Skærme
Fijala 3554
"Rød" skærm
Fra : Madsen

Dato : 20-03-04 17:00

Hejsa

Jeg har absolut ikke forstand på computere, så jeg henvender mig her i håb
om at nogen kan give et godt bud på mit problem: Min skærm er blevet let
lyserød og noget mørkere i farverne - i stedet for det noget lysere hvid og
grå. I starten skiftede den lidt frem og tilbage mellem normal og det
lyserøde, men nu er den konsekvent lyserød. Er det skærm eller skærmkort der
er død - eller kommer det ud på det samme?

Mvh
Lone

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-03-04 17:10

In article <MMZ6c.122570$jf4.6824847@news000.worldonline.dk>,
lone.madsen@tiscali.dk says...

> lyserøde, men nu er den konsekvent lyserød. Er det skærm eller skærmkort der
> er død - eller kommer det ud på det samme?

Skærmen er ikke død, den er syg. Der ligger en mindre fejl på et lille
print der sidder bag på billedrøret (den røde del). Find en fagmand i
nærheden i dk.teknik.elektronik og tilbyd et par af de grønne

Hvis du bor på Als kan jeg kigge på den (er fagmand)

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Villy Jensen

Dato : 20-03-04 18:32

> [...]
> nærheden i dk.teknik.elektronik og tilbyd et par af de grønne
>
> Hvis du bor på Als kan jeg kigge på den (er fagmand)

1) Prøv at checke benene i det '15'-polede stik på skærmledningen - bukkede
ben kan forekomme.
2) Prøv at ruske lidt i skærmkablet i begge ender og se om 'farverne
holder' - det kan være en træt ledning
3) Få en fagmand til at kikke - det lyder overkommeligt (men for dyrt til en
forhandlerreparation)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-03-04 19:07

In article <405c8026$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
diy4wd@hotmail.com says...

> 1) Prøv at checke benene i det '15'-polede stik på skærmledningen - bukkede
> ben kan forekomme.

Det vil ikke medføre et lettere misfarvning.

Enig.