Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvem leverer det mest brugervenlige kamera~
Fra : Peter D. Jørgensen

Dato : 20-03-04 11:00

Jeg er blevet bedt om at finde det bedst egnede digital kamera til en ældre
ikke særlig it-minded person.
Dvs. kravene går primært på brugen af kameraets og dens medfølgende
software.

- Nem menu i kameraet på dansk
- Godt og simpelt software på dansk (Til Windows XP pro)
(gerne med indbygget album funktion så stifinder ikke bliver nødvendig)
- God brugervejledning på dansk (med kom-godt-i-gang osv)
- Udemærkede billeder på 3-5 mpixel - vil sikkert fremkalde mange i 10x15
- Pris, tjah, 2-4kkr skulle være muligt?

Nogen forslag/anbefalinger/advarsler?

På forhånd tak
Peter

Fra : Bo Bjerre

Dato : 20-03-04 11:14

"Peter D. Jørgensen" <pdj1974@hotKILLSPAMMERSmail.com> wrote in message
> Jeg er blevet bedt om at finde det bedst egnede digital kamera til en
ældre
> ikke særlig it-minded person.

Jeg har selv givet de "antikke" et kamera, og det er ikke det med at bruge
PC'en, der er problemet, men at kameraerne erblevet så forbandet små. at de
ikke kan se menu'erne på selve kameraet, og ikke kan håndtere det. Samme
problem som moderne mobil telefoner.

Bo //

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-03-04 11:32

Peter D. Jørgensen skrev i sit indlæg på usenet:
> Jeg er blevet bedt om at finde det bedst egnede digital kamera til en
> ældre ikke særlig it-minded person.
> Dvs. kravene går primært på brugen af kameraets og dens medfølgende
> software.

Jeg har ikke et bud, men vil godt lige komme med et par kommentarer
alligevel:

> - Nem menu i kameraet på dansk

De fleste kameraer købt i Danmark har danske menuer.

> - God brugervejledning på dansk (med kom-godt-i-gang osv)

Det følger også med de fleste, der er købt i DK....

> - Udemærkede billeder på 3-5 mpixel - vil sikkert fremkalde mange i
> 10x15

Du skal ikke stirre dig blind på megapixel - hvis der kun skal printes ud i
10x15 så er 2 mpixel rigeligt.

Ved 3 mpixel er der så lidt at beskære af......

> - Pris, tjah, 2-4kkr skulle være muligt?

Ja da

> Nogen forslag/anbefalinger/advarsler?

Kig på nogle af kendte fabrikater som f.x. Canon, Sony, Olympus, Fuji og
andre i samme stil, så går du sjældent galt i byen.

De mere ukendte mærker KAN være ok - men så er det mere et lotterispil.

Og til et par ældre personer skal det nok ikke være et "mini" kameraer, men
et med lidt størrelse, så der er noget at holde på......

--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Mail: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Anders [8000]

Dato : 20-03-04 11:47

> Nogen forslag/anbefalinger/advarsler?

Så vil jeg nok foreslå et Canon Ixus II.

Det opfylder alle dine krav og ligger i den billige ende med en pris på
2300,- ca.

Fra : Ole Larsen

Dato : 20-03-04 13:09

"Anders [8000]" <vipberg@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så vil jeg nok foreslå et Canon Ixus II.
>
> Det opfylder alle dine krav og ligger i den billige ende med en pris på
> 2300,- ca.

Jeg fornemmer, men ved det ikke faktuel, at ixus modellerne giver køb på
ydelsen i forhold til designet. Har derfor selv valg en Powershot A70, som
jeg har det fint med - og på auto er den så nem som at klø sig selv......,og
den kører ind i XP uden medlevere programmer, men skal der være fotoalbum
osv, er de ikke så ringe.

--
Mvh, Ole. Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/

---

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-03-04 14:30

Ole Larsen skrev i sit indlæg på usenet:
> [...]
> sig selv......,og den kører ind i XP uden medlevere programmer, men
> skal der være fotoalbum osv, er de ikke så ringe.

Jeg er meget tilbøjelig til at give dig ret.

Ixus modellerne er "små og fikse" - men funktionelt får man et betydelig
bedre kamera med et fra A-serien til en billigere pris.

Og her hvor det er en ældre person, så vil det sikkert være en fordel, at
det ikke er for småt.

Så et A60 eller A70 ville være et rigtig godt bud.

Fra : GJ

Dato : 20-03-04 18:52

On Sat, 20 Mar 2004 11:00:05 +0100, "Peter D. Jørgensen"
> [...]

>- Udemærkede billeder på 3-5 mpixel - vil sikkert fremkalde mange i 10x15
>- Pris, tjah, 2-4kkr skulle være muligt?

I min søgen rundt på alle mulige sider på nettet for at finde ud af
hvad jeg skal købe for min skattetilbagebetaling fandt jeg denne side
med anbefalinger af kamra til "bedsteforældre" måske kan du finde
noget på den?

http://www.imaging-resource.com/WB/WB.HTM?view=dp_gp

mvh Gitte

Fra : Peter D. Jørgensen

Dato : 20-03-04 23:09

"GJ" <nospamming@zwallet.com> wrote in message
> http://www.imaging-resource.com/WB/WB.HTM?view=dp_gp

Hej Gitte,

Det var lige sådan et site jeg ledte efter

Jeg er efterhånden faldet for Kodak's EasyShare.
Men jeg kan hverken finde dansk bios (dvs. menu) eller dansk software.
Jeg prøvede til CX6330, LS443 og flere andre på
http://wwwdk.kodak.com/global/en/service/downloads/index.jhtml?id=0.1.22&lc=en
men ikke een havde dansk bios eller software.

Kan det passe at de ikke oversætter hverken menu eller software til dansk?

Er der nogen der leverer noget tilsvarende nemt og gennemført, men på dansk?

/Peter

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 21-03-04 07:25

Hej

Peter D. Jørgensen wrote:
> Jeg er efterhånden faldet for Kodak's EasyShare.

Pas på med den serie. I den bedste kvalitet komprimeres billederne
stadig meget voldsomt og selve billedkvaliteten er derfor ikke særlig
god. Fordelen er selvfølgelig, at der ikke skal så meget hukommelse til
for at rumme mange billeder, men de bliver hurtigt grynede.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk