Man skal ikke kaste med sten, når man selv~
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-03-04 08:21

http://www.eb.dk/visartikel.iasp?pageID=242971
Så kan hun sq lære det

(Historien i avisen melder dog intet om hvordan selve ulykken er sket, andet
end at hun er kørt op bag i en anden bil)

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-03-04 09:36

Per Beer Hansen wrote:
> http://www.eb.dk/visartikel.iasp?pageID=242971
> Så kan hun sq lære det
>
> (Historien i avisen melder dog intet om hvordan selve ulykken er
> sket, andet end at hun er kørt op bag i en anden bil)

Og jeg har så lige set Henriettes egen forklaring i TV.
Hun kørte max 10 km/t, og alt hvad der skete var en ridse i den
forankørendes kofanger.

Ekstrabladet har igen bevist deres egen "overdrivelses" evne

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 19-03-04 09:39

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message

> Og jeg har så lige set Henriettes egen forklaring i TV.
> Hun kørte max 10 km/t, og alt hvad der skete var en ridse i den
> forankørendes kofanger.
>
> Ekstrabladet har igen bevist deres egen "overdrivelses" evne

Jep - men man må sige overskriften den fanger :)
Medier skal man nu engang tage med et gran salt..

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-03-04 09:47

Dennis Pedersen wrote:

> Jep - men man må sige overskriften den fanger :)

Jeps, den får nok lige solgt lidt ekstra aviser

> Medier skal man nu engang tage med et gran salt..

Jeps, de har det med at blæse det helt viiildt op, og vi "æder" det hele råt

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-03-04 10:04

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message

> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message

> Jep - men man må sige overskriften den fanger :)
> Medier skal man nu engang tage med et gran salt..

ja, og nogle medier med en del mere salt end andre.

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : Roberto Saldo

Dato : 19-03-04 09:42

Per Beer Hansen wrote:

> Og jeg har så lige set Henriettes egen forklaring i TV.
> Hun kørte max 10 km/t, og alt hvad der skete var en ridse i den
> forankørendes kofanger.

Tja der skal stadig males.

> Ekstrabladet har igen bevist deres egen "overdrivelses" evne

Hvis man tror at EB er et troværdigt medium er man sgudda selv ude om
det :))

--
Roberto Saldo

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-03-04 09:46

Roberto Saldo wrote:

> Hvis man tror at EB er et troværdigt medium er man sgudda selv ude om
> det :))

What, er de ikke troværdige ? Det kommer helt bag på mig

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Thomas H.

Dato : 19-03-04 10:33

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis man tror at EB er et troværdigt medium er man sgudda selv ude om
> det :))

Helt ærlig, EB er ikke en skid værre end alle de andre medier, både aviser,
ugeblade DR eller TV2 !

Fra : Roberto Saldo

Dato : 19-03-04 10:37

Thomas H. wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Helt ærlig, EB er ikke en skid værre end alle de andre medier, både aviser,
> ugeblade DR eller TV2 !

Jo de er.

--
Roberto Saldo

Fra : Thomas H.

Dato : 19-03-04 11:02

> Jo de er.

Jeg ved godt at det er en udbredt mening i Danmark, men jeg synes bare andre
er mindst lige så slemme, f.eks. DR der direkte opdigtede og manipulerede en
historie sammen, om hende dagplejeren, eller alle TV2's latterlige
bil-indslag i nyhederne, hvor vi i gruppen har taget os til hoved, og sukket
dybt. ...det er journalisternes måde at tænke på der er galt.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 19-03-04 11:26

Thomas H. wrote:
> [...]
> bil-indslag i nyhederne, hvor vi i gruppen har taget os til hoved, og sukket
> dybt. ...det er journalisternes måde at tænke på der er galt.

Det er vi enige i og man kan måske sige at fordi EB er så slemme er de
ikke 'farlige' på samme måde som DR eller andre der trods alt stadig
har skyggen af omdømme i de tyndt befolkede egne.

--
Roberto Saldo

Fra : @rsten

Dato : 19-03-04 11:16

Thomas H. wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Helt ærlig, EB er ikke en skid værre end alle de andre medier, både
> aviser, ugeblade DR eller TV2 !

Jeg mindes ikke en eneste gang hvor jeg har haft førstehåndskenskab til en
historie der er blevet bragt i en avis som "nyhed", hvor jeg faktisk kunne
genkende sagens forløb - tankevækkende, men sandt.

--
/carsten

Fra : Anders Houmark

Dato : 19-03-04 12:12

@rsten wrote:

> Jeg mindes ikke en eneste gang hvor jeg har haft førstehåndskenskab
> til en historie der er blevet bragt i en avis som "nyhed", hvor jeg
> faktisk kunne genkende sagens forløb - tankevækkende, men sandt.

Enig, sådan har jeg det også.. Desværre kan man sige...
Journalisterne kan på en eller anden måde dreje historien så den bliver
usand og fyldt med huller.. Jeg har en teori om, at det sker fordi de ikke
går nok op i deres arbejde.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Thomas H.

Dato : 19-03-04 13:36

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> usand og fyldt med huller.. Jeg har en teori om, at det sker fordi de ikke

Jeg læste lige i dag noget med, at journalister skal til at have mere faglig
viden i uddannelsen, det tror jeg er tiltrængt, for det virker som om at
problemet er, at de ikke aner en skid om det de skriver, men får det til at
virke sådan for den uvidende dansker.

Fra : Henrik B.

Dato : 19-03-04 13:43

Thomas H. wrote:
[...]

Ja, tag f.eks. Peter Aaboe som skriver biltillægget for Ekstra Bladet. Han
er gammel HiFi-skribent (m.m.). Det virker som om man kan skrive om hvad som
helst, når man er journalist. Selv de ting man ikke har den store
forudsætning for at skrive om - uden forudindtagede meninger.

M.v.h.