - STUMOVIC - 1'erne eller 2'erne.
>Der er også kommet en en ADDON til spillet........ Webhiker.

2½ måned senere svarer du i den forkerte gruppe.

--
Gerner
1298WU/6181hrs