MS Windows
briani 27239
Lave en partition bootable
Fra : hans iversen

Dato : 20-03-04 17:17

Hej,

Nogle der kender til om man kan lave en eksiterende partion bootable
uden at slette data som i forvejen er på denne?

/Kenneth

Fra : Steen Gellett

Dato : 20-03-04 18:35

"hans iversen" <hans.udengaard.iversen@not.validated.com> skrev i en
meddelelse news:405c6e64$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej,
>
> Nogle der kender til om man kan lave en eksiterende partion bootable
> uden at slette data som i forvejen er på denne?

En partition med hvilket styresystem ???
En partition på FAT 32 / NTFS ???

Det er meget nemmere at få hjælp når du stiller spørgsmålet rigtigt !!

EKS. Win98 og FAT 32
Fra en startupdiskette skriver du
sys c:
......dette kopierer system filer ( command.com msdos.sys io.sys ) over på
hd'en.............

derefter skriver du ( stadig på a: drev ) :
fdisk

og sætter din HD som aktiv ( A partition ) og så kan du boote fra den

Fra : hans iversen

Dato : 20-03-04 21:34

"Steen Gellett" <HejMedDig@NoSpam.Net> skrev i en meddelelse
> En partition med hvilket styresystem ???
> En partition på FAT 32 / NTFS ???

FAT32 og XP. Jeg fandt ud af fixboot kommandoen i recovery
control kunne gøre det. Jeg kan dog stadig ikke få den til at boote
mit XP. Det er også forsøgt med bootcfg men det kan
ikke finde nogen XP installation. Så kopierede jeg nogle filer
fra en anden computer over på min (bootfiler) og det reagerede
den på..så skrev den så at den manglede en masse filer.
Hele min driver dir under system32 er f. eks væk.

Harddisk fejl eller virus...hvem ved..

Jeg lånte en disk med XP på og er nu ved at gøre klar til at geninstallere
efter jeg har lavet backup af mine ting. Skodet...

Ellers tak for svaret.

/Kenneth