Citater om katte
Fra : Puntofisken

Dato : 17-03-04 20:56

Der er noget om snakken - nogen der kan genkende sig selv i nummer to?

Katte, disse vidunderlige skabninger, der på så forbløffende vis er gledet
ind i vor civilisation og alligevel har bevaret alle deres højtudviklede
urinstinkter.
Saki

Min kat taler ikke så ærbødigt til mig som jeg til hende.
Colette

En hund er prosa, en kat poesi.
Jean Burden

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 17-03-04 22:58

Puntofisken skrev:
> Katte, disse vidunderlige skabninger, der på så forbløffende vis er
> gledet ind i vor civilisation og alligevel har bevaret alle deres
> højtudviklede urinstinkter.

Gælder det ikke de fleste dyr? Jeg synes ikke citatet siger noget, der er
specielt for katte.

> Min kat taler ikke så ærbødigt til mig som jeg til hende.

Det er rigtigt. Katte og de fleste andre dyr er i øvrigt udprægede egoister
og fokuserer kun på egen nydelse.

> En hund er prosa, en kat poesi.

Mærkeligt citat. Skulle prosa være dårligere end poesi? Jeg forstår ikke,
hvad der menes. Er en kat mere "koncentreret" end en hund?

Jeg synes ikke citaterne siger specielt meget om katte. må jeg indrømme. Men
de lyser da meget "poetiske".

Morten

Fra : Kate

Dato : 18-03-04 18:48

"Morten Højgaard Roth" <mhroth@ruc.dk> wrote in

> Det er rigtigt. Katte og de fleste andre dyr er i øvrigt udprægede
> egoister og fokuserer kun på egen nydelse.

Det er også helt iorden med mig. De er nemlig ikke ondskabsfulde som
mennesker kan være. Og jeg synes jo jeg har påtaget mig hvervet at
passe mine kræ så godt som jeg nu kan

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.