Cykelkurv eller rygsæk til Cairn
Fra : Hans B

Dato : 17-03-04 14:48

Hej NG

Jeg vil så gerne have Victor med på cykel (og måske på længere sigt med på
MC.

Problemet er at jeg ikke KAN få ham ned i en taske. En rygsæk ville være
perfekt, men det vil han ikke.

Idag har vi været i 10 forretninger for at se på cykelkurve til styret. Han
vil (næsten) gerne sidde i dem, men de er alle sammen for små. Hans far var
stor og det bliver han sikkert osse. Han vejer nu 9 kg. De flettede kurve er
de største, men min cykel er en nyere model hvor styret ern rykket fra fra
forrøret med en 5 cm. pind. Så de kurve man kan få, kan ikke sidde
ordentligt. De "vælter" fremover - så det duer ikke.

Er der nogen der har erfaringer med tasker eller kurve og transport af de
mindre vuffere?

mvh

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-04 15:40

Hej Hans!

Jeg har 2 Border Terriere som jeg tit cykler med.

Jeg har invisteret i en cykeltrailer til børn, hvor de begge hygger sig
gevaldigt i.

Udover den, aner jeg ikke hvordan jeg skulle have dem med, da de heller ikke
gider cykelkurve eller tasker.

Hilsen Camilla

Fra : KennelKipler

Dato : 17-03-04 16:03

"Hans B" skrev d. 17-03-04 14:48 dette indlæg :

Hej Hans.

Hvis du går langsomt frem, og laver små del mål, vil jeg mene du godt
kan træne ham op til at sidde i en rygsæk.
Introducer ham for klikkeren. Når det er gjort, så læg rygsækken på
gulvet. bare at han nærmer sig giver klik. så kom noget af hans legetøj
eller godbidder ind i tasken, kun lidt. Når han tør det, så klik. osv.
til sidst ender du med at have en hund der sidder i tasken. og så skal
du bare i gang med at lære ham at blive båret i den.
Men god fornøjelse. Klikkeren er et fantastisk redskab hvis man skal
lære sin hund nyt, og det halverer tiden, mindst.

MVH Marie.
www.kiplers.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Andersen

Dato : 17-03-04 16:07

"Hans B" <Baldrian(remove)@get2net.dk> wrote in message
> Er der nogen der har erfaringer med tasker eller kurve og transport af de
> mindre vuffere?

Erfaringer har jeg ikke da min vejer små 40 K, men jeg har fundet et par
hjemme sider:
http://www.sitstay.com/store/equip/backpack1.shtml
http://www.petsalley.com/oschino.asp
http://www.pettails.com/sheralpetcar.html

Fandt dem ved at skrive i googel: dog carrier backpack
Nu kan det jo godt være du selv kan søge i googel, men til tider er det jo
svært lige at vide hvad man skal lede efter, så har du forsøgt det jaaa
såååå......

Peter