Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Fotokritik ønskes
Fra : Bach|DK|

Dato : 20-03-04 14:50

Tag et kig på disse to billeder:

www.m-b-f.dk/1/test

Hvilken er den bedste? Er der for *meget* "retouch" på den øveste efter
jeres mening?

--
Michael Bach

http://m-b-f.dk - under opbygning
ICQ#: 56140045

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 20-03-04 14:55

Det øverste er helt klart flottes på min skærm.
Som foto synes jeg ikke det er noget specielt, men sikkert at dejligt minde
for dem på billedet.

Jan

Fra : Bach|DK|

Dato : 20-03-04 14:59

> Det øverste er helt klart flottes på min skærm.

Synes jeg også selv, men det kunne jo være man synes det var for meget.

> Som foto synes jeg ikke det er noget specielt, men sikkert at dejligt
> minde for dem på billedet.

Præcis.

- Tak for det.

--
Michael Bach

http://m-b-f.dk - under opbygning
ICQ#: 56140045

Fra : KNL DtP

Dato : 20-03-04 15:03

"Bach|DK|" <post@NOSPAMPLEASEm-b-f.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken er den bedste? Er der for *meget* "retouch" på den øveste efter
> jeres mening?

Jeg synes, at den nederste (originalen) er lidt flad i kontrasten. De sorte
områder virker koksgrå og farverne er lidt kedelige og kolde.

Den øverste har du hævet kontrasten, og det er sådan set også fint, men jeg
synes det er lige i overkanten. Alle detaljer i skyggen (den sorte jakke) er
nu væk, og det samme gælder højlyset (ærmet på den lyse jakke).

Jeg har lige hurtigt lavet mit lille forslag til en forbedring:
http://knl-dtp.dk/temp/forbedret-lidt.jpg

Kontrasten er hæve ved at bruge funktionen Levels i Photoshop. Den er lige
nøjagtig hævet så meget, at det sorte bliver rent sort - men at der stadig er
detaljer i jakken.

Farveniveauet er hævet en anelse med Hue/Saturation-funktionen. Farverne er
herefter gjort en smule varmere med Color Balance.

Håber du kunne bruge kritikken til noget :)

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Bach|DK|