Hvor sælges en bil hurtigst privat?
Fra : Kim Eichen

Dato : 20-03-04 00:53

Hej gruppe

Efter al sandsynlighed skal min Mondeo 1,8 stationcar fra 1996 sættes til salg på mandag, da jeg
sandsynligvis køber en anden bil i weekenden. Købet af denne betyder at jeg har to biler indtil
ovennævnte bil bliver solgt.
Hvor tror i der er bedst mulighed for at få den solgt temmelig hurtigt?
Jeg er klar over at det hurtigste selvfølgelig vil være at sælge den til en forhandler, men jeg
antager at prisen så også vil være noget lavere end ved privat salg, hvorfor privat salg
foretrækkes.

Mvh Kim Eichen
Frederiksberg

---

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-04 09:06

> [...]
en forhandler, men jeg
> antager at prisen så også vil være noget lavere end ved privat salg,

Sælg den til forhandleren, det andet giver går dårlige never når det viser
sig at du ikke får det for bilen som du regner med...og det tager længere
tid end du kan lide at vente.
Bagefter kan du heller ikke sælge den til forhandleren til samme pris som
hvis du køber en anden hos ham.
Mit foreslag er du går ind og forhandler en god pris for begge biler.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Hr. Mogens Knudsen

Dato : 20-03-04 09:12

On Sat, 20 Mar 2004 09:06:02 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> det andet giver går dårlige nerver, når det viser sig, at du ikke får
> det for bilen, som du regner med...og det tager længere
>tid, end du kan lide at vente.

Delvis enig. Man skal have råd til begge biler, hvis man vil gøre
tricket. Ellers skal man holde sig fra det.

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-04 09:21

> Delvis enig. Man skal have råd til begge biler, hvis man vil gøre
> tricket. Ellers skal man holde sig fra det.

Enig.

Som køber ville jeg nu heller ikke give bare i nærheden af det som samme bil
koster ved en forhandler. Hos en forhandler har man reklamationsret/garanti,
hvilket kan tjene sig hjem flere gange (hvis man er rigtig uheldig)

Fra : Hr. Mogens Knudsen

Dato : 20-03-04 09:41

On Sat, 20 Mar 2004 09:20:48 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Som køber ville jeg nu heller ikke give bare i nærheden af det,
>som samme bil koster ved en forhandler.

Det er jo klart, at en privathandel er billigere end samme handel ved
en "forhandler".

>Hos en forhandler har man reklamationsret/garanti,
>hvilket kan tjene sig hjem flere gange

Jeg handler altid privat - eller hos en forhandler, hvor jeg så
fravælger garanti'en.

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-04 09:48

> Jeg handler altid privat - eller hos en forhandler, hvor jeg så
> fravælger garanti'en.

Du har jo også nogle kompetencer inden for området

Fra : Hr. Mogens Knudsen

Dato : 20-03-04 10:38

On Sat, 20 Mar 2004 09:47:57 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Du har jo også nogle kompetencer inden for området

Jeg vil tro, at dine tekniske er større.

/Mogens

Fra : Kim Eichen

Dato : 20-03-04 09:48

> [...]
> hvis du køber en anden hos ham.
> Mit foreslag er du går ind og forhandler en god pris for begge biler.

Jeg kan godt følge ideen bortset fra at bilen jeg køber ikke købes hos en
forhandler hvorfor jeg vil få en lavere pris for den bil jeg skal sælge.

Mvh Kim

Fra : Kim S

Dato : 20-03-04 09:48

Ups...Glemte.... Prisen ?
Det er jo ikke uvæsentligt ;.-)

Mvh, Kim

Fra : Kim Eichen

Dato : 20-03-04 09:53

"Kim S" <No@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Ups...Glemte.... Prisen ?
> Det er jo ikke uvæsentligt ;.-)

enig.
Jeg har kigget lidt på de priser den generelt sættes til salg for og den
billigste forholdsvis identiske model jeg har set kostede 63800 kr, så jeg
tror jeg vil prøve med 60.000 (inklusive et ekstra sæt hjul) og se hvad der
sker.

Mvh Kim

Fra : Rasmus

Dato : 20-03-04 10:12

"Kim Eichen" <eichen@worldonline.dk> wrote in message

> [...]
> tror jeg vil prøve med 60.000 (inklusive et ekstra sæt hjul) og se hvad

Hvis du vælger at sætte din bil til salg som en af de billigste fra den
årgang/km burde den blive solgt rimeligt hurtigt.

mvh
Rasmus

Fra : Ncc

Dato : 20-03-04 13:01