Så kom den - checken fra GF;o)
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 17-03-04 14:08

1102,- fra forsikringsklubben "Grænsen"

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Morten Juel

Dato : 17-03-04 15:54

scorede 200,-

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-04 16:29

> 1102,- fra forsikringsklubben "Grænsen"

Lidt over 1700 til undertegnede..

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-03-04 17:23

Jan W. Nielsen wrote:
>> 1102,- fra forsikringsklubben "Grænsen"
>
> Lidt over 1700 til undertegnede..

Hvor mange procent af den normale præmie svarer det til i tilbagebetaling ?
(Hvis jeg havde fået 1700,- kr. tilbage, så havde det kun kostet mig 100,-
kr. i forsikring sidste år

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-04 17:26

Ca 20%..

--
/Jan W Nielsen

Fra : bme

Dato : 17-03-04 18:49

> Ca 20%..

Så giver du stadig ca 2k mere end jeg giver for min kasko.
(27 år, fastpræmie, 2k selvrisiko, renault laguna, incl falck vejhjælp)

/bo

Fra : SN

Dato : 17-03-04 16:50

> 1102,- fra forsikringsklubben "Grænsen

835 kr til mig
M.v.h
Søren Nistrup
1985 golf gti m. 16v motor

Fra : Morten S

Dato : 17-03-04 18:41

> 1102,- fra forsikringsklubben "Grænsen"

1.173,00 hertil...

/Morten S
Alfa 146

Fra : E.S.A.

Dato : 17-03-04 19:44

Fra GF har jeg modtaget kroner. 627.00 på min Volvo fra 1987 samt kroner.
539,00 på min Lupo 3L fra 2001.

Ebbe

Fra : Mr. Mogens Knudsen, ~

Dato : 17-03-04 19:47

On Wed, 17 Mar 2004 14:07:57 +0100, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

>1102,- fra forsikringsklubben "Grænsen"

I må jo generelt betale for meget med alle de efterleverancer.
Hvad nytter det at skrive, at man får 20% retur - det siger ikke en
skid. Hvad i dé tilfælde, hvor klubben skranter?

/Mogens
som gerne kører en Alfa V6 24V

Fra : Leonard

Dato : 17-03-04 20:03

"Mr. Mogens Knudsen, DK" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>I må jo generelt betale for meget med alle de efterleverancer.

Netop, det er ganske uinteressant hvor meget I får retur, det er kunne
være interessant at vide hvor meget I betaler, men kun når alle
oplysninger om forsikringen er med, ellers er der jo intet at
sammenligne med.

Jeg betaler 5195 om året i kasko med friskade og frontrudedækning på
min VW Transporter TDI Syncro årg. 2001. Jeg er 36 år og kører som
superelite.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Kim Kristensen

Dato : 17-03-04 21:00

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg betaler 5195 om året i kasko med friskade og frontrudedækning på
> min VW Transporter TDI Syncro årg. 2001. Jeg er 36 år og kører som

Det her er copy'n'paste tråden den 13/03 af det jeg selv kom frem til

"Jeg gav sidste år ca. 13.150 kr. samlet for ansvar/kasko på en 97
familiegryde, en 94 GTI model (begge med krog), ansvar på en campingvogn og
en trailer. Det blev til 4737,00 kr. retur eller ca. 36% som de skriver i
brevet, så totalpris for 2003 i omegnen af 8400 kr. så det kan jeg vel næppe
klage over."

Det er også som elitebilist med friskade og glas, i postnummer 4000.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Mr. Mogens Knudsen, ~

Dato : 17-03-04 21:07

On Wed, 17 Mar 2004 21:00:06 +0100, "Kim Kristensen"
<kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote:

>Det er også som elitebilist med friskade og glas - i postnummer 4000.

Sådan een skal jeg næppe gi' 5.000 kr for...

/Mogens
Mine biler? -> fra Alfa til Omega :)

Fra : Kim Kristensen

Dato : 17-03-04 21:53

"Mr. Mogens Knudsen, DK" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en
meddelelse news:8tbh50164g77bu7d3q3fmnuhhn30slelti@4ax.com...
> On Wed, 17 Mar 2004 21:00:06 +0100, "Kim Kristensen"
> <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote:
>

> Sådan een skal jeg næppe gi' 5.000 kr for...
>

> /Mogens
> Mine biler? -> fra Alfa til Omega :)

Jeg er ikke helt med Mogens, for en hvad?

Med venlig hilsen Kim

Fra : Mr. Mogens Knudsen, ~

Dato : 17-03-04 21:56

On Wed, 17 Mar 2004 21:53:05 +0100, "Kim Kristensen"
<kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg er ikke helt med Mogens, for en hvad?

Vi taler om forsikringer og GF's overpriser, der medfører, at kunderne
hvert år skal have penge tilbage. I den forbindelse nævner du din
forsikringspræmie (og ikke mindst parametrene derfor), hvor jeg
tilføjer min pris på samme forsikring. Den er noget lavere :)

Fra : Kim Kristensen

Dato : 17-03-04 22:20

"Mr. Mogens Knudsen, DK" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en
meddelelse news:lneh5055obohku6j3tros1r4j5d4jtcntu@4ax.com...

> [...]
> forsikringspræmie (og ikke mindst parametrene derfor), hvor jeg
> tilføjer min pris på samme forsikring. Den er noget lavere :)

Okay så er jeg med, nu er det fire forsikringer samlet jeg inklusiv
returkommisionen giver 8400 kr. for i 2003, det kan jeg godt leve med. Dem
der har kunne gøre det billigere for mit vedkommende (meget lidt billigere),
har haft andre forhold som blandt andet en skyhøj selvrisiko som har gjort
det uinteressant at skifte.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Mr. Mogens Knudsen, ~

Dato : 17-03-04 22:27

On Wed, 17 Mar 2004 22:20:18 +0100, "Kim Kristensen"
> [...]

>har haft andre forhold som blandt andet en skyhøj selvrisiko som har gjort

Jeg har DK's bedste forsikring - pris/kvali. Imidlertid har jeg ved
juletid for en gangs skyld fundet 2, der matcher både pris og
"indhold". Det er Nykredit Østifternes samt Alm. Brand. Det skal lige
nævnes, at førstnævnte nok er billig for mig, fordi jeg er kerneknude
i Nykredit...

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-04 08:39

> [...]
meddelelse news:lneh5055obohku6j3tros1r4j5d4jtcntu@4ax.com...

> Vi taler om forsikringer og GF's overpriser, der medfører, at kunderne

Overpriser og overpriser - det vil jeg nu ikke kalde GF's priser.

Da jeg i sin tid købte Kadett Stc. var GF det eneste selskab, hvor jeg kunne
have både præmie og selvrisiko under 10.000 kr/år. Selvrisikoen var endda
meget lavere, og friskade på en del ting... Så er det da kun en bonus at få
en check på 1.017,- tilbage :)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A

Fra : peter

Dato : 19-03-04 10:07

Mon ikke bare Mr. Mogens Knudsen, DK - er sur over GF ikke vil lege med
ham - Hans svar er jo en typisk reaktion på den slags - En typisk forsvars
mekanisme..Der er skrevt tykke bøger om..

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-04 14:48

"peter" <pphandel@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Mon ikke bare Mr. Mogens Knudsen, DK - er sur over GF ikke vil lege med
> ham - Hans svar er jo en typisk reaktion på den slags - En typisk
forsvars
> mekanisme..Der er skrevt tykke bøger om..

GF vil hellere ikke lege med mig mere... så de kan rende og hoppe kan de

Fra : peter

Dato : 17-03-04 20:25

Da jeg undersøgte sidst var GF det billigste for mig, efterfølgende har jeg
så fået ca. 10% retur i år. Der er iøvrigt ingen efterbetaling hvis der er
underskud. En grund til at det er billigt er måske at der ingen aktionærer
er der skal have et udbytte, det hele er ejet af forsikringstagerne, alt
andet lige vil det jo give en billig forsikring..

"Mr. Mogens Knudsen, DK" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en
meddelelse news:h57h50591hhvt81msflhot06c02o9eau4c@4ax.com...

Fra : Mr. Mogens Knudsen, ~

Dato : 17-03-04 20:34

On Wed, 17 Mar 2004 20:25:20 +0100, "peter" <pphandel@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>er der skal have et udbytte, det hele er ejet af forsikringstagerne, alt
>andet lige vil det jo give en billig forsikring..

Det er vel en gruppeforsikring, hvor man får tilbage, hvis der er
overskud og skal betale, hvis gruppen giver underskud?
Ellers må de ha' ændret konceptet siden jeg så på det sidst.
Nuvel - det er jo ikke aktuelt for mig, idet GF ikke ønsker
elitebilister med kraftige biler...

Fra : peter

Dato : 17-03-04 20:47

Det er netop ændret, der er dog mulighed for at lægge et vist beløb til side
når der er overskud..
"Mr. Mogens Knudsen, DK" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en
meddelelse news:ft9h505p2fdt36bop9hdscnfdd8ggsomta@4ax.com...

Fra : Kim Kristensen

Dato : 17-03-04 22:01

> [...]
> Ellers må de ha' ændret konceptet siden jeg så på det sidst.
> Nuvel - det er jo ikke aktuelt for mig, idet GF ikke ønsker

Men til nød kraftige elitebilister med almindelige biler. Nej de tager da
specialbiler som de vist kalder dem, men det kan godt være at der ikke er
nogen økonomisk fornuft i det for folk med specialbiler.

Lidt sjove regler nogle gange, de ville ikke forsikre min forrige motorcykel
men gerne den jeg har nu. Så gerne +25 hk, +45 km/t -1,0 sek. 0-100 og
+100.000 til nyprisen for den er jo mindre end 1000 ccm (998 faktisk), den
gamle var en 1100 ccm.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Kim Kristensen

Dato : 17-03-04 20:54

"Mr. Mogens Knudsen, DK" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk>

> I må jo generelt betale for meget med alle de efterleverancer.

Ja eller køre bedre/pænere end frygtet.

> Hvad nytter det at skrive, at man får 20% retur - det siger ikke en skid.

Kun at man har sparet 20% på det budget, men det fortæller ikke om
forsikringen er billig eller dyr.

> Hvad i dé tilfælde, hvor klubben skranter?

Jeg ved det ikke, men kan ikke forestille mig at klubberne deler så mange
penge ud at det bliver et problem for dem.

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-04 22:04

> I må jo generelt betale for meget med alle de efterleverancer.
> Hvad nytter det at skrive, at man får 20% retur - det siger ikke en
> skid. Hvad i dé tilfælde, hvor klubben skranter?

også 1102,- her

Kaskoforsikringen lyder på 4300,- pr år med 2.500 i selvrisiko.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Mr. Mogens Knudsen, ~

Dato : 17-03-04 22:11

On Wed, 17 Mar 2004 22:03:34 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>også 1102,- her

Og?

>Kaskoforsikringen lyder på 4300,- pr år med 2.500 i selvrisiko.

Hvis man prøver Forsikringsluppen.dk med en Mondeo 1.8, er Alm. Brand
billigere end GF. Jeg kender ikke tallet for Mondeo'en i mit selskab,
men jeg mener, den ligger lige under 4.000 kr (sammenligner lidt med
en Sierra).

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-04 22:22

> Og?

SÅ ER JEG RIG ))))

> [...]
> billigere end GF. Jeg kender ikke tallet for Mondeo'en i mit selskab,
> men jeg mener, den ligger lige under 4.000 kr (sammenligner lidt med

Jeg har undersøgt hvert et selskab i danmark for at finde det billigste og
GF ER billigst når man har en Sierra på "samvittigheden"

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-04 22:33

> Jeg har undersøgt hvert et selskab i danmark for at finde det billigste og
> GF ER billigst når man har en Sierra på "samvittigheden"

Glemte også at fortælle at fruen har sin yaris forsikret i HENDES navn til
samme lave præmie og det på trods af at hun kun har haft kørekort i et par
år

Hun fik også en chek i dag.

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 18-03-04 07:34

> Glemte også at fortælle at fruen har sin yaris forsikret i HENDES navn til
> samme lave præmie og det på trods af at hun kun har haft kørekort i et par
> år

Forhåbentligt i SIT navn :D

Spøg til side... "Arver" hun ikke din ancenitet? Mener, der er noget omkring
det...

\Mandal

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-04 00:01

> Jeg har undersøgt hvert et selskab i danmark for at finde det billigste og
> GF ER billigst når man har en Sierra på "samvittigheden"

Det samme her - har været igennem samtlige landskendte selskaber og ingen af
dem matcher GF. Ikke engang min bank, der mente at have alverdens fine
tilbud, og som mægtigt gerne ville have alle mine sager samlet hos dem.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Morten Lund

Dato : 18-03-04 11:20

Andreas M. Hansen wrote:

> 1102,- fra forsikringsklubben "Grænsen"

Øv: 120 kroner... og jeg betaler endda 8000 kroner i ansvar for min gamle
Volvo 240GLT fra 1989. Jeg ligger dog i den "dårlige kategori". Ikke fordi
jeg nogensinde er kørt galt, men fordi jeg kun har kørt skadefri i 2 år.

---
Morten Lund