Problem med lille XP netværk
Fra : Erik Greve

Dato : 18-03-04 20:34

Jeg har to PC'ere, der begge kører XP op mod en Linksys router med firewall.
De går begge fint på TDCs bredbånd, men når jeg forsøger at forbinde dem i
et lille
privat netværk, vil det ikke lykkes.
Jeg har brugt XP's guide til konfiguration af mindre lokalnetværk og den ser
ud til at
lykkes fint. Jeg har bare stadig ikke forbindelse mellem de to PC'ere. Der
mangler måske noget
opsætning routeren ?

Kan nogen hjælpe ?

Venlig hilsen
Erik

Fra : Fortz@

Dato : 18-03-04 21:01

Hej Erik.

Ja, jeg har samme problem......og jeg kører op imod en Linksys AP.....men
havde også samme problem før. Jeg har hørt, og der er mange meninger om
alt - at Win XP skal have tid til og finde de forskellige på dit LAN, min
erfaring siger mig at det passer.....til tider.......så jeg vil også gerne
lige hører nærmere fra een som kan løse dette problem - og gerne i pkt. form

Fortz@

Fra : JSH [9800]

Dato : 18-03-04 21:35

I dine Egenskaber for LAN-forbindelse skal følgende være oprettet:

-Klientprogram til Microsoft-netværk
-Fil- og udskriftsdeling til Microsoft-netværk
-Internetprotokol (TCP/IP)
følgende kan også være installeret
-Qos-pakkeplanlægning
I egenskaberne for Internetprotokol (TCP/IP) skal der markeres i Hent
automatisk en IP-adresse - ikke øvrige indstillinger.

Computerne skal være i samme arbejdsgruppe.
Derudover kan det være nødvendigt at aktivere gæstekontoen.

Hvis din router så har aktiveret/enable at den skal være DHCP server så
skulle det køre helt af sig selv.

- ellers spørger du bare igen.

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 18-03-04 23:50

"Erik Greve" <erik.greve@mail.dk> skrev:
Thu, 18 Mar 2004 20:33:31 +0100 i dk.edb.netvaerk
>Jeg har to PC'ere, der begge kører XP.....
> men når jeg forsøger at forbinde dem i et lille
>privat netværk, vil det ikke lykkes.
Jeg har kæmpet med et lignende problem i lang tid.
Mine to maskiner kan pinge hinanden og de kan kommunikere med
NetBeui, men -IKKE- med TCP.
Hvad kan der dog være galt?

Erik Helmer Nielsen