Hvad kan lenet hedde?
Fra : Flemming Svendsen

Dato : 19-03-04 19:50

I forbindelse med indtastning af en FT 1880 er der en meierske der kommer
fra 'Patmers len' Sverige.
Der er ingen reaktion på søgeordet i Goooogle selv om jeg forsøger
forskellige stavemåder
Hvad kan lenet hedde??
På forhånd tak
Flemming Svendsen.

Fra : Svend Aage Mikkelsen

Dato : 19-03-04 20:20

"Flemming Svendsen" <zeus2FJERN@FJERNmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra 'Patmers len' Sverige.
> Der er ingen reaktion på søgeordet i Goooogle selv om jeg forsøger

Måske Kalmar.

Svend Aage

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 19-03-04 20:36

Scripsit Flemming Svendsen:

> I forbindelse med indtastning af en FT 1880 er der en meierske der
> kommer fra 'Patmers len' Sverige.

http://www.algonet.se/~hogman/swe_counties_map_eng.htm

Læsefejl, ville jeg tro.

Mit gæt ville være Dalarnas Län.

Lars Erik Bryld

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 20-03-04 09:06

Måske Kalmar.

Svend Aage
Og . . . . .
************
"Lars Erik Bryld" > http://www.algonet.se/~hogman/swe_counties_map_eng.htm

> Læsefejl, ville jeg tro.
> Med venlig hilsen
> Lars Erik Bryld

Tak til begge. Jeg tror på Kalmar, det passer med antal bogstaver - og tak
for link til kort, det var li'e det jeg manglede!
Hilsen Flemming

Fra : Jens M. Jensen

Dato : 20-03-04 13:22

Hej!

En søgning på Svensk Lokalhistorisk Databas giver ingenting heller. Jeg tror
det må være en læse- eller skrivefejl et eller andet sted undervejs i
historien.
I øvrigt er Svensk Lokalhistorisk Databas (SLHD) ganske omfattende og må
være et kup for folk med rødder i sverige. Her er deres side med links til
svenske arkiver: http://www.lokalhistoria.nu/extra/link/?module_instance=1

mvh. Jens Møller Jensen, Toftlund

Flemming Svendsen <zeus2FJERN@FJERNmail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:405b40a4$0$250$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Varla

Dato : 31-03-04 09:29

"Flemming Svendsen" skrev d. 19-03-04 19:50 dette indlæg :
> I forbindelse med indtastning af en FT 1880 er der en meierske der
kommer
> fra 'Patmers len' Sverige.

Jeg finder heller ikke noget Patmers Län, men her er en side hvorfra du
måske kan komme videre:

http://www.constellator.se/dir/orter/counties.shtml

mvh
Varla