Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Så har jeg fået mit Nikon D70
Fra : Lars Troels

Dato : 18-03-04 12:15

Jeg er netop kommet ind af døren med mit nye D70 købt i Japan Foto i Viborg.
Det har været forudbestilt siden medio januar... Jeg kan næsten ikke vente
på at batteriet bliver ladet op.

Lars T.

Fra : NIL

Dato : 18-03-04 12:19

"Lars Troels" <fam.troels@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Viborg.
> Det har været forudbestilt siden medio januar... Jeg kan næsten ikke vente

Fy for pokker! Dén er slem!

Hilsen
NIL

Du lægger vel fluks billeder på Nettet - så vi kan se?....

Fra : Lars Troels

Dato : 18-03-04 12:24

Yep.

Lars T.

Fra : Deaster

Dato : 18-03-04 12:31

Lars Troels wrote:
> Jeg er netop kommet ind af døren med mit nye D70 købt i Japan Foto i
> Viborg. Det har været forudbestilt siden medio januar... Jeg kan
> næsten ikke vente på at batteriet bliver ladet op.

Fy for fasan, se så at komme i gang med at tage nogle billeder og læg dem så
vi andre kan se.

Nåja, og tillykke med kameraet. Hvad købte du med af objektiver ?

Det er sgu da første gang jeg har været ude for at man kan købe et kamera
uden at Steve eller Dpreview har lavet en tilbundsgående test af det først.

..

--
<Efter en "diskussion om debatteknik i dk.m.p:
Michael Findrilakis: "Du skal vist ikke komme

Fra : Lars Troels

Dato : 18-03-04 12:47

Jeg fik et latterligt 28-80 mm. plasticobjektiv med. Jeg skulle betale det
samme uanset om jeg tog det med eller ej. Jeg er ligeglad for jeg har mere
ædle AF-Nikkors fra 24mm til 200 mm.

Jeg lægger nogle fotos på imagerating.dk i løbet af et par dage.

Lars T.

Fra : Frederik Thorup

Dato : 18-03-04 18:44

Deaster wrote:
> Det er sgu da første gang jeg har været ude for at man kan købe et
> kamera uden at Steve eller Dpreview har lavet en tilbundsgående test
> af det først.

Hmmmhvad kalder du så:
http://www.dpreview.com/articles/nikond70/ ???

Jeg mener da nok at det kan kaldes en slags "test". Om den er tilbundsgående
ved jeg ikke, men vældig fyldig. Især er jeg vil med lyden

http://www.dpreview.com/articles/nikond70/Samples/nikond70vscanoneos300d.mp3
(højre-klik og vælg gemsom...)
Nok den ting ved D70'eren jeg er mest misundelig på, iforhold til min
Canon 300D. Men man kan jo ikke få det hele.

For øvrigt, hvad koster sådan en sag her i landet?

MVH
Frederik

Fra : Deaster

Dato : 18-03-04 19:10

"Frederik Thorup" <frederik@odense.kollegienet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
tilbundsgående
> ved jeg ikke, men vældig fyldig. Især er jeg vil med lyden

Jeg vil kalde det et preview og ikke en test, præcis som der også står.

Deaster

Fra : Lars Troels

Dato : 18-03-04 20:11

Hej

Der ligger nu et billede på imagerating.dk, fotobasen.dk og fotokritik.dk
"jurassic park".

Lars T.

PS. Hold da k... den kan lave billeder.

Lars T.

Fra : ab

Dato : 18-03-04 21:13

"Lars Troels" <fam.troels@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Der ligger nu et billede på imagerating.dk, fotobasen.dk og fotokritik.dk
> "jurassic park".

Kan vi så ikke overtale dig til at vise os et foto med max opløsning /
følsomhed - gerne et med en del detaljer (husmur på lang afstand eller
lign.) ?

Jeg har ikke kunnet finde fotos, der opfylder ovennævnte (selv om det jo
desværre mest viser ydelsen på dit objektiv).

ab

Fra : Kenneth K.

Dato : 18-03-04 21:54

On Thu, 18 Mar 2004 21:12:52 +0100, ab <ab_ab@SPAMFILTERc.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg har ikke kunnet finde fotos, der opfylder ovennævnte (selv om det jo
> desværre mest viser ydelsen på dit objektiv).

Du kan finde billeder i fuld opløsning på
http://www.pbase.com/cameras/nikon/d70

vh,
Kenneth

Fra : ab

Dato : 19-03-04 03:23

"Kenneth K." <fake@it.com> skrev i en meddelelse
newsr42sbujt647std@news2.tele.dk...

> Du kan finde billeder i fuld opløsning på
> http://www.pbase.com/cameras/nikon/d70

Tak for linket - den har jeg også været rundt på, men jeg kan da ikke finde
noget i fuld størrelse. Jeg kan finde nogle, der i oplysningerne skulle være
det, men jeg kan ikke se at de er lagt ud i den størrelse. Det største ser
jeg som ca. 2100x1900 og det er en udsnitsforstørrelse.

Måske har jeg overset de "rigtige" ?

ab

Fra : Kenneth K.

Dato : 19-03-04 10:32

On Fri, 19 Mar 2004 03:23:19 +0100, ab <ab_ab@SPAMFILTERc.dk> wrote:

> [...]
> ser
> jeg som ca. 2100x1900 og det er en udsnitsforstørrelse.

Yes, det har du. Jeg kan se mange af de gode ikke er i fuld opløsning
mere, men jeg fandt da nogle:

http://www.pbase.com/ikona/d70
http://www.pbase.com/soonpin/other_pics
http://www.pbase.com/snaggs/melbourne&page=all

Husk at vælge "original" nede i bunden.

Og hvis det ikke er nok er det mere her:
http://www.fotosidan.se/clindh/d70/index.html

vh,
Kenneth

Fra : ab

Dato : 19-03-04 19:56

"Kenneth K." <fake@it.com> skrev i en meddelelse
newsr43rfajt647std@news2.tele.dk...

> .......Yes, det har du. Jeg kan se mange af de gode ikke er i fuld
> [...]

OK - Tak skal du have - her var hvad jeg søgte. Det ser jo faktisk godt ud.

> Og hvis det ikke er nok er det mere her:
> http://www.fotosidan.se/clindh/d70/index.html

Nej her kunne jeg ikke finde nogen, men det er lige.

ab

Fra : Kenneth K.

Dato : 19-03-04 20:09

On Fri, 19 Mar 2004 19:55:36 +0100, ab <ab_ab@SPAMFILTERc.dk> wrote:

> OK - Tak skal du have - her var hvad jeg søgte. Det ser jo faktisk godt
> ud.

> Nej her kunne jeg ikke finde nogen, men det er lige.

Hvis du læser det med småt står der: (Klicka för att se orginalbilden)
prøv lige det, så får du de rå billeder :)

vh,
Kenneth

Fra : Deaster

Dato : 19-03-04 08:37

Kenneth K. wrote:

> Du kan finde billeder i fuld opløsning på
> http://www.pbase.com/cameras/nikon/d70

Hmmm, jeg vil da ikke håbe det her billed er taget i fuld opløsning:
http://www.pbase.com/image/26875681

Fra : Kenneth K.

Dato : 19-03-04 10:40

On Fri, 19 Mar 2004 08:36:30 +0100, Deaster <nospam2@deaster.dk> wrote:

> Hmmm, jeg vil da ikke håbe det her billed er taget i fuld opløsning:
> http://www.pbase.com/image/26875681

Nej, selvfølgelig er det ikke fuld opløsning. Se mit svar til ab

vh,
Kenneth

Fra : Bon

Dato : 18-03-04 18:57

"Frederik Thorup" <frederik@odense.kollegienet.dk> skrev i en meddelelse

> For øvrigt, hvad koster sådan en sag her i landet?

ITbutikken har kamerahuset til 10.500kr.
--
BA

Fra : nyhedsgrupper

Dato : 18-03-04 21:16

Min søn og jeg har hver bestilt én, men kan først få den på tirsdag, da de
først modtager dem i morgen og så skal de jo sendes til jylland.
Vi har købt den hos Photoshop og den koster med 28-80 linsen 8.999 kr

Mvh Egon

Fra : Kenneth K.

Dato : 18-03-04 21:57

On Thu, 18 Mar 2004 21:16:23 +0100, nyhedsgrupper <6264@ofir.dk> wrote:

> [...]
> først modtager dem i morgen og så skal de jo sendes til jylland.
> Vi har købt den hos Photoshop og den koster med 28-80 linsen 8.999 kr

Det lyder da billigt, hvad er det præcis for et objektiv?

vh,
Kenneth

Fra : Claus Smith - Pigefo~

Dato : 19-03-04 05:31

> Det lyder da billigt, hvad er det præcis for et objektiv?

Det er den nye G serie, som er lavet i en form for plastic, hvilket gør dem
lettere end de oprindelige objektiver men ellers ganske udemærkede
objektiver har selv en 28 - 100 mm, som iøvrigt er til salg da jeg ikke
bruger den ret meget mere.

Claus Smith

Fra : Tue Vestergaard

Dato : 19-03-04 08:13

> Min søn og jeg har hver bestilt én, men kan først få den på tirsdag, da de
> først modtager dem i morgen og så skal de jo sendes til jylland.
> Vi har købt den hos Photoshop og den koster med 28-80 linsen 8.999 kr

Jeg har også bestilt én, men det når jo sgu og fandme at blive næste
uge før posten kommer med gaver. Det er betydeligt værre end
juleaften.
Jeg bestilte det hos NY-camera i Tyskland til 1010€ + fragt. (Kun hus)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-03-04 20:01

In article <_6l6c.119946$jf4.6763411@news000.worldonline.dk>, Frederik Thorup wrote:

> [...]
> Nok den ting ved D70'eren jeg er mest misundelig på, iforhold til min
> Canon 300D. Men man kan jo ikke få det hele.

Hvordan får man 300D til at blive ved med den hastighed ?

Fra : Frederik Thorup

Dato : 18-03-04 20:15

Povl H. Pedersen wrote:
> Hvordan får man 300D til at blive ved med den hastighed ?

F.eks sæt den i P-programmet. Tryk én gang på knappen lige til højre for
hjulet, hedder vist noget med "udløser-muligheder", derved sættes kameraet
til kontinuerlig mode. Hold aftrækkeren nede i 20 sek

Frederik

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-03-04 20:44

In article <wsm6c.119972$jf4.6765418@news000.worldonline.dk>, Frederik Thorup wrote:

> F.eks sæt den i P-programmet. Tryk én gang på knappen lige til højre for
> hjulet, hedder vist noget med "udløser-muligheder", derved sættes kameraet
> til kontinuerlig mode. Hold aftrækkeren nede i 20 sek

Efter 8-9 billeder falder hastigheden på mit kamera.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-03-04 20:57

Povl H. Pedersen wrote:
> Efter 8-9 billeder falder hastigheden på mit kamera.

Vel nærmere når den har fyldt bufferen op ved 4 skud?

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-03-04 21:22

In article <slrnc5jvno.i9q.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen wrote:

> Vel nærmere når den har fyldt bufferen op ved 4 skud?

Først ved 4 skud, ligesom på lydklippet, men så igen ved ca 8 skud,
hvoor den begynder at skulle lagre billeder.

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 18-03-04 23:28

Frederik Thorup <frederik@odense.kollegienet.dk> wrote:
> For øvrigt, hvad koster sådan en sag her i landet?

Mimosa i Århus har annonceret den til 9.995,- incl. Nikkor 28-80 og et
fotokursus.

M.v.h
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-04 14:10

> Det er sgu da første gang jeg har været ude for at man kan købe et kamera
> uden at Steve eller Dpreview har lavet en tilbundsgående test af det
først.

Ja, jeg har endnu kun kunne finde én review af huset:

http://www.kenrockwell.com/nikon/d70.htm

Om den så er objektiv, vil jeg vurdere når jeg selv har fået det i hånden.

Jeg har forresten lige fået at vide, at Bingo Foto har fået det på lager
centralt. Det skulle være muligt at se i forretningen på Amager tirsdag i
næste uge... Det er sikkert det samme med de andre Bingo-forretninger.
Glæder mig :)

Mange hilsner Jakob

Fra : Kenneth K.

Dato : 19-03-04 14:47

On Fri, 19 Mar 2004 14:09:50 +0100, JBT <write direct in newsgroup> wrote:

> Ja, jeg har endnu kun kunne finde én review af huset:
>
> http://www.kenrockwell.com/nikon/d70.htm

Her er lidt flere: http://www.noendpress.com/pvachier/cameras/nikon_D70.php

vh,
Kenneth

Fra : HKJ

Dato : 21-03-04 10:12

"JBT" <write direct in newsgroup> wrote in message
> Jeg har forresten lige fået at vide, at Bingo Foto har fået det på lager
> centralt. Det skulle være muligt at se i forretningen på Amager tirsdag i
> næste uge... Det er sikkert det samme med de andre Bingo-forretninger.

Det kan da allerede købes i Bingo, jeg købte mit i torsdags. Desværre har de
ikke 17-70 mm objektivet, men et 70-300 er nu også meget sjovt.

http://henrik.k.jensen.homepage.dk/DSC_0105.jpg

Billedet er på 2MB og er beskåret en smule, men orginal opløsning.

Fra : Deaster

Dato : 21-03-04 10:43

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://henrik.k.jensen.homepage.dk/DSC_0105.jpg
>
> Billedet er på 2MB og er beskåret en smule, men orginal opløsning.

Øhh, er det taget ved Iso 1600 eller lign. eller hvor meget er en smule
beskåret ?

Deaster

Fra : HKJ

Dato : 21-03-04 10:52

"Deaster" <nospam2@deaster.dk> wrote in message
> de

> Øhh, er det taget ved Iso 1600 eller lign. eller hvor meget er en smule
> beskåret ?

Kig i EXIF info.
Men her er lidt info:
Orginal billed 3008*2000 (Opløsningen på D70)
Beskåret til 2072*1752

Billedet er taget ved ISO800 i går (F:5.6 og 1/640s)
Kontrast og lys er justeret i NikonView med "auto contrast" funktionen, det
orginale billede var mørkere.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 21-03-04 14:40

"HKJ"

> [...]
>
> Billedet er taget ved ISO800 i går (F:5.6 og 1/640s)
> Kontrast og lys er justeret i NikonView med "auto contrast" funktionen, det

Jeg må give Deaster ret - det ser ud som om det er en
højere iso - Din efterbehandling ser meget agressiv ud,
måske du kan poste samme udsnit af originalen. Når du
behandler en jpg så energisk kommer der ofte de der
mønstre, så med mindre billedet er exponeret optimalt
og står nogenlunde som det skal er det bedre at skyde i
raw. Eller hvis du ikke vil det og du ved at billedet skal
efterbehandles, så skyd i jpg med sharpening, tone og
color i laveste indstilling - Sharpening (USM) skal først
udføres når alt andet er justeret, incl. resizeing. -max-

Fra : HKJ

Dato : 21-03-04 15:17

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message

> Jeg må give Deaster ret - det ser ud som om det er en
> højere iso - Din efterbehandling ser meget agressiv ud,

Jeg havde nu ikke meget indflydelse på den efterbehandling, det var
enten/eller (med NikonView) og jeg syntes bedre om den lyse udgave af
billedet.

> [...]
> mønstre, så med mindre billedet er exponeret optimalt
> og står nogenlunde som det skal er det bedre at skyde i

Billedet er skudt i raw og en mere nænsom efterbehandling ville sikkert
pynte på det, men jeg har ikke den store mængde software til
billedbehandling.

> [...]
> color i laveste indstilling - Sharpening (USM) skal først
> udføres når alt andet er justeret, incl. resizeing. -max-

Jeg tror nok jeg holder mig til raw, så har jeg mulighed for at gå tilbage
og forbedre billederne, når jeg har fået noget bedre software (og mere
erfaring i digital billedbehandling).

Nogen der ved hvad Nikon Capture koster (de viste det ikke i
fotoforretningen og det stod ikke i deres prisliste) og om den er fornuftig
at bruge.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 21-03-04 15:35

"HKJ"
> Nogen der ved hvad Nikon Capture koster (de viste det ikke i
> fotoforretningen og det stod ikke i deres prisliste) og om den er fornuftig
> at bruge.

Du kan downloade den gratis i 30 dage fra nikon:
http://nikoneurope-en.custhelp.com/cgi-bin/nikoneurope_en.cfg/php/enduser/std_alp.php?countryId=20&languageId=22

Jeg har brugt flere forskellige raw convertere og
Capture er absolut den jeg foretrækker.
Den værste er Photoshop og Fuji, selvom jeg
har hørt at Canon's skulle være endnu dårligere,
kan ikke tro det.

Du skal være registreret for at downloade fra
Nikon.. -max-

Fra : ab

Dato : 21-03-04 21:14

> Det kan da allerede købes i Bingo, jeg købte mit i torsdags. Desværre har
> de ikke 17-70 mm objektivet, men et 70-300 er nu også meget sjovt.

Kan ikke se D70 på Bingos side, men hvad måtte du slippe ?

ab

Fra : HKJ

Dato : 21-03-04 21:27

"ab" <ab_ab@SPAMFILTERc.dk> wrote in message

> Kan ikke se D70 på Bingos side, men hvad måtte du slippe ?

9000 for huset.

Fra : Frederik Thorup

Dato : 21-03-04 10:57

HKJ wrote:
> [...]
>
> http://henrik.k.jensen.homepage.dk/DSC_0105.jpg
>
> Billedet er på 2MB og er beskåret en smule, men orginal opløsning.

Flot billeder! Endnu et argument for at få købt det tele-objektiv jeg
mangler

Over hvor lang afstand er billedet taget?
Hvor er billedet taget?
Hvad kostede objektivet?
Har du evt. et link til en test af objektivet?
Hvad har du skåret væk?

MVH
Frederik

Fra : HKJ

Dato : 21-03-04 11:00

"Frederik Thorup" <frederik@odense.kollegienet.dk> wrote in message

> Flot billeder! Endnu et argument for at få købt det tele-objektiv jeg
> mangler
>
> Over hvor lang afstand er billedet taget?
> Hvor er billedet taget?

Jeg er ikke god til at bedømme afstand, men det er taget i Kbh's zoo. Hvis
du kommer der, så kan du selv gætte på afstanden, løven lå på ud mod vandet
og jeg fotograferede den fra den side den lå på.

> Hvad kostede objektivet?

3600 i en flink fotoforretning.

> Har du evt. et link til en test af objektivet?

Søg selv, det er 70-300 F4-5.6D ED

> Hvad har du skåret væk?

Lidt af ryggen på en anden løve (var på venstre side) og lidt af kroppen på
denne løve (Bund og højre side).

Fra : Allan E

Dato : 20-03-04 23:58

On Thu, 18 Mar 2004 12:30:31 +0100, "Deaster" <nospam2@deaster.dk>
wrote:
>Det er sgu da første gang jeg har været ude for at man kan købe et kamera
>uden at Steve eller Dpreview har lavet en tilbundsgående test af det først.

Det har Dpreview også :
http://www.dpreview.com/articles/nikond70/default.asp

Mvh Allan E

Fra : Deaster

Dato : 21-03-04 10:42

"Allan E" <allan_ege@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det har Dpreview også :
> http://www.dpreview.com/articles/nikond70/default.asp

Nej, det er stadigvæk kun et preview og ikke en test.

Deaster

Fra : Jan Bøgh

Dato : 21-03-04 11:39

"Allan E" <allan_ege@hotmail.com> wrote in message