MS Windows
briani 27239
Win XP - adgang til fjernskrivebord
Fra : Torben Brøndum

Dato : 18-03-04 10:09

Hej,

På en win XP klient vi har til at så ude i byen har jeg problemer med (nemt)
at få kontakt til vor win2ksrv´s TS del:

Vi opretter forbindelse via VPN. Herefter anvender vi XP ´s funktionalitet
til at oprette forbindelse til TS´s fjernskrivebord.

I langt de fleste tilfælde kommer klienten ikke på idet der promtes - på
XP´en, at der allerede er oprettet forbindelse til fjernskrivebordet. Dette
gør den faktisk altid - men "pludselig" kan man være heldig og få
forbindelse.

Tester jeg fra en helt anden XP fjernklient er der aldrig problemer - så
tilsyneladende er det måske den førstnævnte XP klient, der lokalt har et
problem - det spørger jeg så Jer om.

Jeg ahr i ovennævnte situation anvendt samme bruger ID og Passw.

Hvad kan der være galt - og hvad kan jeg gøe for at afhjælpe problemet. Det
er som sagt næsten tilfældigt om man kommer igenem til TS.

Hilsen Torbn Brøndum