Pug 206/406 Fælge
Fra : Leo

Dato : 18-03-04 07:38

Hejsa har lige skiftet den aldrende mondeo(96) med en ny pug 206 sw ( ikke
fået den endnu) så er det min arbejdskammerat har skiftet hans pug 406 ud
med en 307 sw og da han lige har fået spritnye vinterdæk på 406'eren inden
og ikke har solgt dem med prøver han så nu at skyde dem af til mig (billig)
mit spørgsmål er så passer fælgene fra 406'eren over på 206'eren eller hur
???? 206'eren er født med 195-55-15 og hans er 185-65-14 så vidt jeg lige
kan regne mig frem til er omdrejnings længden (eller hvad det nu hedder)
den samme eller så godt som da, men passer fælgene ?????

--
Venlig hilsen
Leo Stisen.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 18-03-04 08:56

"Leo" <lhsnospam@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> kan regne mig frem til er omdrejnings længden (eller hvad det nu hedder)
> den samme eller så godt som da, men passer fælgene ?????

Så viodt jeg husker passer hele pug serien fælge med undtagelse
afkassevognen (boxer eller noget i den stil)

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Mikael Antonsen

Dato : 18-03-04 12:05

> Så viodt jeg husker passer hele pug serien fælge med undtagelse
> afkassevognen (boxer eller noget i den stil)

ehh ja hul afstanden er den samme det har du ret i ja, men derfor er det
desværre ikke ensbetydende med de passer, og du skal nok ikke regne med de
passer fra den 406 da ET er helt anderledes på en 206.

-MA

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 18-03-04 12:16

"Mikael Antonsen" <pc@thihi.dk> wrote in message

> ehh ja hul afstanden er den samme det har du ret i ja, men derfor er det
> desværre ikke ensbetydende med de passer, og du skal nok ikke regne med de
> passer fra den 406 da ET er helt anderledes på en 206.

http://www.carnut.dk/dk/tabel.html

Siger henholdsvis ET 18 og ET20 - det burde vist kunne gå an..

Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 18-03-04 17:59

> Siger henholdsvis ET 18 og ET20 - det burde vist kunne gå an..

Det ville jeg lige dobbelttjekke. Se hvad der står på fælgene, og mål evt.
efter. Har selv stået i nøjagtig samme situation, og målte (som jeg husker
det) ca. 10 mm. i forskel i indpresningsdybden på 14" standard fælge til 206
(årg.2003) og 406 (ca. årg.1996). Jeg undredede mig nemlig over ovenstående
tal, som jeg også slog op da.

Mvh
Michael

Fra : Brian M

Dato : 18-03-04 18:16

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message news:<405984e9$0$299$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> http://www.carnut.dk/dk/tabel.html
>
> Siger henholdsvis ET 18 og ET20 - det burde vist kunne gå an..

Tjaa, jeg tvivler lidt på at den "car-nut" tabel passer. På min 206HDI
fra 2000 havde original fælgene ET 34 og original alu-fælgene på en
tilsvarende GTI har ET 28.

Fra : Leo

Dato : 18-03-04 18:46

> [...]
>
> Tjaa, jeg tvivler lidt på at den "car-nut" tabel passer. På min 206HDI
> fra 2000 havde original fælgene ET 34 og original alu-fælgene på en

Okaye nok ikke andet at gøre end at prøve at smide en på når jeg engang får
dyret hjem, den mulighed er der da forudsat han ikke sælger dem inden men
det gør han nok ikke.
Tak for svarene alle sammen.

Leo

Fra : Mikael Kristiansen

Dato : 19-03-04 10:22

> [...]
> kan regne mig frem til er omdrejnings længden (eller hvad det nu hedder)
> den samme eller så godt som da, men passer fælgene ?????

Jeg blev fortalt, at skiverne voksede i diameter på 206'eren (Da den gik fra
14" --> 15"), hvorfor 14" fælgene ikke kunne gå på..... Om det passer, har
jeg ikke efterprøvet....

Mvh. Mikael Kristiansen