Trådløst net - dell latitude
Fra : Christian

Dato : 17-03-04 21:21

Hej NG,

Sidder og bakser med en PC jeg ikke kan få på mit trådløse net.

Jeg har en NetGear WGR614v2 (firmware 2.04, 6-Oct-2003).
Jeg har slået SSID broadcast fra, slået WEP til med 128 bit, og defineret en
liste med MAC adresser. Jeg kan snilt få adgang når jeg bruger min bærbar
med et NetGear WG511 kort.

Problemet er med en anden bærbar, en Dell Latitude med indbygget Dell
TrueMobile 1150 Series Wireless Lan Mini PCI Card.

I Windows XP går jeg til network connections og kan se i LAN gruppen
"Wireless Network Connection" > View available Wireless Networks. Ingenting,
så > Advance som tager mig til en dialog box med

Wireless Network Connection Properties
Der er 3 faner (General, Wireless Networks, Advance)
I Wireless Networks kan jeg i "Preffered networks" box vælge Add og tilføje
mit netværk

En ny dialog box med "mit netværknavn properties" kommer frem.
I fanen Association kan jeg kan SSID, WEP er lidt mere tricky. På min
NetGear angiver jeg en passphrase og det er der ikke mulighed for her.
Endvidere kan jeg ikke vælge hvilken kryptering der anvendes og jeg er ikke
sikker på hvad jeg skal angive på Dell PCen. Der er følgende indstillinger

Data encryption (WEP enabled) - on/off
Network Authentication (shared mode) - on/off
Network key:
Confirm network key
Key index (advance) valg mellem 1-4
The key is provided for me automatically - on/off

Den anden fane hedder "Authentication"
Enable IEEE 802.1x authentication for this network - on/off
EAP type: "Smart card or other Certificate" eller "Protected EAP (PEAP)
Authenticate as computer when computer information is available - on/off
Authenticate as guest when user of computer information is unavailable -
on/off

Jeg vil være utrolig taknemmelig hvis der er en af jer der har gode forslag
til hvordan jeg skal sætte min dell PC op for at få angang til min
NetGear614v2.

- Chr