Antispam produkt til server - hvilket bør ~
Fra : Ukendt

Dato : 18-03-04 20:44

Hej.

Hvilke produkter bør man kigge på, hvis man vil etablere en
antispam-løsning, der bl.a. skal leve op til følgende:
- mail til og fra flere domæner gennem én server - dvs. MX-record for de
respektive domæner ændres til at pege på denne, hvorefter mail relayes
herigennem.
- uafhængighed af de postsystemer som anvendes på det enkelte domæne.
- platformen, hvorpå antispam-løsningen afvikles er i princippet
underordnet.
- foruden central administration og scanning/analyse, også gerne mulighed
for klient adgang til post i karantæne, personlige white/black-lists, etc.

Håber at modtage nogle gode indspark fra jer.

Mvh
Steffen

Fra : Salva

Dato : 18-03-04 21:20

"Steffen" <sthraneATe-mailDOTdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for klient adgang til post i karantæne, personlige white/black-lists, etc.
>
> Håber at modtage nogle gode indspark fra jer.

Måske www.softscan.dk kan hjælpe dig?

-Salva

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-03-04 21:26

In article <405a0254$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Steffen wrote:
> [...]
> for klient adgang til post i karantæne, personlige white/black-lists, etc.
>
> Håber at modtage nogle gode indspark fra jer.

DSPAM ser godt ud. Bedre sortering end mennesker (dvs færre fejl).
Mail adresse brugerne kan sende falske positiver/negativer til for
at få rette filteret.

Kombiner med RBL

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 18-03-04 21:41

In article <slrnc5k1f6.n4.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local>, Povl H. Pedersen wrote:
> DSPAM ser godt ud. Bedre sortering end mennesker (dvs færre fejl).

DSPAM ser rigtigt godt ud (nærsten for godt), er der nogle der
har erfaringer?

Vi har selv tænkt os at sætte en test op.

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Troels Arvin

Dato : 18-03-04 21:47

On Thu, 18 Mar 2004 20:40:50 +0000, Christian E. Lysel wrote:

> DSPAM ser rigtigt godt ud

Ja, bortset fra, at den vist først spaker rigtig r*v, når den er blevet
trænet lidt. Og her er så problemet: Hvad gør man, hvis mail-brugerne
ikke eksisterer som brugere på systemet. - Det er fx. typisk tilfældet,
hvis man benytter Cyrus IMAP-dæmonen, og ofte også tilfældet, når man
bruger Courier IMAP. Så vidt jeg kan se, kræver lære-systemet, at en
eller anden kommando køres af brugeren eller en stedfortræder for denne
(fx. via procmail).

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-03-04 21:50

In article <pan.2004.03.18.20.47.14.519179@arvin.dk>, Troels Arvin wrote:

> [...]
> bruger Courier IMAP. Så vidt jeg kan se, kræver lære-systemet, at en
> eller anden kommando køres af brugeren eller en stedfortræder for denne

Den har noget MySQL support.

Fra : Maria Skovgaard Jens~

Dato : 21-03-04 13:02

Hej Steffen

Vi benytter os af Barracuda SPAM Firewall fra Barracuda Networks.

Produktet undersøtter de funktioner du kræver/ønsker.

Ang. "for klient adgang til post i karantæne, personlige
white/black-lists, etc." der er den helt unik.

Mvh

Maria