Parkering.....Hvordan er det nu lige det e~
Fra : Soren Pedersen

Dato : 20-03-04 16:50

- I et "lege / opholdsområde" (makeret med E51)
Jeg er NÆSTEN helt sikker på at parkering kun må ske i afmærkede båse, men
kan ikke finde nogen reference i færdselsloven. Er der en af jer der kan
hjælpe mig på sporet ?

Mvh
/Søren - Xantia HDi W/E (Week End) og Pug 309 W/E (Wife Edition)

Fra : Reino Andersen

Dato : 20-03-04 17:05

Soren Pedersen skrev:

> [...]
> kan ikke finde nogen reference i færdselsloven. Er der en af jer der kan

Fra "Bekendtgørelse om vejafmærkning" § 19:

"Parkering i opholds- og legeområder må ikke ske uden for særligt afmærkede
pladser. Dette gælder dog ikke cykler, knallerter og tohjulede motorcykler."

--
Reino

Fra : Soren Pedersen

Dato : 20-03-04 23:17

Mange tak for hjælpen. Har du evt. et link til et officielt site hvor det er
nævnt ?

Fra : Soren Pedersen

Dato : 20-03-04 23:52

Jeg har selv fundet det på retsinfo.dk