Internetgenveje i IE 5.5 DK
Fra : Jesper L Hansen

Dato : 26-04-01 22:13

Hejsa,

Når jeg vil åbne en mailto:navn@domæne.dk og sende en mail i min
Explorer kommer den op med at der ikke er installeret et postprogram
til at sende via Internetgenveje. Men kigger jeg under
Internetindstillnger - er Outlook valgt som postprogram og fungerer
også udemærket ved normal brug.
Bruger WinMe.
Hvad går der galt ?

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-04-01 00:20

Thu, 26 Apr 2001 23:12:37 +0200, skrev Jesper L Hansen
<lismoes@mail.dk>:

>Men kigger jeg under
>Internetindstillnger - er Outlook valgt som postprogram og fungerer
>også udemærket ved normal brug.

Nu bruger jeg Agent også til Mail, så det er muligt det står lidt
anderledes hos dig.

Prøv at kigge i Indstillinger => mappeindstillinger => filtyper og led
efter: URL: ElectronicMailAdress.

Hvis den mangler, så opret den og lav handling Open og som program
vælger du så Outlook.

Hos mig ser den sådan ud:
"F:\PROGRAMMER\AGENT\AGENT.EXE" -home:MailIniFile -url:%1

Det skal selvfølgelig være din Outlook, der står der, men -home osv.
skal tilføjes bagefter.

Så vil jeg regne med at det virker, DDE skulle ikke være nødvendig,
men de fire felter hos mig ser sådan ud:

url %1
ForteAgent (rettes til Microsoft Outlook XX)
nop
mailto

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 27-04-01 23:06

On Fri, 27 Apr 2001 01:20:05 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Hos mig ser den sådan ud:
>"F:\PROGRAMMER\AGENT\AGENT.EXE" -home:MailIniFile -url:%1
>
>Det skal selvfølgelig være din Outlook, der står der, men -home osv.
>skal tilføjes bagefter.

Hej Knud,

Nu ser den sådan her ud:
"C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OUTLOOK.EXE" -home:MailIniFile
-url:%1

>url %1
>ForteAgent (rettes til Microsoft Outlook XX)
>nop
>mailto

Og sådan:

open
print
printto

men det virker squtte - jeg har på fornemmelsen at det måske har noget
at gøre med at jeg har installeret Norton Antivirus og at den er sat
til at tjekke for virus i e-mail.

Det er i hvert fald efter den installation fejlen er opstået, men om
det er den ved jeg ikke.

Har prøvet at slå e-mail scanning fra igen, men uden resultat.

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-04-01 02:32

Sat, 28 Apr 2001 00:05:44 +0200, skrev Jesper L Hansen
<lismoes@mail.dk>:

>men det virker squtte - jeg har på fornemmelsen at det måske har noget
>at gøre med at jeg har installeret Norton Antivirus og at den er sat
>til at tjekke for virus i e-mail.

Har ikke nogen gode ideer til, hvorfor det ikke virker.

(Hvad vil du bruge Print og Printto i forbindelse med en mailto:.. ?)

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 28-04-01 19:32

On Sat, 28 Apr 2001 03:32:25 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>(Hvad vil du bruge Print og Printto i forbindelse med en mailto:.. ?)

Det ved jeg heller ikke - de stod der i forvejen.

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen