Måske skulle jeg overveje noget mod depres~
Fra : Per Wildau

Dato : 19-03-04 13:36

Så har min nyindkøbte Xantia været ved maler.

Vi startede om eftermiddagen med at afmontere hvad der nu skal afmonteres
for at sådan en kan blive malet - der skal betydelige overtalelser til for
at få mig til at være med til at gøre det igen!

Siden kørte jeg over for at se til den.

Den havde ganske vist skiftet farve fra falmet rød til en meget lys
sølvmetallic CITROËN-farve - og det er selvfølgeligt godt nok

Indvendig var den egentligt meget velholdt - nu ligner den en ulykke.

Problemet er, at nu skal den samles igen - det må jeg se om jeg kan
overleve.

Vi kom til at ødelægge et dørhåndtag da vi skulle montere det - ud og skaffe
et nyt

Så fik vi leveret nye baglygter fra

http://www.thansen.dk/product.asp?c=225130012&n=360892867&pn=434197414

Da vi pakkede dem ud var der slået et hjørne af ét af dem

Så har jeg fået leveret samme baglygter fra

http://www.skovgaard-schmidt.dk/

TO VENSTRELYGTER

ÆHHH!!!

Måske skulle jeg overveje noget mod depression ???

P3R

Fra : Hans Paulin

Dato : 19-03-04 13:57

Per Wildau skrev:

> Måske skulle jeg overveje noget mod depression ???

....findes der ikke en nix-pille?
Hans

Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 19-03-04 14:46

"Hans Paulin" <hans@it.dk> skrev i en meddelelse

> ...findes der ikke en nix-pille?

He he - meget fin...

Fra : Peter G C

Dato : 19-03-04 14:56

"Hans Paulin" <hans@it.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> ...findes der ikke en nix-pille?

*ROFL*

/Peter

Fra : Per Wildau

Dato : 19-03-04 15:33

Hans Paulin wrote:

> ...findes der ikke en nix-pille?

LOL HA HA!

Måske en slags fortrydelsespille?

Måske skulle jeg bare have fået repareret den gamle farve i stedet for et
farveskift.....

Men sandsynligvis glemmer jeg veerne - jeg ender sikkert med at være glad
for min knaldhamrende flotte
"Silver Xantia - det flyvende tæppe" - der komer ud af det til sidst.

Lige nu trænger mit flyvende tæppe til en ordentlig tur med en tæppebanker.

P3R

Fra : Per Wildau

Dato : 19-03-04 15:51

> [...]
> "Silver Xantia - det flyvende tæppe" - der komer ud af det til sidst.
>
> Lige nu trænger mit flyvende tæppe til en ordentlig tur med en

Nå ja, måske skulle jeg lige fortælle, at jeg var nede ved en autoophugger
for bla.a. at finde nogle skruer.
At gå rundt dernede mellem smadrede xantia'er var ikke lige noget som hjalp
på mit humør.
Men jeg fandt da skruer som jeg proppede i mine lommer.
'Bagerst' i min jakkelomme, 'forest' i min bukselomme.

Jeg var i gang med at snuppe nogle skruer fra en 1/2 sølvmetallic Xantia,
det vil sige fra den bagerste halvdel - nogen har skåret en Xantia midt over
med et nydeligt snit, da en fyr kom løbende og sagde at det måtte jeg sgu'
ikke - "Den er solgt!"

Nogen har en kun 'xantiaforende', nu har de købt en bagende - godt at vide
at nogen har det værre end mig.

Fra : //zigge

Dato : 19-03-04 23:39

"Per Wildau" <xy@z.com> skrev i en meddelelse

> Nogen har en kun 'xantiaforende', nu har de købt en bagende - godt at vide
> at nogen har det værre end mig.

Det kan være at de har fulgt det gamle råd om at skære den over på midten og
skifte begge ender?

Mvh
//zigge

Fra : Per Wildau

Dato : 20-03-04 07:43

//zigge wrote:
> "Per Wildau" <xy@z.com> skrev i en meddelelse

> Det kan være at de har fulgt det gamle råd om at skære den over på
> midten og skifte begge ender?

Men /ikke/ midten.

P3R

Fra : Mr. Mogens Knudsen, ~

Dato : 19-03-04 18:21

On Fri, 19 Mar 2004 13:36:18 +0100, "Per Wildau" <xy@z.com> wrote:

>Så fik vi leveret nye baglygter fra
>http://www.thansen.dk/product.asp?c=225130012&n=360892867&pn=434197414
>Da vi pakkede dem ud var der slået et hjørne af ét af dem
>Så har jeg fået leveret samme baglygter fra

Citat:
"Først tillykke med Xantia'en. Et lille råd fra en anden Xantiaejer:
Pas på dine baglygter - hvis de ikke allerede er hvide, så gi dem lidt
klarlak, så de ikke bliver hvide"

/Mogens

Fra : Per Wildau

Dato : 19-03-04 19:32

Mr. Mogens Knudsen, DK wrote:

> Citat:
> "Først tillykke med Xantia'en. Et lille råd fra en anden Xantiaejer:
> Pas på dine baglygter - hvis de ikke allerede er hvide, så gi dem lidt
> klarlak, så de ikke bliver hvide"

Go' idé

Den får helt nye baglygter og jeg vil gi' dem klarlak.

P3R

Fra : Olesen

Dato : 19-03-04 21:59

> Den får helt nye baglygter og jeg vil gi' dem klarlak.

Ved egentlig ikke hvorfor jeg pludselig tænkte på UltraGloss ?

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-04 12:41

"Per Wildau" skrev >
> Go' idé
>
> Den får helt nye baglygter og jeg vil gi' dem klarlak.

Du kan osse, hvis de skulle gå hen og blive matte, "tune" dem med en gang
silikonespray. Det gør underværker...

VenHils
Peter

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-03-04 09:52

> Vi startede om eftermiddagen med at afmontere hvad der nu skal afmonteres
> for at sådan en kan blive malet - der skal betydelige overtalelser til for
> at få mig til at være med til at gøre det igen!

Hmmmmmmmmmmm.
Så vidt jeg husker, så kan ½ år gøre underværker der.
Tiden klarer mange ting

> Indvendig var den egentligt meget velholdt - nu ligner den en ulykke.

Shit happens.
Men det plejer som regel at lykkes alligevel.

> Problemet er, at nu skal den samles igen - det må jeg se om jeg kan
> overleve.

Hvorfor skulle du dog ikke det.
Hvis folk ikke overlevede den slags, så var der ikke nær så mange på vejene.

<snip meget om lygter>
Murphys lov gælder stadig, det er hermed bevist!

> Måske skulle jeg overveje noget mod depression ???

Det eneste virkelig effektive mod den slags depression jeg har hørt om er
følgende:

Sælg bilen og lad være med at købe en anden.

Det lyder måske sarkastisk, men det er faktisk ikke meningen

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-03-04 19:12

> Det eneste virkelig effektive mod den slags depression jeg har hørt om er
> følgende: Sælg bilen og lad være med at købe en anden.

Vi prøvede en anden løsning: Bilen er nu så godt som færdig, og manden er
begyndt at smile igen.

It looks like a million dollars"..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 21-03-04 09:57

Jan W Nielsen wrote:

> Vi prøvede en anden løsning: Bilen er nu så godt som færdig, og manden er
> begyndt at smile igen.
>
> It looks like a million dollars"..

Billeder?
Anskaffelsespris?
Materialer, arbejdsløn?
KM-stand?

Mvh
Roberto

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-03-04 11:12

> Billeder?

De kommer nok. Der er i hvert fald blevet taget nogle.

> Anskaffelsespris?

29.000 kroner.

> Materialer, arbejdsløn?

Herunder fuld heloplakering med farveskifte, nye baglygter, enkelte lister,
delvis ny hydraulik, tandrem, ventilstyrspakninger etc, etc. Bremserne er
helt nye. I alt 20.000 kroner.

> KM-stand?

150.000 km - fuld serviceborg

Jeg tror, det ender med at blive en rigtig fin bil til prisen. Den har ikke
antydningen af rust, og den er hamrende flot med Xantia årgang 2000
sølvmetallic (farvekode EYC) og lakerede lister, kofangere og spejle.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 21-03-04 11:53

Jan W Nielsen wrote:

> De kommer nok. Der er i hvert fald blevet taget nogle.

> 29.000 kroner.

Xantia er også urimeligt billige, det er kun godt for folk som os
nærrige brugtkøbere.
En falmet rød er enddog ganske urimeligt billig.

> Herunder fuld heloplakering med farveskifte, nye baglygter, enkelte lister,
> delvis ny hydraulik, tandrem, ventilstyrspakninger etc, etc. Bremserne er
> helt nye. I alt 20.000 kroner.

20K alene for en ordentligt udført hellakering er billigt sluppet.

> 150.000 km - fuld serviceborg

150k er ikke noget for en moderne motor.
Det er det jeg kalder lettere tilkørt :)

> Jeg tror, det ender med at blive en rigtig fin bil til prisen. Den har ikke
> antydningen af rust, og den er hamrende flot med Xantia årgang 2000
> sølvmetallic (farvekode EYC) og lakerede lister, kofangere og spejle.

Ja, det er der ingen tvivl om.

Han får en bil med nye dele i undervogn og bremser uden at skulle
betale nybilstabet + i en farve han selv har valgt.

Jeg hælder til den overbevisning at vil man ikke betale prisen for en
ny, så er en tilkørt + opfriskning mindst lige så god, men man skal
bruge det det koster.

Mvh
Roberto