MS Windows
briani 27239
WinXP og multisystem
Fra : Vagn Kofoed

Dato : 18-03-04 17:51

Jeg har installeret WinXP og er i den forbindelse stødt ind i nogle
problemer.
WinXP er installeret på C:. Tidligere kørte jeg på Win2K på mit D: drev som
ligger på samme disk som mit C: drev. Den gang kunne jeg vælge om jeg ville
køre på Win2K eller Win98 når jeg startede op. Det valg har jeg ikke mere
efter at jeg formatterede C-drevet.
I C: ligger en boot.ini med følgende indhold :

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
Professional" /fastdetect

Er der mulighed for at snyde ved at lægge en linie ind der hedder noget med:

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows 2000"
/fastdetect

Indholdet i paranteserne skal formodentlig have et andet indhold - men hva?

Et andet problem. Jeg glemte at exportere adressekartoteket og nu kan jeg
ikke finde det i det gamle system uanset hvad jeg søger på. Ligger det i et
eller andet komprimeret format? Er der en standard placering?

Og så lige det sidste i denne omgang. Musen er en Qtronix med hjul. Det gik
fint med at hente driver og installere, men jeg kan ikke få den installeret
for de andre brugere på systemet, selvom de har kontotype som
'Computeradministrator'. Der kvappes over at der ikke er adgang til nogle
DLL-filer.

Vagn Kofoed

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 18-03-04 22:15

> [...]
> ville køre på Win2K eller Win98 når jeg startede op. Det valg har jeg ikke
> mere efter at jeg formatterede C-drevet.

Win2k står ikke i Control Panel -> System -> Advanced -> Settings under
"Startup and Recovery"?

> Et andet problem. Jeg glemte at exportere adressekartoteket og nu kan jeg
> ikke finde det i det gamle system uanset hvad jeg søger på. Ligger det i
> et eller andet komprimeret format? Er der en standard placering?

Du kører garanteret NTFS. Mon ikke besvarelserne til Eriks spørgsmål fra
17/3-04 med emnet "Hjælp til og hente Bookmarks fra gamle NTFS disk" kan
hjælpe dig der?

- Mickel

Fra : Vagn Kofoed

Dato : 19-03-04 08:50

"Mickel Hedemand" <mREMOVETHISickel@set.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Win2k står ikke i Control Panel -> System -> Advanced -> Settings under
> "Startup and Recovery"?
Nej det gør den ikke. Jeg kan få to linier ind ved at lægge den snydelinie
ind som jeg skitserede i første indlæg, men det er jo bare gylle.

> Du kører garanteret NTFS. Mon ikke besvarelserne til Eriks spørgsmål fra
> 17/3-04 med emnet "Hjælp til og hente Bookmarks fra gamle NTFS disk" kan
> hjælpe dig der?
Der er NTFS på drev D: men da jeg formaterede C: hakkede jeg af i noget der
hed noget som "Anvend sidst brugte filsystem" og så blev det til normalt DOS
med kun 5 G i stedet for ca 10G.

Erik siger noget om at han deaktiverede "enkel fildeling". Hvor finder jeg
den? Jeg er lidt ny i XP.

Vagn Kofoed

Fra : Torben

Dato : 19-03-04 08:58

> Erik siger noget om at han deaktiverede "enkel fildeling". Hvor finder
jeg
> den? Jeg er lidt ny i XP.
>
> Vagn Kofoed

kontrolpanel - funktioner - mappeindstillinger - vis.
--
Mvh Torben

Fra : Vagn Kofoed

Dato : 19-03-04 09:30

"Torben" <tolemNOSPAM@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> kontrolpanel - funktioner - mappeindstillinger - vis.

OK. Så er den i orden, men jeg kan stadig ikke finde mit gamle
adressekartotek.

Iøvrigt har min logik det svært med at man skal deaktivere fildeling for at
kunne se filer og mapper - eller hva?
Vagn

Fra : Vagn Kofoed

Dato : 19-03-04 08:54

En rettelse til forrige: Jeg har NTFS på begge diske, Men C: er kun på 5G.
Der ligger altså 5G derude i rummet og venter på at blive til en disk.

Vagn

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 19-03-04 09:32

> En rettelse til forrige: Jeg har NTFS på begge diske, Men C: er kun på 5G.
> Der ligger altså 5G derude i rummet og venter på at blive til en disk.

Prøv en gang at se, hvordan det ser ud på Start -> Settings -> Control Panel
-> Administrative Tools -> Computer Management (Evt. bare Start -> Run ->
compmgmt.msc) under \Storage\Disk Management. Ser der ud til at være 5G
ledigt et sted på disken?

Fra : Vagn Kofoed

Dato : 19-03-04 10:17

> [...]
> -> Administrative Tools -> Computer Management (Evt. bare Start -> Run ->
> compmgmt.msc) under \Storage\Disk Management. Ser der ud til at være 5G

Jeg kan se C: med 4.89GB NTFS og D: 32.38GB FAT32

Før jeg slettede C: var den på ca. 10GB.

Et eller andet sted (og det kan jeg ikke huske nu) fik jeg at vide at begge
var NTFS. Hvis jeg højreklikker på D: siger den osse FAT32.

Vagn Kofoed