MS Windows
briani 27239
Hjælp W98 defragmentering
Fra : Wolle

Dato : 19-03-04 15:25

Hej hej -
Kører win 98 SE på en ældre Compaq PII.
Da den efterhånden er blevet usikker og langsom, er jeg bl.a. blevet
tilrådet en defragmentering.
Jeg har kørt scandisk og herved fået rettet nogle fejl på drevet.
Imidlertid bliver defragmenteringen hele tiden ved med at genstarte ved 10%
færdig.
" Indholdet af drevet er ændret - genstarter " - læser drevoplysninger
indtil 10%, hvorefter der startes på defragmentering af filsystem. Efter
kort tid sker den samme genstart.
Det har nu kørt sådan flere gange - senest har jeg ladet den køre i næsten 1
døgn og er ikke kommet videre.
Kan nogen hjælpe mig, så siger jeg mange tak.
Mvh. Ole
( fjern SLET i mailadresse )

Fra : Peter Loumann

Dato : 19-03-04 15:47

"Wolle" <lemoSLET@pc.dk> skrev:

> [...]
>kort tid sker den samme genstart.
>Det har nu kørt sådan flere gange - senest har jeg ladet den køre i næsten 1

Gør det fra fejlsikret tilstand (F8 under opstart). Svjh. går det også
hurtigere hvis du kopierer defrag.exe ud på en diskette og gør det
derfra. Du skal kunne se skulte filer / systemfiler for at kunne gøre
det.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Hans Paulin

Dato : 19-03-04 16:10

Wolle skrev:

> [...]
> Jeg har kørt scandisk og herved fået rettet nogle fejl på drevet.
> Imidlertid bliver defragmenteringen hele tiden ved med at genstarte

....har du slået din virusscanner fra?
Hans

Fra : J & P

Dato : 19-03-04 16:10

> [...]
> " Indholdet af drevet er ændret - genstarter " - læser drevoplysninger
> indtil 10%, hvorefter der startes på defragmentering af filsystem. Efter

Slå alle kørende programmer fra først. Det hjalp da jeg stoppede min
firewall, antivirus mv. Alle dem der ligger nede ved uret...

--
Hilsen Jakob

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 19-03-04 19:22

"J & P" <jakob_griffelGNLPFTH@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Slå alle kørende programmer fra først. Det hjalp da jeg stoppede min
> firewall, antivirus mv. Alle dem der ligger nede ved uret...

Hej J&P
Da jeg kørte W98 lagde jeg defrag.exe ud på en diskette og kørte den fra
A-drevet, det er helt klart den hurtigste måde at gøre det på
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Wolle