Power til Celeron ??
Fra : Henne

Dato : 20-03-04 14:01

Hej
Har købt Mobo og Celeron 2.4 CPU.
Nu har jeg ikke erfaring med Intel kun AMD så jeg ved ikke hvor meget PSU
der kræves?

Bruger Intel ligeså meget energi (watt) som AMD?

Hvad vil være fornuftig PSU watt til denne CPU ??

Henne

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-03-04 14:53

In article <c3hfa0$saa$1@sunsite.dk>, henrikmainz@SPAMmail.tele.dk
says...

> Har købt Mobo og Celeron 2.4 CPU.

Det har du vel ikke? :-/

http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/12/06/0141028

Den Athlon XP 2500+ der deltager i testen koster det samme som den
Celeron 2.4 GHz som også deltager i testen (11 kroner i forskel iflg.
edbpriser).

> Nu har jeg ikke erfaring med Intel kun AMD så jeg ved ikke hvor meget PSU
> der kræves?

Hvilken AMD havde du?

> Bruger Intel ligeså meget energi (watt) som AMD?

De nye bruger de mere. Der er en årsag til at den nye P4 Prescott
populært kaldes for PresHot.

> Hvad vil være fornuftig PSU watt til denne CPU ??

Der 2 metoder. Gættemetoden og beregningsmetoden. Gættemetoden er
hurtigst, men risikoen for at gætte for lavt er til stede.
Beregningsmetoden er mere langsommelig, men giver et nøjagtigt
resultat.

Her er en tråd vedr. beregningsmetoden:

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Esben

Dato : 20-03-04 15:11

"Henne" <henrikmainz@SPAMmail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Har købt Mobo og Celeron 2.4 CPU.
> Nu har jeg ikke erfaring med Intel kun AMD så jeg ved ikke hvor meget PSU
> der kræves?

Det kommer an på hvad du ellers har i maskinen. Er det blot en harddisk, et
optisk drev og et grafikkort, så er 180 watt nok, blot kvaliteten er ok.

--
Esben

Fra : Thomas Hansen

Dato : 21-03-04 09:37

On Sat, 20 Mar 2004 14:00:35 +0100, Henne <henrikmainz@SPAMmail.tele.dk>
wrote:

> Hej
> Har købt Mobo og Celeron 2.4 CPU.
Den har du forhåbentlig købt billigt brugt. Ellers har du kvejet dig
En AMD XP med et mobo med Nforce2 koster det samme men yder langt bedre.

Kik her http://users.erols.com/chare/elec.htm

> Hvad vil være fornuftig PSU watt til denne CPU ??
En hvilklen somhelst kvalitets psu helt ned til 200w burde være nok. Det
kommer selvfølgeligt også an på hvad du ellers har i maskinen.

--
/Thomas Hansen - Valby

"Jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive!"