MS Windows
briani 27239
DET - må man ikke
Fra : Preben Kruse

Dato : 19-03-04 20:36

Hey folks . . .

Man MÅ ikke - men KAN man ?

Altså installere - og derefter AKTIVERE - een Windows XP med tilhørende
licens (selvfølgelig) på TO maskiner.

Eller blokkerer eet eller andet når man forsøger at aktivere anden gang ?

Har nogen erfaringer at dele ud af ?

Preben

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 19-03-04 20:46

Preben Kruse wrote :

> Man MÅ ikke - men KAN man ?

Som udgangspunkt - nej.

> Altså installere - og derefter AKTIVERE - een Windows XP med tilhørende
> licens (selvfølgelig) på TO maskiner.
>
> Eller blokkerer eet eller andet når man forsøger at aktivere anden gang ?

Når du har installet Windows XP, så aktiveres den via internet. Groft sagt,
så laver den en "signatur" af din hardware, som knyttes til din XP. Når du
har installeret den på en ny PC, så vil den have en anden "hardware
signatur", og din aktivering vil fejle.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : SonnyBoy

Dato : 19-03-04 20:51

On Fri, 19 Mar 2004 20:36:01 +0100, "Preben Kruse"
<preben.kruse@mail.dk> wrote:

> [...]
>licens (selvfølgelig) på TO maskiner.

>Eller blokkerer eet eller andet når man forsøger at aktivere anden gang ?

Du har ret til at opgradere din maskine med ny hardware (bundkort mv)
og derefter aktivere XP på den nye hardware...

Så der er altså mulighed for at aktivere samme XP på et antal maskiner
- På et-eller-andet tidspunkt lugter microsoft dog lunten og spærrer
licensen.

Efter sigende kan maskiner med dette licens nummer så ikke længere
opdateres via Windows Update...

<mlr>

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 20-03-04 13:06

SonnyBoy <Sonny@i.live.nowhere> wrote in

> [...]
> licensen.
>
> Efter sigende kan maskiner med dette licens nummer så ikke længere

MS spærrer for installation af service-packs hvis XP-versionen er markeret
som en "piratkopi". Andre opdateringer kan dog ske uden problemer - så i
teorien er det muligt at vedligeholde en liste (CD) over udsendte rettelser
og så installere dem én efter én. Jeg har i en anden sammenhæng forsøgt at
sammensætte sådan en liste med tilhørende opdateringer, men jeg opgav, da
det i mit tilfælde tog alt for lang tid. Jeg vil tro, at den tid, man i
givet fald skal bruge på det, lang overstiger prisen for en lovlig Windows-
licens (tid = penge).

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Fra : Martin Schultz

Dato : 20-03-04 13:48

On Sat, 20 Mar 2004 12:05:49 +0000 (UTC), Jesper Stocholm wrote:

> [...]
> givet fald skal bruge på det, lang overstiger prisen for en lovlig Windows-

Jeg tror dog at for visse grupper mennesker kan det bedre betale sig at
bruge tiden på det end at bruge tiden på at arbejde.
(Der med ikke sagt at det er ok at piratkopiere)

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 21-03-04 18:45

Martin Schultz wrote :

> Jeg tror dog at for visse grupper mennesker kan det bedre betale sig
> at bruge tiden på det end at bruge tiden på at arbejde.

Tja, nogle er jo billigere end andre. Jeg er rimeligt sikker på, at det
ikke er det generelle billede.

> (Der med ikke sagt at det er ok at piratkopiere)

Nej.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-03-04 22:11

"Preben Kruse" <preben.kruse@mail.dk> wrote in message
> [...]
> licens (selvfølgelig) på TO maskiner.
>
> Eller blokkerer eet eller andet når man forsøger at aktivere anden gang ?

Ja det virker ikke..

Jeg tror jeg har installeret og aktiveret windows 2 gange på min computer,
hvorefter jeg prøvede på min bærbar, det ville den ikke.. Da jeg så
opgraderede hardware på den pc jeg installerede det på første gang, virkede
det heller ikke.. Men så ringede jeg til MS, og fik en eller anden kode til
at indtaste, og så virker det igen..

Fra : pwa

Dato : 19-03-04 23:05

"Preben Kruse" <preben.kruse@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> licens (selvfølgelig) på TO maskiner.
>
> Eller blokkerer eet eller andet når man forsøger at aktivere anden gang ?

c:\windows\system32\eula.txt
pwa

Fra : Billyboy

Dato : 20-03-04 00:03

Ja det kan man hvis man KØBER et Enterprise medie,eller bedre kendt som et
VolumeLicense medie. Herefter køber man de licenser man skal bruge, i en
MOL-A eller MOL-B måske en OSL.

Valget er simpelt vil man køre med MS-Windows koster det penge. Hvis man
ikke vil betale kan man prøve et GNU/OPESN SOURCE system som linux. Her
løber man ikke ind i re-aktiveringer fordi man har en OEM-licens.

Som sangen der ender med "........... har du peneg kan du få, har du ingen
så må du gå.................."

Mvh Billyboy

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-03-04 01:32

Uheldigvis faldt Preben Kruse over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Man MÅ ikke - men KAN man ?
> Altså installere - og derefter AKTIVERE - een Windows XP med
> tilhørende licens (selvfølgelig) på TO maskiner.

Snildt, det er intet problem teknisk.

> Eller blokkerer eet eller andet når man forsøger at aktivere anden
> gang ?

Nej, det gør den ikke!

> Har nogen erfaringer at dele ud af ?

Masser