Døde genstande på rundering
Fra : Bufas

Dato : 18-03-04 06:33

Hej !

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om, hvordan I indøver de døde
genstande på rundering, her i blandt, hvordan I belønner hunden ?

Er der nogle herinde, der træner med nedgravede døde genstande på rundering
??? Hvis ja hvordan indlærer og belønner i der ???

Mange hilsner

Bufas

--

ICQ # 44 63 61 65
Husk hundechat hver søndag fra kl 20 på www.hundechat.dk

Fra : DCH

Dato : 18-03-04 09:31

Hej har først set nu at man kunne skrive herinde, men der ligger et tip
til dig hvor dit kaldenavn står som titel.

http://www.kandu.dk/

Fra : Bufas

Dato : 18-03-04 12:16

"DCH" <DCH.news@kandu.dk> skrøv in news:40595e50$0$180
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> http://www.kandu.dk/

Hej !

Jeg måtte lige logge ind på kandu, for at kunne se hvad du havde skrevet,
så derfor kopierer jeg det lige ind i denne ng.

Håber at du læser dette!!!

Hej..
Du skrev i et nyhedsbrev at du godt kunne tænke dig at vide hvordan man
indlære den døde.
Alt afhængig af om du bruger bold eller godbidder skal dette ligges ind
under den døde genstand (i starten er en gasflaske god - den kan de
nemlig ikke lige vælte). Du får en til at vise hunden godbidden/bolden og
hunden ser nu at den bliver lagt ind under og når personen er kommet væk
siger du runder til din hund. De første gange vil det være en fordel at
holde hunden i snor da den jo ikke må røre genstanden! Og når den har
gøet ex. 3 gange går du hen til gasflasken og flytter/løfter den således
at hunden kan tage belønningen.
Mht. til de nedgravede, vil jeg vente med dette da den først skal være
sikker i den synlige.
Dette er et bud på indlæring, der kan være mange andre måder, men jeg har
kørt dette på mange hunde og det har virket indtil videre på alle der i
dag har en flot og fast halsgivning på den døde...

Mvh Mika, DCH

Hey Mika !

Den med gasflasken har jeg ikke hørt før *S* Men det lyder da som en god
idé !

Jeg er selv startet op på "de døde", men kunne godt bruge lidt indput til
varieret træning. Jeg har bl.a. selv brugt en "boldmaskine", men den
lurede han lidt for hurtigt, og det samme med at belønningen er gemt i
genstanden (han bliver belønnet med kong eller bidepølle). Så nu er jeg
gået over til selv at have belønningen med, når jeg kommer ud til
gentanden.

Så et tillægsspørgsmål, kunne jo være, hvordan varierer man sin træning
på "den døde" ???

En anden ting er at jeg meget gerne vil have at han kikker på den døde
når han gør af den, hvilke meninger er der om det ??? Jeg vil jo synes at
han så er koncentreret om den døde og ikke om at jeg kommer ud.

En anden ting er at jeg har fundet ud af at han er mere koncentreret om
at gø af den døde, når jeg selv går ud med genstanden, end når det er en
anden/figurant der går ud med den døde, er der andre der har oplevet det
???

Mange hilsner

Bufas, som lige er kommet hjem efter at ha været ude og træne "i skoven"