|
| webspeed fra tdc Fra : Claus Larsen |
Dato : 18-03-04 20:54 |
|
Hej.
Min søster har købt webspeed fra tdc. Hun kører Lindows 4,5. Er der
nogen her der har sat webspeed op på en linuxmaskine?
Hun har fået et usbkabel med som webspeed åbenbart kører med på
windowsmaskiner og det går vist ikke på linux.
Vil webspeed umiddelbart kører når det vliver tilsluttet et netkort?
Hun har tilsyneladende ikke fået en router med, kører webspeed som
standard med " fuld udblæsning til internettet"?
Hilsen Claus
| |
Claus Christensen (18-03-2004)
| Kommentar Fra : Claus Christensen |
Dato : 18-03-04 23:21 |
|
Claus Larsen wrote:
> Hej.
>
> Min søster har købt webspeed fra tdc. Hun kører Lindows 4,5. Er der
> nogen her der har sat webspeed op på en linuxmaskine?
> Hun har fået et usbkabel med som webspeed åbenbart kører med på
> windowsmaskiner og det går vist ikke på linux.
>
> Vil webspeed umiddelbart kører når det vliver tilsluttet et netkort?
>
> Hun har tilsyneladende ikke fået en router med, kører webspeed som
> standard med " fuld udblæsning til internettet"?
>
> Hilsen Claus
Jeg har kørt Webspeed 1 år uden probs på min RH 7.3 via et netkort.
Maskinen skal blot kører DHCP klient.
Der tildeles i første omgang en 10.x.x.x ip-adresse.
Du åbner et browser vindue og prøver en vilkårlig side - du lander så på
registreringssiden. Der tastes kundenummer og adgangskoden. (følg blot
vejledningen) Så tildeles en offintlig IP-adresse og du er på.
Så er netkortets MAC adresse registreret og så længe der ikke skiftes
netkort ryger du automatisk på når der bootes.
Mvh Claus
| |
Pingvinen (18-03-2004)
| Kommentar Fra : Pingvinen |
Dato : 18-03-04 23:23 |
|
Claus Larsen skrev:
> Hej.
>
> Min søster har købt webspeed fra tdc. Hun kører Lindows 4,5. Er der
> nogen her der har sat webspeed op på en linuxmaskine?
> Hun har fået et usbkabel med som webspeed åbenbart kører med på
> windowsmaskiner og det går vist ikke på linux.
>
> Vil webspeed umiddelbart kører når det vliver tilsluttet et netkort?
>
> Hun har tilsyneladende ikke fået en router med, kører webspeed som
> standard med " fuld udblæsning til internettet"?
>
> Hilsen Claus
det kører fint på min pc og jeg skulle ikke pille ved noget da jeg kørte
lindows 4.5
Pingvinen
| |
Mogens Dybæk Christe~ (18-03-2004)
| Kommentar Fra : Mogens Dybæk Christe~ |
Dato : 18-03-04 23:46 |
|
Claus Larsen <brev@linuxwaves.com> writes:
> Hej.
>
> Min søster har købt webspeed fra tdc. Hun kører Lindows 4,5. Er der
> nogen her der har sat webspeed op på en linuxmaskine?
> Hun har fået et usbkabel med som webspeed åbenbart kører med på
> windowsmaskiner og det går vist ikke på linux.
>
Jeg kører med ethernet til kabelmodemet, virker fint.
> Vil webspeed umiddelbart kører når det vliver tilsluttet et netkort?
Man (d.v.s. netkortets MAC) skal registreres og parres med dit
kundenr. Indtil det er sket kommer du kun til en
registreringsside. (Det gjorde jeg fra Win NT, men det ligner en ret
simpel formular.) Derefter hører du aldrig mere om det.
Ellers kan support vist hjælpe over dette trin.
SVJH er det tilladt at have 2 forskellige MAC registreret samtidig. Den
3. vil overskrive en af de andre.
>
> Hun har tilsyneladende ikke fået en router med, kører webspeed som
> standard med " fuld udblæsning til internettet"?
>
> Hilsen Claus
Jeg kører firewall på Linux. Uden den er maskinen synlig udefra.
--
Mogens Dybæk Christensen
e-mail mdc at mail dot tele dot dk
| |
Claus Christian Lars~ (19-03-2004)
| Kommentar Fra : Claus Christian Lars~ |
Dato : 19-03-04 13:41 |
|
Mogens Dybæk Christensen wrote:
> Ellers kan support vist hjælpe over dette trin.
Takker alle for svar, det bliver hun glad for at høre. Supporten ville
ikke hjælpe fordi hun ikke kørte windows.
Hilsen Claus
| |
Klaus Petersen (19-03-2004)
| Kommentar Fra : Klaus Petersen |
Dato : 19-03-04 23:29 |
|
> Takker alle for svar, det bliver hun glad for at høre. Supporten ville
> ikke hjælpe fordi hun ikke kørte windows.
plat
| |
Andreas Plesner Jaco~ (20-03-2004)
| Kommentar Fra : Andreas Plesner Jaco~ |
Dato : 20-03-04 00:33 |
|
On 2004-03-19, Klaus Petersen <spectual2@getTOnet.dk> wrote:
>> Takker alle for svar, det bliver hun glad for at høre. Supporten ville
>> ikke hjælpe fordi hun ikke kørte windows.
>
> plat
Hvorfor? Er du klar til at betale, hvad det koster at vedligeholde
kompetence i callcentre på andet end mainstream operativsystemer?
--
Andreas Plesner Jacobsen | Quit worrying about your health. It'll go away.
| -- Robert Orben
| |
Kristian Thy (20-03-2004)
| Kommentar Fra : Kristian Thy |
Dato : 20-03-04 00:58 |
|
Andreas Plesner Jacobsen uttered:
> Hvorfor? Er du klar til at betale, hvad det koster at vedligeholde
> kompetence i callcentre på andet end mainstream operativsystemer?
Kompetence?
\\kristian
| |
Andreas Plesner Jaco~ (20-03-2004)
| Kommentar Fra : Andreas Plesner Jaco~ |
Dato : 20-03-04 01:09 |
|
On 2004-03-19, Kristian Thy <thy@it.edu> wrote:
>> Hvorfor? Er du klar til at betale, hvad det koster at vedligeholde
>> kompetence i callcentre på andet end mainstream operativsystemer?
>
> Kompetence?
Know-how, kendskab.
dict har følgende at sige:
competence
n : the quality of being adequately or well qualified physically
and intellectually
--
Andreas Plesner Jacobsen | Beware the one behind you.
| |
Kristian Thy (20-03-2004)
| Kommentar Fra : Kristian Thy |
Dato : 20-03-04 10:00 |
|
Andreas Plesner Jacobsen uttered:
>> Kompetence?
>
> Know-how, kendskab.
>
> dict har følgende at sige:
>
> competence
> n : the quality of being adequately or well qualified physically
> and intellectually
Nååh, det...nej, det har jeg vist aldrig oplevet hos call-centre i
forbindelse med ADSL. Hvis de kommer ud over deres script er de som
regel på ganske gyngende grund.
Og ja, hvis jeg fik brug for support til mit ADSL på *nix ville jeg
selvfølgelig gerne betale for det. Det der pisser mig af i forbindelse
med support på ADSL nutildags er, at hvis man ikke lyver og siger man
har Windows på maskinen, så nægter udbydere at kigge på om fejlen
evt. ligger i deres ende. Faktisk samtale med min tidligere
ADSL-udbyder:
Mig: Jeres indernet er gået ned. Igen.
Support: Har du genstartet maskinen? Hvilken version af Windows kører
du?
Mig: Nej. Red Hat 7.3.
Support: Det kan jeg ikke hjælpe med.
[jeg ringer op igen tre minutter senere]
Mig: Jeres indernet er gået ned. Igen.
Support: Har du genstartet maskinen? Hvilken version af Windows kører
du?
Mig: Ja. Windows 2000.
Support: Har du ændret noget i opsætningen for nylig?
Mig: Nej.
Support. Okay, vi kigger på det. [30 sekunder senere] Vi sender lige
en tekniker ned og genstarter routeren, så skulle det køre igen.
Mig: Tak...
\\kristian
| |
Leif Poulsen (20-03-2004)
| Kommentar Fra : Leif Poulsen |
Dato : 20-03-04 20:12 |
|
Hejsa
"Kristian Thy" <thy@it.edu> skrev i en meddelelse
news:c3h176$27ka4l$1@ID-157676.news.uni-berlin.de...
<Klip>
> Nååh, det...nej, det har jeg vist aldrig oplevet hos call-centre i
> forbindelse med ADSL. Hvis de kommer ud over deres script er de som
> regel på ganske gyngende grund.
>
> Og ja, hvis jeg fik brug for support til mit ADSL på *nix ville jeg
> selvfølgelig gerne betale for det. Det der pisser mig af i forbindelse
> med support på ADSL nutildags er, at hvis man ikke lyver og siger man
> har Windows på maskinen, så nægter udbydere at kigge på om fejlen
> evt. ligger i deres ende. Faktisk samtale med min tidligere
> ADSL-udbyder:
>
> Mig: Jeres indernet er gået ned. Igen.
> Support: Har du genstartet maskinen? Hvilken version af Windows kører
> du?
> Mig: Nej. Red Hat 7.3.
> Support: Det kan jeg ikke hjælpe med.
>
> [jeg ringer op igen tre minutter senere]
>
> Mig: Jeres indernet er gået ned. Igen.
> Support: Har du genstartet maskinen? Hvilken version af Windows kører
> du?
> Mig: Ja. Windows 2000.
> Support: Har du ændret noget i opsætningen for nylig?
> Mig: Nej.
> Support. Okay, vi kigger på det. [30 sekunder senere] Vi sender lige
> en tekniker ned og genstarter routeren, så skulle det køre igen.
> Mig: Tak...
>
> \\kristian
Hejsa
Umiddelbart er det min forståelse at så længe linien er oppe er det
brugerens eget ansvar at rode med sine indstillinger, Windows, Linux eller
andet.
At en supporter skulle nægte at hjælpe med at teste linier eller
indstillinger på f.eks. BBRAS eller DSLAM kan jeg ikke genkende. Det er dog
rigtigt at der er stor forskel fra supporter til supporter, med hvad de kan
i forbindelse med hjælp til konfigurering af forbindelserne på computere.
Under alle omstændigheder kan man vel kræve at supporteren lægger en fejl
ind i fejlsystemet, som andre så kan kigge på, hvorefter man så risikerer en
regning, hvis det er en fejl uden for ISP'ens ansvar.
Det kan være at jeg er helt galt afmarcheret i mine antagelser og verden
ikke ser så lyserød ud, som jeg har oplevet den.
Mvh Leif Poulsen
| |
Andreas Paasch (20-03-2004)
| Kommentar Fra : Andreas Paasch |
Dato : 20-03-04 21:18 |
|
Leif Poulsen wrote:
> Hejsa
> "Kristian Thy" <thy@it.edu> skrev i en meddelelse
> news:c3h176$27ka4l$1@ID-157676.news.uni-berlin.de...
>
> <Klip>
>
>> Nååh, det...nej, det har jeg vist aldrig oplevet hos call-centre i
>> forbindelse med ADSL. Hvis de kommer ud over deres script er de som
>> regel på ganske gyngende grund.
>>
>> Og ja, hvis jeg fik brug for support til mit ADSL på *nix ville jeg
>> selvfølgelig gerne betale for det. Det der pisser mig af i forbindelse
>> med support på ADSL nutildags er, at hvis man ikke lyver og siger man
>> har Windows på maskinen, så nægter udbydere at kigge på om fejlen
>> evt. ligger i deres ende. Faktisk samtale med min tidligere
>> ADSL-udbyder:
>>
>> Mig: Jeres indernet er gået ned. Igen.
>> Support: Har du genstartet maskinen? Hvilken version af Windows kører
>> du?
>> Mig: Nej. Red Hat 7.3.
>> Support: Det kan jeg ikke hjælpe med.
>>
>> [jeg ringer op igen tre minutter senere]
>>
>> Mig: Jeres indernet er gået ned. Igen.
>> Support: Har du genstartet maskinen? Hvilken version af Windows kører
>> du?
>> Mig: Ja. Windows 2000.
>> Support: Har du ændret noget i opsætningen for nylig?
>> Mig: Nej.
>> Support. Okay, vi kigger på det. [30 sekunder senere] Vi sender lige
>> en tekniker ned og genstarter routeren, så skulle det køre igen.
>> Mig: Tak...
>>
>> \\kristian
>
> Hejsa
>
> Umiddelbart er det min forståelse at så længe linien er oppe er det
> brugerens eget ansvar at rode med sine indstillinger, Windows, Linux eller
> andet.
>
> At en supporter skulle nægte at hjælpe med at teste linier eller
> indstillinger på f.eks. BBRAS eller DSLAM kan jeg ikke genkende. Det er
> dog rigtigt at der er stor forskel fra supporter til supporter, med hvad
> de kan i forbindelse med hjælp til konfigurering af forbindelserne på
> computere.
>
> Under alle omstændigheder kan man vel kræve at supporteren lægger en fejl
> ind i fejlsystemet, som andre så kan kigge på, hvorefter man så risikerer
> en regning, hvis det er en fejl uden for ISP'ens ansvar.
>
> Det kan være at jeg er helt galt afmarcheret i mine antagelser og verden
> ikke ser så lyserød ud, som jeg har oplevet den.
>
> Mvh Leif Poulsen
Kan kun give dig medhold.
I min tid hos Tiscali, supporterede vi ikke linux i opsætningsmæssige
sammenhænge, men oplyste kunden at tingene skulle være ok, gik vi altid pr.
definition i gang med at fejlsøge på vores udstyr ... var der fejl, blev de
klart rapporteret. Dvs. vi afviste ikke bare kunderne fordi de kørte linux
....
--
Peace and long life ...
Registeret Linux user #292411
| |
Ivar Madsen (20-03-2004)
| Kommentar Fra : Ivar Madsen |
Dato : 20-03-04 14:52 |
|
Andreas Plesner Jacobsen skrev i -dk.edb.system.unix:
>>> Takker alle for svar, det bliver hun glad for at høre. Supporten ville
>>> ikke hjælpe fordi hun ikke kørte windows.
>> plat
> Hvorfor? Er du klar til at betale, hvad det koster at vedligeholde
> kompetence i callcentre på andet end mainstream operativsystemer?
Jeg ved godt at jeg forventer mere, end mange ISP ansatte kan/vil yde.
Det jeg forventer er at de ikke går totalt i baglås så snart de høre man køre
med andet end lige windows. Havde de så sagt noget ligende "vi yder ikke
support på dit OS, men hvis du selv kan ved hvor du gør hvad, så kan vi se om
vi ved fælles hjælp kan løse problemmet"
--
Med venlig hilsen
Ivar Madsen
| |
Claus Larsen (20-03-2004)
| Kommentar Fra : Claus Larsen |
Dato : 20-03-04 11:14 |
|
Klaus Petersen wrote:
> plat
Det er vist kun i ITbranchen at der er en nogenlunde almindelig enighed
om at der kun bør være en leverandør på markedet, der gerne må have monopol.
Jeg bebrejder bestemt ikke Microsoft, de gør hvad de skal, nemlig passe
og optimere deres forretningsgrundlag.
Det der undrer mig er at så mange har så travlt med at forære dem og
udvide deres forretningsgrundlag, som f.eks bec og det faktum at support
altid er lig med = til Microsoftprodukter. ITbrancher er tilsyneladende
stort set enig om at det bedste er at der kun findes en leverandør af
styresystemer.
Hvis man foreslår en bredere support af netbank og support generelt til
f.eks linux styresystemer, så er man noget der minder om ....plat?
Det er vist mere end Bill Gates selv havde drømt om :)
Hilsen Claus
Som slutter denne tråd nu.
| |
Ivar Madsen (20-03-2004)
| Kommentar Fra : Ivar Madsen |
Dato : 20-03-04 14:42 |
|
Claus Christian Larsen skrev i -dk.edb.system.unix:
>> Ellers kan support vist hjælpe over dette trin.
> Takker alle for svar, det bliver hun glad for at høre. Supporten ville
> ikke hjælpe fordi hun ikke kørte windows.
Så skal hun bare ringe op igen, hende jeg snarkede med da jeg havde problem med
at registere, var ikke bange for en Linux bruger.
--
Med venlig hilsen
Ivar Madsen
| |
Adam Sjøgren (20-03-2004)
| Kommentar Fra : Adam Sjøgren |
Dato : 20-03-04 15:37 |
|
On Sat, 20 Mar 2004 11:14:26 +0100, Claus wrote:
> Klaus Petersen wrote:
>> plat
> Det er vist kun i ITbranchen at der er en nogenlunde almindelig
> enighed om at der kun bør være en leverandør på markedet, der gerne
> må have monopol. Jeg bebrejder bestemt ikke Microsoft, de gør hvad
> de skal, nemlig passe og optimere deres forretningsgrundlag.
Det samme gælder vel TDC?
Mvh.
--
"Mr. Cotton's... parrot. Same question." Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk
| |
|
|