Garanti på næsten 2 år gammel VW Polo 1,9 ~
Fra : Kim

Dato : 18-03-04 23:11

Jeg har købt en brugt Polo årg 2002 som bliver 2 år d. 4.April Jeg vil så
spørge om fabriksgaranti dækker fejl jeg har opdaget på bilen ?? F.eks
forlygter forkert justeret og lyslængde regulering virker tilsyneladende
ikke,
jeg skal ind til VW d 22 Marts for at de skal lave en bule ,som var i højre
bagskærmkant , ved købet
Så jeg kan jo prøve om de lige vil kigge lidt på fejlene
Mvh. Kim

Fra : C. Caspersen

Dato : 18-03-04 23:20

"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har købt en brugt Polo årg 2002 som bliver 2 år d. 4.April Jeg vil så
> spørge om fabriksgaranti dækker fejl jeg har opdaget på bilen ?? F.eks

Nej, fabriksgarantien dækker ikke, for VW giver ikke garanti. De har
udelukkende reklamationsret efter gældende lovgivning.

Men hvis du har købt den af en forhandler har du samme 2 års
reklamationsret, som den forrige ejer havde ved købet. Og ja, forhandleren
skal rette nedenstående:

Det skal de.

/Caspersen

Fra : Kim

Dato : 19-03-04 05:59

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Men hvis du har købt den af en forhandler har du samme 2 års
> reklamationsret, som den forrige ejer havde ved købet. Og ja, forhandleren

Jeg har så bare købt bilen af en privat
Mvh. Kim

Fra : Mr. Mogens Knudsen, ~

Dato : 19-03-04 06:07

On Fri, 19 Mar 2004 05:58:45 +0100, "Kim" <kim014@mail.dk> wrote:

>Jeg har så bare købt bilen af en privat

Lygteindstillingen er for egen regning - reguleringen er nok VW's

/Mogens

Fra : Deaster

Dato : 19-03-04 10:40

C. Caspersen wrote:
> [...]
>
> Men hvis du har købt den af en forhandler har du samme 2 års
> reklamationsret, som den forrige ejer havde ved købet. Og ja,

Det skal du ikke være for sikker på, de er ihvertfald ikke helt enige i den
udlægning i dk.videnskab.jura

--
<Efter en "diskussion om debatteknik i dk.m.p:
Michael Findrilakis: "Du skal vist ikke komme

Fra : C. Caspersen

Dato : 19-03-04 10:53

"Deaster" <nospam2@deaster.dk> skrev i en meddelelse
> Det skal du ikke være for sikker på, de er ihvertfald ikke helt enige i
den
> udlægning i dk.videnskab.jura

Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår dig.

Men hvis de ikke er enige i dk.videnskab.jura om, at man har 2 års
reklamationsret, når man køber en bil af en forhandler, ja så burde de finde
en anden gruppe og spille kloge i. !

/Caspersen

Fra : Deaster

Dato : 19-03-04 11:06

C. Caspersen wrote:
> [...]
> reklamationsret, når man køber en bil af en forhandler, ja så burde
> de finde en anden gruppe og spille kloge i. !

Rolig nu. Det de ikke er nige i at Petersen køber en ny bil med 2 års
reklamationsret hos SMC Århus, efter ½ år sælger han bilen videre til
Hansen, har Hansen nu 1½ år reklamationsret overfor SMC Århus eller ej?