Er 16" fælge med 215/40 dæk ikke for ukomf~
Fra : Kim

Dato : 19-03-04 21:24

Til min nye årg. 2002 VW Polo TDI fik jeg Alufælge med (16" monteret med
215/40 Goodyear dæk) nu vil jeg lige spørge jer her i gruppen ER det ikke
for ukomfortabel at køre med, eller er det måske ikke så galt ??

Mvh. Kim

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 19-03-04 21:33

"Kim" <kim014@mail.dk> wrote in message
> Til min nye årg. 2002 VW Polo TDI fik jeg Alufælge med (16" monteret med
> 215/40 Goodyear dæk) nu vil jeg lige spørge jer her i gruppen ER det ikke
> for ukomfortabel at køre med, eller er det måske ikke så galt ??

Jeg har 205/40/16 på pugen .
Der er ikke nogen markant ændring af konforten udover man nok ikke lige skal
blæse udover en kansten hvis man har sine alufælge kært..

--
/Dennis
Pug 106GTI - nu med alubasserne på igen

Fra : Kim

Dato : 20-03-04 08:41

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:405b58e8$0$235$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
skal
> blæse udover en kansten hvis man har sine alufælge kært..

Alså de vil være, næsten lige så komfortable at køre på som standard 14"
185/60 hjulene
De er også flotte men jeg havde tænkt på at bytte med nye 14" 185/60

Mvh. Kim

Fra : Sonil

Dato : 20-03-04 15:13

> Alså de vil være, næsten lige så komfortable at køre på som standard 14"
> 185/60 hjulene
> De er også flotte men jeg havde tænkt på at bytte med nye 14" 185/60

Du vil med statsgaranti kunne mærke stor forskel fra 14 til 16 tommer.
Jeg synes selv at 16" på min passat går voldsomt ud over komforten, og den
er født med 15"

Mvh
Søren

Fra : Jens

Dato : 20-03-04 20:07

Nu er det vel ikke fælgdiametren der afgør komforten, men gækprofilen.
Personligt føler jeg at når man kommer under 55-50 profil - så begynder det
at minde om noget imellem en gocart og en radiobil m.h.t. komfort. Hvis
bilen samtidig er sænket er den helt gal med komforten.
Det hele er jo en smags sag, så os med blød hat foretrækker normalt minimum
55 profil.

Jens

Fra : N I E L S

Dato : 29-03-04 05:11

"Kim" <kim014@mail.dk> skrev
>ER det ikke
> for ukomfortabel at køre med, eller er det måske ikke så galt ??

Havde 205/45/16 på en 405'er. Fungerede perfekt!
Den blev selvfølgelig hårdere at køre på, men kun så meget et den virkede
friskere og ikke så meget at det raslede.
N I E L S