MS Windows
briani 27239
Opstart afbrydes og genstarter
Fra : Søren Bo Rødgaard He~

Dato : 20-03-04 19:00

Jeg kører med WinXp Home på den ene PC'er, og der er inden for den
seneste uge begyndt at opføre sig ganske underligt.

1. problem

Når jeg tænder når PC'en næsten hver gang helt frem til det til det
punkt, hvor man logger sig ind, dvs. man når lige at se skærmbilledet,
så slukker skærmen, og PC'en genstarter. Der fremkommer derpå et
skærmbillede med besked og at der er sket en pludselig fejl og Windows
genstarter. Der vises tre startmuligheder med fejlsikker tilstand, en
med normal opstart og sidst en mulighed med opstart med sidste korrekt
fungerende opsætning.

2. problem

Efter login går der fra 30 til 45 sekunder inden netværksforbindelsen
oprettes og antivirus/firewall (Norman) starter. - Hvis jeg har lukket
for netværksforbindelsen inden jeg slukker for PC'en, starter
antivirus/firewall med det samme.

Supplerende oplysninger:

Jeg har kørt antivirus på PC'en, dels med Norman og en online scanner,
samt Stinger. Online scanneren fandt en W32/SdBot.GA i mit
pakkeprogram (WinRAR v. 3.20) og i 4 filer som var pakket som
exe-filer, samt i otte filer i System Restore. Disse er fjernet, men
hverken før eller efter fjernelsen af de pågældende filer har jeg
kunne finde spor af nævnte virus/malware i registreringsdatabasen, som
jeg burde efter hvad jeg har læst mig frem til.

Jeg har talt med NORMAN support, og afinstalleret/geninstalleret
antivirus/firewall efter deres anvsninger, men lige meget har det
hjulpet.

Når jeg tidligere kørte Windows Task Manager viste den omkring 30
aktive processer, og det er samme er tilfældet nu, i de 30-45 sekunder
der går inden antivirus/firewall starter, hvorpå antallet af processer
stiger til ca. 45.

Er der noget der kan hjælpe ud fra de givne oplysninger?

-
Med venlig hilsen
Søren Bo Rødgaard Henriksen

Fra : Sander

Dato : 22-03-04 20:13

http://www.tucows.com/preview/236049.html

Prøv at hente Add-aware her og kør den igennem,
kunne være du havde en masse spyware på maskinen.

Sander.

Fra : Søren Bo Rødgaard He~

Dato : 22-03-04 22:05

On Mon, 22 Mar 2004 20:12:46 +0100, "Sander"
<REMOVENoller@webspeed.dkREMOVE> wrote in
<405f3ab6$0$515$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>:

>http://www.tucows.com/preview/236049.html
>
>Prøv at hente Add-aware her og kør den igennem,
>kunne være du havde en masse spyware på maskinen.

AdAware, Stinger, to forskellige online virusscanninger plus diverse
har været forsøgt, herunder gennemgang af reg.databasen de steder, som
normalt vil indikere at der er noget galt.