MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
problemer med at kører "gamle" programme r~
Fra : Kasper Johansson

Dato : 19-03-04 16:07

hej NG

jeg har nogle problemer med at køre nogle "gamle" programmer under win xp
pro ..
har provet det der emd at bede den "lege" at andet OS uden held...
hvad kan jeg gøre...

det drejer sig bla om en ordbog og en scanner program...

Fra : SonnyBoy

Dato : 19-03-04 16:15

On Fri, 19 Mar 2004 16:06:51 +0100, "Kasper Johansson"
<koaching@vendepunkt.dk> wrote:
>jeg har nogle problemer med at køre nogle "gamle" programmer under win xp
>pro ..

>har provet det der emd at bede den "lege" at andet OS uden held...
>hvad kan jeg gøre...

Fortælle os om programmerne er til DOS, Win31 eller Win95 !!

Og meget gerne hva' der sker, når du forsøger at køre programmerne...

<mlr>

Fra : Kasper Johansson

Dato : 20-03-04 11:51

tjaaaaaaaaaaaa ...
de er skrevet til win 98

og der sker det at det bare ikke starter op ....
kan ikke beskrive det på anden måde ..
det ene kommer i kort øjeblik og ændre skærmopsætning og lukker ned igen ...

og ordbogen bliver installeret og virker lige når det er installeret ... men
ikoner er ikke installeret og det kan kun virke ved igen at insatllere den

Fra : peter hansen

Dato : 26-03-04 11:17

"Kasper Johansson" <koaching@vendepunkt.dk> wrote in message
> [...]
men
> ikoner er ikke installeret og det kan kun virke ved igen at insatllere den
[CUT]

Det er muligt at det er DOS-baserede programmer der fåkker. Det hele bunder
lidt i alkoheringen af hukommelsen så vidt jeg ved.

Jeg har selv været ude i problemet fx med mit gamle DOS-spil Constructor som
jeg desværre ikke fik til at virke med den mulighed jeg vil forslå dig at
prøve.
SourceForge har en DOS der skulle kunne hjælpe (det virkede så ikke hos
mig):
http://sourceforge.net/projects/dosbox/

kig på den... jeg kom lidt tættere på Constructor men spillet startede
aldrig :(

// Peter