The Two Towers EE - easteregg og censur
Fra : Devast8or

Dato : 18-03-04 01:34

Hej med jer,

Jeg har købt TTT engelsk R2, men har desværre overset at der på lige præcis
denne version ikke er det easteregg klip med Andy Serkis som der er på de
andre. Er der nogen der ved hvor jeg kan downloade det henne?

Og en anden ting: jeg lagde mærke til at den har "12 år" label på, mens R1
versionen ifølge er ratet til 15 år - er der er en grund til denne forskel?
Normalt er det jo englænderne der skal skåne de sarte børn, men jeg læste da
at der ikke var nogle klip i selve filmen på nogle af udgaverne. Er der
nogen der ved noget om dette?

Og nu vi er ved den engelske censur: jeg synes jeg læste på et tidspunkt at
bl.a. skaller blev klippet ud af engelske film (eneste eksempel jeg husker
er The Phantom Menace hvor Qui-gonn nikker Darth Maul en skalle - det skulle
være klippet ud i UK versionen), men man ser tydeligt Aragorn nikke en orc
en skalle under warg angrebet - har de ændret lidt på tingene derovre?

TIA

Devast8or (der måske har fået købt en forkert film :)

Fra : PerX ...

Dato : 18-03-04 20:07

In article <c666c.119334$jf4.6751277@news000.worldonline.dk>,
invalid@invalid.invalid says...
> [...]
> være klippet ud i UK versionen), men man ser tydeligt Aragorn nikke en orc
> en skalle under warg angrebet - har de ændret lidt på tingene derovre?

Jeg husker da jeg købet Abyss på VHS, så var den censureret - de sagde
at det var fordi de fik dem fra England og vi lå under for deres sensur.
Men folk her inden fortæller mig at de ikke længere gælder for DVD?

Fra : Devast8or

Dato : 18-03-04 20:14

PerX ... wrote:
> [...]
> sensur.
> Men folk her inden fortæller mig at de ikke længere gælder for DVD?

Min Phantom Menace VHS har den omtalte skalle med. Men det er som sagt også
kun noget jeg har hørt/læst - jeg ved ikke om det er rigtigt.

Devast8or

Fra : Jim Andersen

Dato : 19-03-04 10:02

PerX ... wrote:
> [...]
> sensur.
> Men folk her inden fortæller mig at de ikke længere gælder for DVD?

Jo. Hvis de kommer fra England Men nu om dage laver de flere R2 udgaver
af den samme film. Så du kan have en R2-UK der er censureret og en Tysk? R2
der ikke er censureret, istedet for blot 1 R2 udgave der lefler for laveste
fællesnævner.

/jim

Fra : Rune Zedeler

Dato : 21-03-04 18:14

Jim Andersen wrote:

> [...]
> der ikke er censureret, istedet for blot 1 R2 udgave der lefler for laveste

ØV!
Hvor meget er skåret væk fra UK-versionen?

-Rune (der også ejer denne version)

Fra : Devast8or

Dato : 21-03-04 19:38

Rune Zedeler wrote:

> ØV!
> Hvor meget er skåret væk fra UK-versionen?
>
> -Rune (der også ejer denne version)

Ifølge http://www.bytesandbobs.com/dvdcompare/ og http://www.dvdcompare.net/
mangler der ikke noget i selve filmen, kun eastereggs. Hvorfor den så kun
står til 12 år og US versionen står til 15 år kan man undre sig over.

Devast8or (der stadig leder efter det klip med Andy Serkis er ikke er på min
DVD)