Dæktryk mindre dæk -> større?
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 20-03-04 10:41

Hejsa

Jeg er lidt i tvivl om hvilket dæktryk jeg bør køre med?

Bilen er født med 225/50-16, og dæktryk bliver angivet til 2,0 foran og 2,3
i bag.

Nu kører bilen med 225/40-18. Skal dæktrykket være det samme?

Venligst
Hans

Fra : Roberto Saldo

Dato : 20-03-04 11:00

Hans Mouridsen wrote:
> [...]
> i bag.
>
> Nu kører bilen med 225/40-18. Skal dæktrykket være det samme?

Jeg mener at der typisk skal lidt mere luft i jo lavere profilen er,
men du må forsøge dig frem.

Mvh
Roberto

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 20-03-04 11:13

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> wrote in message

> Jeg mener at der typisk skal lidt mere luft i jo lavere profilen er,
> men du må forsøge dig frem.

Enig !
Men vær opmærksom på at når du skifter til lavprofil, slides
den i midten når der er for lidt luft i og i kanterne når der er
for meget - modsat alm. dæk.

Jeg er ikke lige klar over hvor grænsen går med hensyn til
det omvendte slid - men det er der måske en anden der
kan informere om......

--
Morten Hansen
BMW 735i