ECS K7S5A, kondensator værdi?
Fra : Brian Lund

Dato : 19-03-04 16:00

Jeg har fundet et ECS K7S5A, men en af kondensatorene er blevet pillet af,
den sidder (sad) ca. midt på kortet og der stod vidst C464 på bundkortet ved
siden af... Den sidder ved siden af én transistor, som sagt ca. midt på
kortet...

Er der nogen der kan fortælle mig værdierne for kondensatoren der skal sidde
der?

Brian

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 19-03-04 16:37

Brian Lund wrote:
> [...]
> siden af... Den sidder ved siden af én transistor, som sagt ca. midt på

Hmm... kan umiddelbart ikke lokalisere den, hvor sidder den i forhold
til f.eks. AGP-port, northbridge, ram-sokler mm? Er du forresten sikker
på at den er pillet af? På mit mb er der flere "tomme" komponentpladser

Mvh
Thomas

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 19-03-04 17:42

In news:c3f4lr$25ij$1@news.cybercity.dk ,
Thomas Gulholm <t.gulholm@vip.cybercity.dENMARk> typed:

> [...]
> til f.eks. AGP-port, northbridge, ram-sokler mm? Er du forresten
> sikker på at den er pillet af? På mit mb er der flere "tomme"

Den sidder lige ud for mit IDE1 stik, i linie mellem AGP og batteriet, i
nærheden af en sort flad dims fra NEC. Det eneste jeg kan tyde på den, er
"fx105" og så er den ivørigt meget lav i forhold til de andre..

--
/Bjarke
Som har et defekt K7S5A version 1.....

http://www.mandril.dk
http://www.boinc.dk
Ved direkte mail, svar i gruppen først !

Fra : Brian Lund

Dato : 19-03-04 22:14

> Hmm... kan umiddelbart ikke lokalisere den, hvor sidder den i forhold
> til f.eks. AGP-port, northbridge, ram-sokler mm? Er du forresten sikker
> på at den er pillet af? På mit mb er der flere "tomme" komponentpladser

Jeg fandt bundkortet på arbejdet, men havde det ikke med hjem, jeg havde
ikke plads idag - Så jeg kan tidligst svare på mandag :)

Og ja jeg er absolut sikker på der har siddet en, for der sidder to ben
tilbage, så den er altså blevet rykket af...
Jeg skal også have skiftet et par andre kondensatore på kortet som sidder
løs/er blevet ødelagte... Men udover det ser kortet fint ud så jeg tror og
håber det virker :)

Brian

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 19-03-04 23:23

Brian Lund wrote:

> Jeg fandt bundkortet på arbejdet, men havde det ikke med hjem, jeg havde
> ikke plads idag - Så jeg kan tidligst svare på mandag :)

Nu har jeg fundet den lille djævel, med lidt hjælp fra Bjarke, og en del
pusteri til at fjerne alt støvet - orv... boardet der næsten sort... jeg
troede det var gråt ;)

> Jeg skal også have skiftet et par andre kondensatore på kortet som sidder
> løs/er blevet ødelagte... Men udover det ser kortet fint ud så jeg tror og
> håber det virker :)

Jamen held og lykke med det. På min C464 står der (så vidt jeg kan se,
den er ikke "skåret" helt lige af):
XF105[grader]C
LUXON6
117(M)

M... ja, store M! 117 Mega farad? det er vist lige i overkanten ;) Kan
det mon være en forkortelse for My, altså mikro - det lyder lidt mere
realistisk. Anyway, det er umiddelbart den samme som C558, så kan du jo
prøve at kigge/måle på den.

Mvh
Thomas

Fra : Brian Lund

Dato : 20-03-04 00:13

> [...]
> det mon være en forkortelse for My, altså mikro - det lyder lidt mere
> realistisk. Anyway, det er umiddelbart den samme som C558, så kan du jo

Ok tak for det :)

Jeg har desværre ikke lige noget instrument der kan måle kapacitet så jeg må
nøjes med øjnene...
Nej det er nok ikke mega farad, hehe... Jeg ved ikke, måske kan det være en
slags kode, jeg ved at de på nogen keramiske kondensatorer f.eks. skriver
"104" som betyder 10*10^4 pico farad, eller hvordan det nu er, dvs. 100 nano
farad...

Hvis det er samme slags kode kunne det jo passe med 11*10^7 pF, altså 110 µF
:)

Brian

Fra : Laziter [9440]

Dato : 20-03-04 00:22

"Thomas Gulholm" <t.gulholm@vip.cybercity.dENMARk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det mon være en forkortelse for My, altså mikro - det lyder lidt mere
> realistisk. Anyway, det er umiddelbart den samme som C558, så kan du jo

XF105 kan jeg ikke lige finde noget på, men der er en der hedder FX105 og
har arbejdstemp. fra minus 40 til plus 105 grader.
Luxon er producenten
117 betyder at den er på 110 µF
M står for 20% tolerance

Jeg vil gætte på at du skal have fat i en radial 16 volts udgave på 110 µF

Tag evt. et kig på http://www.luxon.com.tw/radialcap.htm

Mvh
Benjamin
laziter@NOSPAMgyxi.dk (fjern NOSPAM)

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 20-03-04 00:44

Laziter [9440] wrote:

> XF105 kan jeg ikke lige finde noget på, men der er en der hedder FX105 og

Arh... min fejl - FX105 den heder ;)

> har arbejdstemp. fra minus 40 til plus 105 grader.
> Luxon er producenten
> 117 betyder at den er på 110 µF

Nå, nu er i to der mener det... det lyder vidst også lidt mere
overbevisenden end min husmands-filosofi...

> M står for 20% tolerance

Så lærte jeg også det ;)

> Jeg vil gætte på at du skal have fat i en radial 16 volts udgave på 110 µF

Kan desværre ikke se noget om spændingen, men 16v lyder da fornuftigt nok

> Tag evt. et kig på http://www.luxon.com.tw/radialcap.htm

Ja, og nu hvor vi er enigt om at den heder FX:
http://www.luxon.com.tw/radialfx.htm
Det kunne meget vel være den. Billedet ligner fint (ikke at man skal
regne så meget med det), størrelse og anvendelse passer også fint. Snup
du bare en (eller hvor mange du nu skal bruge) af dem.

Mvh
Thomas

Fra : Brian Lund

Dato : 20-03-04 15:06

> Nå, nu er i to der mener det... det lyder vidst også lidt mere
> overbevisenden end min husmands-filosofi...

> Så lærte jeg også det ;)

> Kan desværre ikke se noget om spændingen, men 16v lyder da fornuftigt nok

Hmm, jeg kan se at 110 µF ikke er nogen standard, så hvis jeg skal have fat
i en er jeg nødt til at købe den et andet sted end hvor jeg plejer at
handle... Og dér er andre komponenter også meget dyrere...

Men da den er på 20% kan jeg jo prøve at lodde en 100 µF i, jeg har nemlig
en posefuld 100µF 50V kondensatorer liggene :)

Brian

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 20-03-04 15:27

On 2004-03-20, Brian Lund <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> wrote:
> Men da den er på 20% kan jeg jo prøve at lodde en 100 µF i, jeg har nemlig
> en posefuld 100µF 50V kondensatorer liggene :)

Det kan du godt. Måske lidt overkill, men ....

Thomas