golf 3 startproblemer igen.
Fra : Sp@cey

Dato : 17-03-04 21:20

Hej med jer.

Jeg har et underligt problem med min Golf 3 '96'er 1.6.
Den har problemer med at starte.
Det startede omkring nytår med at starteren gik. Den døde helt. Fik en
ombytter, kørte med den i en uges tid, så begyndte den at strejke og jeg røg
tilbage til autoelektro'en som i mellemtiden havde rep'et den jeg kom med
til at starte med. Den blev sat på og det gik også meget godt den første
uges tid, men så kom det igen. Problemet er at starteren kører godt nok, men
den slår ikke altid ud i startkransen. Se hvis nu det var fordi at batteriet
(som ser næsten nyt ud) ikke kunne levere den nødvendige spænding, så siger
min logik mig at så ville jeg aldrig få startet den. Men efter at have
prøvet en 4-5 gange så kommer den, og så kommer det næste problem... den kan
ikke trække motoren igang, før jeg har prøvet en 5-6 gange, men så går det
også fint. Batteriet holder 12 v og endda lidt over. Er det tændspolen? Det
bliver jo ikke bedre af at det er en periodisk fejl.

Hjælp

--
Mvh Sp@cey

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 17-03-04 21:44

Sp@cey wrote:
> [...]
> også fint. Batteriet holder 12 v og endda lidt over. Er det
> tændspolen? Det bliver jo ikke bedre af at det er en periodisk fejl.

Måler du de 12 volt når du kører med starteren eller når batteriet er
ubelastet?

Ebbe.

Fra : Michael Werge

Dato : 17-03-04 22:09

Check din stelforbindelse motors stelforbindelse, ved at forbinde et
startkabel mellem (-) på batteri og motor. Hvis dit startrelæ ikke slår og
din startmotor ikke trækker ordentligt kunne det tyde på en dårlig
stelforbindelse, da både relæ og startmotor benytter samme stelforbindelse.

Hvis relæet slår, men starteren ikke drejer motoren ordentligt rundt kunne
det tyde på en dårlig forbindelse mellem (+) fra batteriet og starteren.
Starterrelæet sørger for at at startermotoren får kontakt med med
startkransen og slår relæet ikke kan det, derfor også være en dårlig
forbindelse fra tændingslåsen til starterrelæet. Hvis relæet klikker og
startermotoren drejer, men ikke får fat i startkransen er relæet defekt.

VH Michael

Fra : Sp@cey

Dato : 18-03-04 08:23

"Michael Werge" <michaelwergeFJERNES@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forbindelse fra tændingslåsen til starterrelæet. Hvis relæet klikker og
> startermotoren drejer, men ikke får fat i startkransen er relæet defekt.

Hmmm prøver lige at kigge på forbindelserne i eftermiddag.

Foreløbig tak

Sp@cey

Fra : Fam. Olsen

Dato : 18-03-04 20:00

> [...]
Det
> bliver jo ikke bedre af at det er en periodisk fejl.

Som jeg forstår dig er det starteren der ikke får fat i startkransen. Det
kan skyldes 2 ting slidte tænder på enten starterdrevet eller på
startkransen. Eller et defekt starterrelæ.

Eftersom du har prøvet forskellige startere kunne jeg godt frygte at det er
tænderne på startkransen der er slidte.

MVH Niels

Fra : Sp@cey

Dato : 18-03-04 23:21

> [...]
> startkransen. Eller et defekt starterrelæ.
>
> Eftersom du har prøvet forskellige startere kunne jeg godt frygte at det

Det frygter jeg også, men kan det ske på en bil der ikke er ældre? 8 år?

--

Sp@cey

"Be the Miracle!"
Bruce Almighty

Fra : Fam. Olsen

Dato : 19-03-04 17:38

> Det frygter jeg også, men kan det ske på en bil der ikke er ældre? 8 år?

Det kommer jo ikke an på alderen, men mere antallet af gange den har gået i
indgreb. Når først den begynder at kikse indgrebene bliver sliddet større og
så går det stærkt.

MVH Niels

Fra : Sp@cey

Dato : 19-03-04 21:34

"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> indgreb. Når først den begynder at kikse indgrebene bliver sliddet større

Det er rigtigt, men nu mente jeg bare at en bil fra '80 jo nok har startet
flere gange end en fra '96
Hvis nu det er startkransen, hvad kster så sådan en. Jeg har googlet det men
kan ikke rigtigt finde noget.

--

Sp@cey

"Be the Miracle!"
Bruce Almighty

Fra : Fam. Olsen

Dato : 20-03-04 18:07

> Det er rigtigt, men nu mente jeg bare at en bil fra '80 jo nok har
startet
> flere gange end en fra '96

Normalt vil de nok være sådan. Men det kan man ikke lave en "regel" ud fra.

> Hvis nu det er startkransen, hvad kster så sådan en. Jeg har googlet det
men
> kan ikke rigtigt finde noget.

Det ved jeg ikke. Men det er lidt specielt at skifte den. Den er nemlig
krympet på svinghjulet.

MVH Niels