Hvilket mærke bremseklodser og bremseskive~
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-03-04 14:23

Hej NG.

Da jeg snart skal have skiftet bremseklodser og måske også skiver kunne jeg
godt tænke mig at høre lidt om hvad I mener om emnet.

Bilen er en Citroen Xsara 2.0i 16V stc.
Der er vent. skiver foran og alm. skiver bagpå.
Jeg morfar-bremser ikke, kan godt lide en kraftig nedbremsning, desuden
tager bremserne vel netop skade af ikke at blive brugt.

Som jeg kan se det er der følgende muligheder / mærker (tilfældigt ordnet):

1) OEM købt hos fx. Hoyer, T.Hansen etc.,
2) EBC GreenStuff,
3) Mintex,
4) Brembo
5) ATE

Jeg tror ikke der er ret stor prisforskel mellem 2-5, selvfølgelig er 1 den
billigste.
Så er der valget mellem "blanke" skiver, hullede skiver, rillede skiver
(incl. ATE PowerDisc) og kombinationer af de to.
Der er vel ikke nogen nævneværdig forskel på typerne af klodser eller ?

Så groft sagt hvilket mærke i skiver - med begrundelse - ville du vælge ?
Og klodser - med begrundelse - ville du vælge ?
Er det vigtigt at man har samme fabrikat klodser og skiver eller er det
ligefrem en fordel at mixe dem ?
Skal det være samme fabrikat foran som bagpå ?

Som jeg selv kan se vil jeg gerne (hvis økonomien ser fornuftig ud) have fx.
ATE PowerDisc foran, alm skiver bagpå.
Std. klodser af et større mærke (2-5).
Lyder det som overkill eller ?

FUT: dk.teknik.bil

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-03-04 15:24

Christian B. Andresen wrote:

> FUT: dk.teknik.bil

Undskyld jeg spørger, men hvorfor stiller du spørgsmålet i denne gruppe hvis
du alligevel ikke ønsker et svar her ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-03-04 15:27

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message

> Undskyld jeg spørger, men hvorfor stiller du spørgsmålet i denne gruppe
hvis
> du alligevel ikke ønsker et svar her ?

Jeg er (som sikkert mange andre) lidt forvirret om hvilken gruppe jeg skal
bruge, dog ville jeg ikke fortsætte i to grupper, derfor fut til
dk.teknik.bil.

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-04 16:35

> Jeg er (som sikkert mange andre) lidt forvirret om hvilken gruppe jeg skal
> bruge, dog ville jeg ikke fortsætte i to grupper, derfor fut til
> dk.teknik.bil.

Jeg ville personligt spørger i denne gruppe, da det er her, man får mange og
kompetente svar.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-03-04 17:18

Christian B. Andresen wrote:

> Jeg er (som sikkert mange andre) lidt forvirret om hvilken gruppe jeg
> skal bruge, dog ville jeg ikke fortsætte i to grupper, derfor fut til
> dk.teknik.bil.

OK, jeg kunne bare ikke lige overskue logikken i at spørge i én gruppe og
ønske svaret i en anden.

Men bortset fra det, så tror jeg ikke der "sker noget" ved at spørge i begge
grupper, selvom jeg selvfølgeligt på det varmeste kan anbefale denne gruppe,
da der er størst flow

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mr. Mogens Knudsen, ~

Dato : 17-03-04 19:29

On Wed, 17 Mar 2004 17:18:05 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>Christian B. Andresen wrote:
>Så groft sagt hvilket mærke i skiver - med begrundelse - ville du vælge ?

Brembo var dem, jeg valgte - jeg købte dem hér:
www.formeldiscbrakes.com

>OK, jeg kunne bare ikke lige overskue logikken i at spørge i én gruppe og
>ønske svaret i en anden.

For kun at skulle se eet sted, vel...

Jeg er træt af det krydsposteri - derfor har jeg valgt side. Jeg
vlæger også konsekvent kun at svare i den ene, idet der er mere end
rigeligt at følge med i.

/Mogens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-03-04 08:31

"Mr. Mogens Knudsen, DK" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Brembo var dem, jeg valgte - jeg købte dem hér:
> www.formeldiscbrakes.com

Hvordan gik det med levering, hvor lang tid etc.

> For kun at skulle se eet sted, vel...

Enig, og desuden spurgte jeg begge steder, men var i tvivl om stedet for
videre debat.

> Jeg er træt af det krydsposteri - derfor har jeg valgt side. Jeg
> vlæger også konsekvent kun at svare i den ene, idet der er mere end
> rigeligt at følge med i.

Som så er her

Mange tak for hjælpen, jeg er i gang med at studere deres site, Citroen var
ikke vist, men Peugeot var der så mon ikke de kan finde noget til Citroen.

Så må jeg se hvad økonomien siger

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-03-04 10:02

"Mr. Mogens Knudsen, DK" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Brembo var dem, jeg valgte - jeg købte dem hér:
> www.formeldiscbrakes.com

Nu vil jeg sende dem en mail, må jeg skrive jeg blev ledt derhen af dig ?

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : Mr. Mogens Knudsen, ~

Dato : 18-03-04 18:19

On Thu, 18 Mar 2004 10:02:29 +0100, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrote:

>Nu vil jeg sende dem en mail, må jeg skrive jeg blev ledt derhen af dig ?

Det kan man roligt gøre :)

Jeg fik mine leveret i løbet af en 14 dages tid, mener jeg.
De overholdt i alt fald dén termin, der blev lovet. Husk på at
Omega'ens 300 mm skiver ikke er lagervarer.

/Mogens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-03-04 08:19

> Det kan man roligt gøre :)

OK

> Jeg fik mine leveret i løbet af en 14 dages tid, mener jeg.
> De overholdt i alt fald dén termin, der blev lovet. Husk på at
> Omega'ens 300 mm skiver ikke er lagervarer.

Mine er 283 mm, men det er jo ikke til at vide som det er lagervare.
Dog betyder det intet med lidt leveringstid.

Men det er vist godt min ikke er en Xsara WRC rally:

For : 380 mm. ventilerede br. skiver, vandkølede calipre m/ 6 stempler.
Bag : 304 mm. ventilerede br. skiver, caliper m/ 4 stempler.

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-03-04 14:44

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> "Mr. Mogens Knudsen, DK" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> OK

Så har jeg fået svar fra Holland:

Front rotors balanced and drilled
655268 RL nettoprice one piece E 48.05 total E 96.10
Front sportbrake pads one set for two wheels
netprice a set E 86.50
Rear rotors balanced and drilled
657554 RL netprice one piece E 42.20 total E 84.40
Rear sportbrakepads one set for two wheels
netprice a set E 59.50
Total E
326.50
Shipping Danmark E 27.00
Total E
353.50
VAT 19% E 67.17
TOTAL PRICE E 420.67

Lig 3.200 kr, så jeg venter i hvert fald lidt.

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : Hr. Mogens Knudsen

Dato : 22-03-04 18:23

On Mon, 22 Mar 2004 14:44:14 +0100, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrote:

>Lig 3.200 kr, så jeg venter i hvert fald lidt.

Hvad koster de originale?

/Mogens

Fra : John Sahl

Dato : 22-03-04 18:40

Hr. Mogens Knudsen wrote:

> Hvad koster de originale?

Jeg synes da ikke det lyder som en afskrækkende pris, men
jeg venter trods alt lidt med at investere i den slags til min, jeg
vil nemlig først undersøge om jeg kan smide 4-stemplede kalibre
på foran..

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk