MS Windows
briani 27239
Hjælp mig med min Win2k - Er langsom og re~
Fra : alla_pirata

Dato : 17-03-04 20:59

Jeg har egentligt 2 spørgsmål jeg håber I kan hjælpe med at besvare:

1. Jeg har lige installeret win2k - kører dual med win98se - desværre er det
ikke lykkedes mig endnu at komme på nettet med win2k. Det siges jo at skulle
være nemmere med win2k, men... Jeg har lagt mærke til at win98 udover
Ethernet kort skal have et Opkaldskort (jeg har Webspeed med kabelmodem),
men kan ikke finde noget tilsvarende under win2k - kan det være rigtigt?

2. Installationen af Win2k er som sagt helt ny - alligevel hænger systemet
efter start uanset hvad man næsten gør - kan det være noget med
netværksforbindelsen der ikke er helt rigtig.
Jeg finder "desværre" ingen problemer at rette under enhedshåndtering og
prøver jeg at udføre en Hardware Wizard og derigennem forsøge at tilføje
hardware (kabelmodem) crasher windows, eller re-booter øjeblikkeligt. Er der
en venlig sjæl med en løsning?

AMD 1400
512 mb ram
64 mb Geforce 2

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 17-03-04 23:10

alla_pirata <dedicato@atuttiquelliche.it> wrote:
> [...]
> men kan ikke finde noget tilsvarende under win2k - kan det være rigtigt?

Det er nok begrænset, hvor megen konkret hjælp, jeg kan yde - men det
med 'opkaldskort' forstår jeg ikke: Jeg bruger også Webspeed, men har
intet sådant kort. Det er efterhånden nogen tid siden, jeg kom på
nettet, så jeg husker ikke alle detaljer, men jeg mener bestemt, at W2k
koblede på 'næsten af sig selv' - så hvis der er et problem, må det
ligge andetsteds!
Håber, andre kan hjælpe - held og lykke! :)

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen

Fra : Hans

Dato : 18-03-04 11:29

"alla_pirata" <dedicato@atuttiquelliche.it> skrev i en meddelelse
> [...]
> prøver jeg at udføre en Hardware Wizard og derigennem forsøge at tilføje
> hardware (kabelmodem) crasher windows, eller re-booter øjeblikkeligt. Er

Uden jeg kender detaljerne omkring din opkobling til Webspeed vil jeg tro du
bruger en PPPoE opkaldsforbindelse i din 98. Desværre er 2000 ikke født med
en PPPoE-klient, men du kan hente en som kan bruges her:

http://www.raspppoe.com/#Download

/ Hans