nulstil BIOS
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 20-03-04 17:30

I manualen står der om - clear cmos jumper-
"disconnect all the power cables from the mainboard",
er det ikke nok med strømkablet til PC'en, man skal
vel ikke flå alle ledninger af bundlortet.
mvh Ebbe

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-03-04 17:43

In article <k2so509enf4l4s5vgr2plf0qtv8mqghar6@4ax.com>,
ebbeh@mail1.stofanet.invalid says...

> er det ikke nok med strømkablet til PC'en, man skal
> vel ikke flå alle ledninger af bundlortet.

Jeg vil anbefale at man følger det der står i manualen, da reset _kan_
medføre fejlstrømme som følge af eksterne kilder.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 20-03-04 17:56

On Sat, 20 Mar 2004 17:42:42 +0100, Jesper G. Poulsen
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:
klip

>Jeg vil anbefale at man følger det der står i manualen, da reset _kan_
>medføre fejlstrømme som følge af eksterne kilder.

Jeg synes ikke jeg er helt sikker, men OK, hvis jeg
fjerner alle udvendige tilslutninger til PC'en, er det så OK ?

Egentlig er det unødvendigt, for den kører bare 100 %,
men jeg havde anskaffet PC 2100 DDRam, så jeg tænkte, at jeg ville
skifte SDRammen ud, den ser 512 MB ram, men går i stå i opstarten,
så jeg satte SDrammen i igen, og det kører bare, men hvorfor, den er
jo beregnet til DDRam
mvh Ebbe

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-03-04 19:01

In article <ndto509sq7tl8ffu5pk6jej9f3fl4aorfs@4ax.com>,
ebbeh@mail1.stofanet.invalid says...

> Jeg synes ikke jeg er helt sikker, men OK, hvis jeg
> fjerner alle udvendige tilslutninger til PC'en, er det så OK ?

Alle udvendige og indvendige

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 20-03-04 19:07

On Sat, 20 Mar 2004 19:00:35 +0100, Jesper G. Poulsen
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>In article <ndto509sq7tl8ffu5pk6jej9f3fl4aorfs@4ax.com>,
>ebbeh@mail1.stofanet.invalid says...

>Alle udvendige og indvendige

Mange tak, det lyder som om jeg skal alliere mig med en slagter
mvh Ebbe

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-03-04 19:47

In article <rv1p50lemldrts566ajhcaj36d2ggruj2g@4ax.com>,
ebbeh@mail1.stofanet.invalid says...

> Mange tak, det lyder som om jeg skal alliere mig med en slagter

Mus, tastatur, skærm, højttalere, printer, harddiske, floppydrev, USB-
enheder, CDROM-drev, DVD-drev, powerkabler... Fortsæt selv listen.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 20-03-04 19:58

On Sat, 20 Mar 2004 19:47:25 +0100, Jesper G. Poulsen
> [...]

>Mus, tastatur, skærm, højttalere, printer, harddiske, floppydrev, USB-
>enheder, CDROM-drev, DVD-drev, powerkabler... Fortsæt selv listen.

OK, jeg tror den trængte ind, der kan selvfølgelig være forbindelse,
selv uden power, du skal have Tak, du er en tålmodig mand.
mvh Ebbe

Når jeg nu alligevel har skrabet det rent, kan jeg ligesågodt polere
det også

Fra : Loha

Dato : 27-03-04 11:11

Jeg er ikke helt med... Helt ny på dette område.

Skal man fjerne alle powerkabler og de brede kabler til drev
(båndspaghettikabler)???

Lone Hansen

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 27-03-04 13:53

On Sat, 27 Mar 2004 11:11:15 +0100, Loha <loha@lohaweb.dk> wrote:

>Jeg er ikke helt med... Helt ny på dette område.
>
>Skal man fjerne alle powerkabler og de brede kabler til drev
>(båndspaghettikabler)???
>
>Lone Hansen
klip
Nej, de brede er ikke powerkabler, det er de små 4 pins der sidder ved
siden af, og,
det gik godt for mig
mvh Ebbe

Fra : Loha

Dato : 27-03-04 14:32

Jeg mente om man også skulle fjerne de brede kabler. Men hvad gør man
så, starter man dyret eller hvad??? Eller skal man bare flytte jumperen
til resetting af cmos???

Lone

Fra : Loha

Dato : 27-03-04 14:43

Loha wrote:

> Jeg mente om man også skulle fjerne de brede kabler. Men hvad gør man
> så, starter man dyret eller hvad??? Eller skal man bare flytte jumperen
> til resetting af cmos???

P.S. Har ingen manual, det er et gammelt bundkort.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 27-03-04 14:50

On Sat, 27 Mar 2004 14:42:42 +0100, Loha <loha@lohaweb.dk> wrote:

> [...]
Hej Lone,
Jeg fjernede ikke de brede, kun de små powerkabl., så flyttede jeg
jumperen et øjeblik, og tilbage igen. Da jeg derefter startede op var
alt OK
mvh Ebbe

Fra : Loha

Dato : 27-03-04 14:56

Mange tak! Jeg tror jeg er med nu.

Lone

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 21-03-04 19:50

Kan det virkelig være så svært ?
Jeg har nulstillet Bios efter teksten, og skiftede så mine
2 SDRamklodser, isatte en klods DDRam ps 2100 på
512 MB, og startede halvt op.
på skærmen sås ram 524288
alle diske og den bootede, men stoppede så, sort skærm
med kurseren blinkende i venstre hjørne, nøjagtig som
med den blokerede slot PCI 1.
i igen med SDRammen, og det kører fint, hvad er galt,
er det bundkortet ?
mvh Ebbe