MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hvordan redder jeg denne?
Fra : Henning Lund

Dato : 18-03-04 20:14

En af vore maskiner starter op med denne fejl.
0x0000008e,0x800000003,0xfca4c,0x000000000 NDIS_SYS adress fc74c401 base
at fc 74b00 datestamp 3ce47795, hvad gør jeg ved den?
Win XP Pro

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 18-03-04 21:15

Henning Lund skrev:

> En af vore maskiner starter op med denne fejl.
> 0x0000008e,0x800000003,0xfca4c,0x000000000 NDIS_SYS adress fc74c401
> base at fc 74b00 datestamp 3ce47795, hvad gør jeg ved den?
> Win XP Pro

Nå nu vil den slet ikke starte op mere, den kommer med at C Windows
system32 config /system filen er beskadiget eller mangler, hvordan
putter jeg sådan en ind igen?

Fra : Pico

Dato : 18-03-04 23:07

Henning Lund wrote:

> Nå nu vil den slet ikke starte op mere, den kommer med at C Windows
> system32 config /system filen er beskadiget eller mangler, hvordan
> putter jeg sådan en ind igen?

Kan du ikke reperere XP, indstil til boot på Win XP cd'en og start.
Vælg Installere og lidt senere får du muligheden for at reperere, vælg
det og følg vejledningen. Det er sådan set en ny installation, men den
gemmer dine indstillinger op programmer mm.
Pico

Fra : Henning Lund

Dato : 19-03-04 06:36

Pico skrev:

> [...]
> det og følg vejledningen. Det er sådan set en ny installation, men den
> gemmer dine indstillinger op programmer mm.

Desværre ikke, valgmuligheden er der ikke, kun´enter F3 og L

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-03-04 01:03

Henning Lund skrev:

> Nå nu vil den slet ikke starte op mere, den kommer med at C
> Windows system32 config /system filen er beskadiget eller
> mangler, hvordan putter jeg sådan en ind igen?

Filerne i Windows\System32\Config hører til registreringsdatabasen.
Filerne som hedder DEFAULT, SAM, SECURITY, SOFTWARE og SYSTEM er mig
bekendt alle en del af registreringsdatabasen, så noget tyder på at
registreringsdatabasen er smadret på en eller anden måde.
Hvorfor det er sket, er svært at svare på, men typisk er det seriøse
hardware-problemer eller dårlig skrevet software, som er skyld i det.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Anders Hansen

Dato : 19-03-04 12:09

Kan den starte i fejlsikret-tilstand ?

Anders Hansen

Fra : Henning Lund

Dato : 19-03-04 13:07

Anders Hansen skrev:

> Kan den starte i fejlsikret-tilstand ?

Nix

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 19-03-04 15:58

On Thu, 18 Mar 2004 20:14:09 +0100, "Henning Lund"
<falsk_adresse@noget.invalid> wrote:

>En af vore maskiner starter op med denne fejl.
>0x0000008e,0x800000003,0xfca4c,0x000000000 NDIS_SYS adress fc74c401 base
>at fc 74b00 datestamp 3ce47795, hvad gør jeg ved den?
Ud med harddisken og over i en anden maskine som slave, og se om
disken kan læses.
Du kunne være så uheldig at det er en HD fejl og disken er på vej i
døden. Hvis den er ved at det, er det nok bedst at bruge "De sidste
åndedrag" på at hive data ud og ikke bruge dem på at forsøge at
reparerer.

/Hans

Fra : Henning Lund

Dato : 19-03-04 17:31

Hans Kjaergaard skrev:

> [...]
> døden. Hvis den er ved at det, er det nok bedst at bruge "De sidste
> åndedrag" på at hive data ud og ikke bruge dem på at forsøge at

Jeg kunne ikke redde styresystemet ikke engang ved at smide en ekstra XP
på maskinen til at plukke af så den er formateret og nyt styresystem er
ilagt igen.

Fra : Sander

Dato : 19-03-04 20:30

Fejlmeddelelsen tyder på at det var en Nvidia display.sys,
altså noget at gøre med driveren til grafikkortet.

Sander.

Fra : Henning Lund

Dato : 20-03-04 06:07

Sander skrev:

> Fejlmeddelelsen tyder på at det var en Nvidia display.sys,
> altså noget at gøre med driveren til grafikkortet.

Ok hvor fandt du den oplysning?