Tetsuo - The iron man
Fra : Morten DH

Dato : 18-03-04 13:54

Nogen der har set subj.? Jeg sad igår og følte jeg havde spist (for) mange
svampe og så Eraserhead eller noget i den stil.... Fattede seriøst ikke
noget som helst af den; men var alligevel fascineret på en uforklarlig måde
og ville lige høre om jeg var den eneste her i gruppen?!?

--
Egen butik på internettet? Det er billigere end du tror - jeg kan tilbyde
komplette løsninger fra 150 euro.

Fra : TDJ

Dato : 18-03-04 14:07

"Morten DH"

> Nogen der har set subj.?

Tetsuo er en super smuk film. Handlingen er ret abstrakt skruet sammen, ikke
desto mindre er den utroligt fascinerende. Historien om en mand der gradvist
bliver forvandlet til jern, og i sidste ende beslutter sig for at overtage
verdensherredømmet.
Jeg så første gang film til Cosmic Zoom filmfestivalen på Vesterbro, sidste
efterår. Fed oplevelse at se den på det store lærred.
Een af mine ynglings scener, er den sidste afgørende kamp hvor Tetsuo og
hans fjende vikles sammen i et inferno af 'levende' metal. Filmteknikken er
fænomenal på det område, og slutningen med Tetsuos monolog hvor han skøjter
gennem gaderne fuldender indtrykket.
Alt i alt en af de fedeste film jeg har set de sidste par år, men der er jo
også lavet en efterfølger...

-TDJ

P.S. Sexscenen hvor Tetsuos lem pludseligt omdannes til et gigantisk bor er
så absolut også forrygende...

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 18-03-04 14:31

"TDJ" <theis(REMOVE_THIS)@duelund.info> escribió

> Historien om en mand der gradvist
> bliver forvandlet til jern, og i sidste ende beslutter sig for at overtage
> verdensherredømmet.

ER det et tilfælde at hovedpersonen i Akira der ligeledes bliver ganske
mægtig også hedder Tesuo?

Fra : TDJ

Dato : 18-03-04 14:37

"Lars Hoffmann"

> ER det et tilfælde at hovedpersonen i Akira der ligeledes bliver ganske
> mægtig også hedder Tesuo?

Jeg mener ikke at der er nogen form for sammenhæng mellem dem, men jo, det
er da lidt pudsigt.

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 18-03-04 17:13

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
> "TDJ" <theis(REMOVE_THIS)@duelund.info> escribió
>

> ER det et tilfælde at hovedpersonen i Akira der ligeledes bliver ganske
> mægtig også hedder Tesuo?

Tetsuo betyder så vidt jeg ved "mand af jern" på japansk, så der er en
mening med galskaben. Man kan så også mene at Tetsuo-The Iron Man" er
dobbeltkonfekt.

Kasper.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 18-03-04 17:13

Kasper Kristensen escribió / skrev

> Man kan s† ogs† mene at Tetsuo-The Iron Man" er
> dobbeltkonfekt.

Dem syntes jeg vi løber ind i en hel del af for tiden

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : Rhexis

Dato : 21-03-04 15:33

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message

> ER det et tilfælde at hovedpersonen i Akira der ligeledes bliver
> ganske mægtig også hedder Tesuo?

Tetsuo! Kaneda! Tetsuo! Kaneda! Tetsuo! Kaneda! Tetsuo! Kaneda!

rhexis

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-03-04 15:38

Rhexis escribió / skrev

> /Tetsuo! Kaneda!/

????

Fra : Rhexis

Dato : 21-03-04 15:50

> ????

Har du set Akira? Det er (næsten) et ordret citat fra filmen.

--
rhexis

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-03-04 15:56

Rhexis escribió / skrev

> Har du set Akira? Det er (næsten) et ordret citat fra filmen.

jaja, men hvad har det med denne diskution at gøre?

Fra : Rhexis

Dato : 21-03-04 16:43

> jaja, men hvad har det med denne diskution at gøre?

Det har ikke noget med OP at gøre, hvilket også var grunden til
at jeg valgte at citere dit indlæg.

--
rhexis

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 20-03-04 15:06

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Egen butik på internettet? Det er billigere end du tror - jeg kan tilbyde

Jeg så 45 min af filmen og slukkede....
Ser resten af filmen når jeg en dag har tømmermænd eller keder mig helt
vildt....

Jeg har også Tetsuo 2 - håber ikke den er lige så ringe.

Rune