Vinterdæk > Sommerdæk > bytte front/back?
Fra : Ukendt

Dato : 20-03-04 09:42

Jeg vil sætte mine sommerdæk på nu. Da sommer-fordækkene er mere slidte end
sommer-bagdækkene, vil jeg gerne bytte placering så de forreste kommer
bagerst og omvendt..... (bytter naturligvis ikke venstre/højre-dæk)

Er der noget problem i dette? (afbalancering osv.?) (jeg vil også gerne gøre
det samme til næste vinter med vinterdækkene, da fordækkene også her er
betydeligt mere slidte)

Fra : Lykke

Dato : 20-03-04 09:47

Som skrevet før af sagkyndige. Altid de bedste dæk på baghjulene.

Pølle

Fra : Roberto Saldo

Dato : 20-03-04 10:58

dtext wrote:
> [...]
> det samme til næste vinter med vinterdækkene, da fordækkene også her er

Man skal helst have de bedste dæk med mest mønster bagerst, så hvis
der er stor forskel (mere end 1mm) så er det ikke en god ide.

Mvh
Roberto

Fra : T. Hartung

Dato : 20-03-04 22:31

<dtext> skrev i en meddelelse
> [...]
> bagerst og omvendt..... (bytter naturligvis ikke venstre/højre-dæk)
>
> Er der noget problem i dette? (afbalancering osv.?)

Nej byt du bare - ved godt at bedste dæk skal sidde bagpå - men det kommer
de også til med tiden )

Jeg bytter altid hvert år - får dermed ens slid på alle 4 dæk og skifter dem
så alle samtidig.

(jeg vil også gerne gøre
> det samme til næste vinter med vinterdækkene, da fordækkene også her er
> betydeligt mere slidte)

Hmmmm hvad er betydeligt, men igen jeg ville gøre det samme, dog husk
vinterhjul bør have mere mønster en sommer dæk - min. 3 mm. Mine
vinterfutter er nu under 3 mm og kasseres når alu skal på om ca. 14 dage.

T. Hartung
VW Passat 1.8T - Hobby 545 TK
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Henry

Dato : 21-03-04 16:32

<dtext> skrev i en meddelelse
> [...]
gøre
> det samme til næste vinter med vinterdækkene, da fordækkene også her er

Jeg sætter at de bedste på de trækkende hjul, for det er dem der slides
hurtigst, tilgengæld kører jeg aldrig mine dæk helt ned.

Vinterdæk gør jeg det sammen med, men de bliver skiftet endnu tidligere, da
vinterdæk skal have en god del mønster for at virke på sne.

mvh
Henry

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-03-04 09:14

"Henry" <henry@nomail.com> wrote in message

> [...]
>
> Jeg sætter at de bedste på de trækkende hjul, for det er dem der slides
> hurtigst, tilgengæld kører jeg aldrig mine dæk helt ned.

Mener du dermed at trækkraft er bedre en køresikkerhed ?

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået