Kia Carnival erfaringer
Fra : Morten .

Dato : 18-03-04 22:14

Hej er der nogle der har lidt erfaringer med Kia Carnival Benzin / diesel i
vil dele med andre.

Vi kigger lidt på anden vogn til 2 voksene og 4 unger , der gerne skulle
være noget større end den vi har idag.

Morten

Fra : KASO

Dato : 19-03-04 10:45

http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=5&id2=167

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren Christensen

Dato : 19-03-04 15:36

"KASO" <KASO.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> diesel i

> skulle

> http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=5&id2=167

http://www.crashtest.com/kia/ie.htm

Så undres man kraftigt. Her scorer den næsten topkarakter.
Men i EU næsten bundkarakter.

http://www.crashtest.com/bmw/ie.htm

Tager man så en BMW X-5 så scorer den topkarakter i begge standarder....
Altså der har testen og kravet ikke været så forskelligt.
Mærkeligt.... :-/

Det samme hos Audi.
http://www.crashtest.com/audi/ie.htm

Hvordan kan resultatet være så forskelligt hos kia'en?

Venligst

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-03-04 15:50

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse

> Hvordan kan resultatet være så forskelligt hos kia'en?

Forskellig test-hastigheder bliver brugt- Eur.NCAP 40 kmt., US 35 kmt.

Fra : Søren Christensen

Dato : 20-03-04 16:15

> "Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
> meddelelse

> Forskellig test-hastigheder bliver brugt- Eur.NCAP 40 kmt., US 35 kmt.

Hvorfor er de så ikke forskellige ved andre biler? Der må da gælde det
samme??

Venligst

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-03-04 16:56

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse

> Hvorfor er de så ikke forskellige ved andre biler? Der må da gælde det
> samme??

Det må bero på at bilerne ikke er ens opbygget, og Kia'en er mere skrøbelig
.

Fra : KASO

Dato : 21-03-04 11:56

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:405b0528$0$443$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
>
> Det samme hos Audi.
> http://www.crashtest.com/audi/ie.htm

> Hvordan kan resultatet være så forskelligt hos kia'en?

Ikke så mærkeligt endda. Den europæiske test er væsentligt skrappere - så
kan man klare sig godt i den europæiske, er den amerikanske test intet
problem. Til gengæld kan Kia'en ikke klare den eurpæiske - men den "slappe"
amerikanske, kan den godt klare.

Fra : Søren Christensen

Dato : 19-03-04 14:40

"Morten ." <oscar12@hotpopfjerndette.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil dele med andre.
>
> Vi kigger lidt på anden vogn til 2 voksene og 4 unger , der gerne skulle

Mine forældre har en som de er meget glade for.
Det er en 2.9HPDI med tomatgear.
Den kører godt og er ganske lækker indvendig.
Den går ikke så forfærdelig langt på literen.
Ca 10,8 når min mor kører...
Men den trækker deres hestetrailer med 2 heste uden den
mindste anstrengelse.

Venligst

Fra : Klaus G.

Dato : 19-03-04 15:12

> Men den trækker deres hestetrailer med 2 heste uden den
> mindste anstrengelse.

Nu skal der heller ikke så meget bil til at slæbe en hestetrailer op på
60km/t, som de altid ligger og snøvler med. Og med den accelration det gøres
med, tjaeh... Så kunne man vel nøjes med en Lupo 3L, hvis den ellers måtte
køre med så stor en trailer :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : Søren Christensen

Dato : 19-03-04 15:25

> [...]
gøres
> med, tjaeh... Så kunne man vel nøjes med en Lupo 3L, hvis den ellers måtte

Tja jeg gad nu godt se den lille sparegris følge med Kia'en i acc med en
2tons trailer på slæb! Eller slæbe 2tons op ad bakke uden at kny.
Der er godt nok forskel på 1.2liter tdi med 60hk og en 2.9liter med 144hk og
310nm. Og så er der pontentiale for chipning for mange flere kræfter med en
2.9liters maskine.
Og mine forældre har aldrig været en af dem der ligger og nosser med 60km/t.
De ligger somregel på 80km/t for at følge trafikken.

Venligst