Norsk skovkat uden tænder?
Fra : Susanne Jensen

Dato : 19-03-04 18:40

En af mine venner har overtaget en stor norsk skovkat (tror jeg den hedder).
En dag kunne vi se, han havde besvær med at tygge sin mad og vi undersøgte
så hans mund og opdagede så, at hans 4 store hjørnetænder manglede. Er det
normalt for sådan en kat? Og hvad skulle formålet være, at fjerne dem? Han
har jo svært ved at lege og bide i ting. Er her en der har en ide om,
hvorfor han mangler sine 4 store hjørnetænder?
Venligst Susanne Jensen
sogd@mail1.stofanet.dk

Fra : Lene Hansen

Dato : 19-03-04 18:52

Hvor gammel er den?

Hilsen

Lene

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 19-03-04 19:57

Susanne Jensen skrev:

>Er her en der har en ide om, hvorfor han mangler sine 4
> store hjørnetænder?

Det sker jo, at katte simpelthen taber tænderne på grund af Paradentose.
Hvis tænderne ikke regelmæssigt bliver undersøgt, er den fare velbegrundet.

Vh

Morten