Kan det virkelig passe
Fra : Nikolaj

Dato : 20-03-04 10:47

Hej
Er der nogen der ved om det virkelig kan passe at en forhandler har 21 dage
fra han har købt din bil, til han skal have afmeldt den.
Skal man betale forsikring og grøn afgift i de 21 dage.
Jeg syntes at det lige i overkanten at give ham 21 dages "kredit" til at få
solgt den igen, det har netop kostede mig 500 kr.

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-04 11:57

> [...]
> Jeg syntes at det lige i overkanten at give ham 21 dages "kredit" til at

> solgt den igen, det har netop kostede mig 500 kr.

Sådan er reglerne nu engang og det bliver selvfølgelig udnyttet.
Eneste mulighed for at spare pengene er selv at afmelde inden man aflevere
den til forhandleren.

/Claus

Fra : Anders Thorsby

Dato : 20-03-04 11:34

Nikolaj wrote:
> [...]
> Jeg syntes at det lige i overkanten at give ham 21 dages "kredit" til
> at få solgt den igen, det har netop kostede mig 500 kr.
Det kommer vel an på dine aftaler med ham. Lovmæssigt må en ny ejer køre
rundt på din indregistrering og forsikring i op til 3 uger. Det er
selvfølgelig til for at to private der handler, kan gøre dette på
fornuftig vis uden at rode med prøveplader osv.

--
best regards
Anders Thorsby

Fra : alexbo

Dato : 20-03-04 12:23

"Nikolaj"

> [...]
> fra han har købt din bil, til han skal have afmeldt den.
> Skal man betale forsikring og grøn afgift i de 21 dage.

3 uger er det tidsrum hvor man kan have to biler på den samme forsikring, så
det er blevet en slags standard i bilbranchen, men det der gælder er
selvfølgelig hvad I aftalte da handelen blev indgået.

Hvis din forsikring er overført til en anden bil, har det ikke kostet dig
noget der.

mvh
Alex Christensen

Fra : Hr. Mogens Knudsen

Dato : 20-03-04 12:31

On Sat, 20 Mar 2004 12:22:48 +0100, "alexbo"
<alexbo@post.cybercity.dk> wrote:

>Hvis din forsikring er overført til en anden bil, har det ikke kostet dig
>noget der.

Eller hvis du blot ringer ind til kontoret sekundet efter, slutsedlen
er underskrevet. I mit forsikringsselskab har man i så fald
tilbagebetalingen af den overskydende præmie dagen efter!

/Mogens