Import fra Tyskland og reg.afgift?
Fra : Jens Jakob Andersen

Dato : 18-03-04 13:44

Hej

Jeg er på markedet efter en minibus, og har set i Tyskland;
http://autoscout24.focus.msn.de/ger/list.asp?make=74&model=18210&yearfrom=1980&yearto=1992&country=D&sort=pubstartdesc&zipcountry=D&euroto=3000&tot=36&page=2&numberofcars=36
at der er altså MANGE penge at spare, sådan ved indkøbet selv.

Nu er så det kloge? spørgsmål; Hvad søren koster det at registrere en
Caravelle fra Tyskland i DAnmark?

Er der nogen erfaringer, tricks osv?

Mvh

Jens Jakob

Fra : ham

Dato : 18-03-04 13:57

"Jens Jakob Andersen" <jj92@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> at der er altså MANGE penge at spare, sådan ved indkøbet selv.
>
> Nu er så det kloge? spørgsmål; Hvad søren koster det at registrere en

Det bedste "trick" er da at få den indreg som 10 pers. bus, men det skal
være en T4 for det kan lade sig gøre, den koster en 1/3 i afgift og 2000 -
2500 kr. i vægtafgift helårlig hvis det er en diesel, det eneste det så
kræver er at du har stort kørekort

Fra : Leonard

Dato : 18-03-04 14:37

"ham" <virker@ikke....dk> wrote:

>Det bedste "trick" er da at få den indreg som 10 pers. bus, men det skal
>være en T4 for det kan lade sig gøre,

og der skal så være 10 siddepladser og der er blevet strammet op på
selekravet, så alle sæder der vender frem skal have 3-punktsseler.
Dertil kommer at der altid skal være 10 sæder i, ellers falder
afgiftshammeren ... hårdt.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : thomas

Dato : 29-03-04 20:41

> [...]
> 2500 kr. i vægtafgift helårlig hvis det er en diesel, det eneste det så

Hvor læser jeg mere om reglerne for privat bus?
- kan jeg regne med 2/3 af priser for bilerne på feks. bilbasen (lyder dyrt)

/Thomas

Fra : Leonard

Dato : 29-03-04 20:52

"thomas" <thomasfjern@sookfjern.dk> wrote:

>Hvor læser jeg mere om reglerne for privat bus?

Lov om Registreringsafgift
http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/A20020097729-regl

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 18-03-04 14:22

"Jens Jakob Andersen" <jj92@hotmail.com> wrote in message news:feb712b0.0403180443.282ae736@posting.google.com...

> Nu er så det kloge? spørgsmål; Hvad søren koster det at registrere en
> Caravelle fra Tyskland i DAnmark?

Find ud af hvad en tilsvarende sælges for i DK. Heraf tager du 63%
og så har du et fornuftigt bud på størrelsen af afgiften.

/Jakob

Fra : Leonard

Dato : 18-03-04 14:35

jj92@hotmail.com (Jens Jakob Andersen) wrote:

>Nu er så det kloge? spørgsmål; Hvad søren koster det at registrere en
>Caravelle fra Tyskland i DAnmark?

Hvor de er fra er sikkert ligegyldigt. I 2001 havde jeg en Caravelle
T4 Benzin 2,5l med automatgear fra 1995 som jeg spurgte på afgift til
alm. personbil, altså hvide plader og lille kørekort: 154.000 kr.
Den blev til en varevogn på gule plader og uden bagsæder, afgift ca.
15.000 kr.