Bremser
Fra : ph123

Dato : 19-03-04 10:16

Jeg har en Peugeot 206 1,9 D som skal til alm. eftersyn om ca. 4000 km.
Sidst den var til eftersyn nævnte mekanikeren at der nok skal "skiftes
bremser" næste gang, og jeg vil derfor gerne ordne det selv; hvis jeg kan.

Han nævnte ikke præcist hvilken del af bremserne der var slidt, og derfor
spørger jeg hvordan jeg bedst tjekker dette....

Der er skivebremser foran og tromlebremser bag. Slides skiverne eller
klodserne hurtigst, eller kan det være noget med de bagerste?

Hvordan tjekker jeg bedst slitageniveauet?

Derudover vil jeg høre om det er en god idé med mellemrum at rense
tromlebremserne, kunne forestille mig de er fyldt med bremsestøv.