Bedste mus til spil?
Fra : Onkel Ond

Dato : 20-03-04 11:30

Hej,
Da jeg går med overvejelser om at investere i en ny mus (p.t. har jeg en
cordless mouseman wheel -tror jeg nok den hedder), tænker jeg at dette
er det mest nærliggende sted at spørge: Hvilken mus er bedst til spil,
hvis der samtidig skal være en smule sammenhæng med prisen og min
økonomi? Dvs. max 500,-
Har kigget på mx310, mx500, mx510 og mx700, men mht. trådløse optiske
mus, så var der noget om på et tidspunkt at de ikke opdaterede hurtigt
nok til at man kunne bruge dem i spil. Er det stadig sådan, eller var
det begyndervanskeligheder, som er overstået nu? Og igen, mht. mx700,
hvad med batteriforbruget? Står den også og bruger batteri, når den bare
ligger uvirksom hen?
Af de ovennævnte mus, hvilken ville I så anbefale, mht. pris/kvalitet
sammenhæng? Skal jeg evt. kigge efter en anden producent? (husk at mit
max stadig er 500,- og da jeg ikke er hardcore gamer, er en boomslang
nok overkill anyway...)

Håber på et per velmenende råd :)
Mvh. Jakob Færch-Jensen

--
"Og hvis det er OT, så giv en venlig henvisning til rette sted,
istedet for at svinge det hellige sværd og starte en laaaang

Fra : Kim Larsen

Dato : 20-03-04 12:35

"Onkel Ond" <jafj_usenet@hahahotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> "Og hvis det er OT, så giv en venlig henvisning til rette sted,
> istedet for at svinge det hellige sværd og starte en laaaang

MX310 bruger jeg selv, og den har øget min terror virksomhed i MOHAA
betragteligt i forhold til min gamle Logitech cordles optical mouse man. Der
er en lille forsinkelse på dem uden "hale" og det er ret u-fedt, men med
hale, så sker tingen her og nu. Nå, jeg løber, jeg skal spille

Kim Larsen

Fra : MKH1

Dato : 20-03-04 16:24

Bruger MX500, det er den bedste gaming mus jeg nogensinde har haft.
Og så skulle MX510 vist være lidt bedre ;-O
Den ville jeg vælge nu. Uden tvivl.

Martin

Fra : René Lønstrup

Dato : 20-03-04 17:07

Onkel Ond wrote:
> [...]
> nok til at man kunne bruge dem i spil. Er det stadig sådan, eller var
> det begyndervanskeligheder, som er overstået nu?

Jeg har en MX700 og syntes bestemt ikke at den er ringere / langsommere end
min gamle optiske Microsoft trådmus, - tværtimod. Det eneste mindre
irritationsmoment ved den, er at den har en form for batterisparefunktion
der træder i kraft når den har stået stille lidt tid. Det er selvfølgelig
godt nok, men det tager lige et par sekunder før den vågner op når man
begynder at bevæge den igen, hvilket kan være lidt irriterende. Men man
vænner sig til det, så det er ikke så stort et problem, syntes jeg.

> Og igen, mht. mx700, hvad med batteriforbruget?

Det påstås vist at den skulle kunne holde et par måneder ved normalt brug,
men hvad det dækker ved jeg ikke. Mit brug er dog tydeligvis ikke normalt,
for den holder kun ca. 1-2 uger mellem opladningerne for mig (men den bliver
også ofte brugt op til 8-10 timer om dagen). Men da der både følger
genopladelige batterier og ladestation med, er det egentligt ikke noget
problem. Bare sæt musen i ladestationen natten over en gang imellem, så er
den fin - Desuden har musen en advarselslampe der begynder at blinke når
den mangler strøm, så det er ikke sådan at den lige pludselig går død midt i
en skudduel

> Står den også og bruger batteri, når den bare ligger uvirksom hen?

Ja, men som nævnt har den sparefunktion, så det er ikke så galt.

> Af de ovennævnte mus, hvilken ville I så anbefale, mht. pris/kvalitet
> sammenhæng? Skal jeg evt. kigge efter en anden producent?

Jeg er fuldt ud tilfreds med min mus og jeg vil ikke tøve med at sige at det
er den bedste mus jeg endnu har haft, så jeg kan kun anbefale den.

--
Mvh René Lønstrup
min web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Onkel Ond

Dato : 20-03-04 23:17

Jeg takker mange gange for svarene, så ved jeg lidt mere om hvad
spareskillingerne skal bruges på!
Hav en fortsat god weekend,
Mvh. Jakob Færch-Jensen

Fra : preben nielsen

Dato : 21-03-04 08:41

> [...]
hurtigt
> nok til at man kunne bruge dem i spil. Er det stadig sådan

Du kan roligt vælge f.eks. en MX500. Den er perfekt til spil og
alle jeg kender bruger efterhånden optisk til FPS spil.

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : [NH]7H

Dato : 22-03-04 11:36

Er selv tilhænger af Razers boomslang mus. De udkommer med en ny, og det
lyder som om det er lækkerier.

http://www.geekextreme.com/modules.php?name=Reviews&rop=showcontent&id=103

Bo

Fra : Ole Sørensen

Dato : 24-03-04 14:35

Er YDERST tilfreds med min MX700.....det med langsom reaktionstid på
trådløse mus hører vist fortiden til...ihvertfald når det kommer til MX
serien.

Personligt ville jeg aldrig købe en mus med "hale", da den for mig er et
konstant irretationsmoment.

Hvad angår batteri forbrug, er det ikke noget der har voldt mig
problemer...den står pænt i sin lader (Der også er base) om natten....så jeg
har aldrig oplevet, at den er "gået død" under brug.

/Ole

Fra : MKH1

Dato : 24-03-04 15:06

"Ole Sørensen" <no1@e-mail.dk> wrote in message
> [...]
> serien.
>
> Personligt ville jeg aldrig købe en mus med "hale", da den for mig er et

"Konstant irritationsmoment" er efter min mening 100% latterligt.
Lyder mest som en dårlig reklame.
Til gængæld:
Hvis du har prøvet, og jeg har prøvet, kan du tydelig mærke en forsinkelse.
MX 500 vs. MX 700.
For seriøs gaming; vælg IKKE Pelle Haleløs..

Martin.

Fra : Kim Larsen

Dato : 24-03-04 17:36

> [...]
forsinkelse.
> MX 500 vs. MX 700.
> For seriøs gaming; vælg IKKE Pelle Haleløs..

Enig, en uden hale er for dem der alligevel ikke kan følge med (Det er
gas og i kan tage det)
Jeg vil dog stadig holde med Martin, em med hale er altså noget bedre en
haleløs. Jeg spiller selv MOHAA på nettet, og det var altså en plage med
trådløs, så fik jeg mig en med hale og er nu rykket nogle klasser op.

Kim Larsen

Fra : Onkel Ond

Dato : 24-03-04 21:24

MKH1 skrev bl.a.:
> [...]

Jamen tak for rådet :) -nu sagde jeg jo godt nok fra starten at jeg ikke
var den seriøseste gamer, men derfor er det alligevel rart at få en
mening desangående... ;v)

Kim Larsen skrev bl.a.:
> Enig, en uden hale er for dem der alligevel ikke kan følge med
> (Det er gas og i kan tage det)

Yessir! Men jeg /kan/ alligevel ikke følge med -men jeg kan godt ta' det
:v) -og jeg synes f.eks. at det er meget fedt jeg kan tage musen med
over i sofaen, når jeg ser film via computeren...
Men jeg må indrømme, efter at have stået og kigget specs i Fona (som er
lidt pebrede med priserne!) og holdt dem i hånden og prøvet og gjort
ved, så er det nu alligevel lige før jeg overgiver mig, og køber en med
tråd... og så ender det nok med en mx510...

Mine 2 cents... tak for indlæggene!

/Jakob

Fra : [NH]7H

Dato : 25-03-04 08:30

Har prøvet mx 500-700 og 900, diverse trådløse mus, men er altid vendt
tilbage til dem med hale. Jeg er en seriøs gamer, Ghost Recon, Links 2003,
Battlefield o.s.v. og især i links er reaktionstiden vigtig når man skal
ramme snappen. Der synes jeg IKKE at trådløse mus kan følge med. Men det er
selvfølgelig kun min mening.

Bo