Webcam på hjemmeside gennem netværksrouter
Fra : pjl

Dato : 17-03-04 12:08

Hej

Min Router er Cisco 677. Her igennem forsøger jeg at køre webcam på min
hjemmeside hos en udbyder (Webhotel)

Programmet jeg bruger er webcamXP og dette har genereret en kode som skal
lægge på min webside.
....... document.images.webcam1.src =
"http://10.0.0.3:8080/cam_1.jpg?uniq="+uniq1;
Når andre logger sig på min side ser man kun en applet som ikke fungerer. Et
felt med et fejlkryds.

Er det min router der skal tilføres nogle parametre for at webcam fungerer?
min ipaddr: er 217.xxx.xxx.xxx

hilsen pjl

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 17-03-04 12:32

pjl wrote:
> [...]
> felt med et fejlkryds.
>
> Er det min router der skal tilføres nogle parametre for at webcam fungerer?

Et forslag:
Forward 217.xxx.xxx.xxx:8080 ind til den interne ip (10.0.0.3) hvor
webcam siddder, i routeren.

Hvordan dét gøres: se manualen og/eller Google.

--
Steen Suder
inden du sender den. Det er ikke en skam at stave ordentligt og

Fra : Morten Davidsen

Dato : 17-03-04 13:14

"pjl" <juul@larsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "http://10.0.0.3:8080/cam_1.jpg?uniq="+uniq1;
> Når andre logger sig på min side ser man kun en applet som ikke fungerer.
Ja ... i din kode på din side skal der stå:
document.images.webcam1.src =
"http://217.157.197.165:8080/cam1.jpg?uniq="+uniq1;

> Er det min router der skal tilføres nogle parametre for at webcam
fungerer?
> min ipaddr: er 217.xxx.xxx.xxx
Ja brug følgende guide:
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/cisco_677/login/

Og indsæt følgende NAT-entry:
set nat entry add 10.0.0.3 8080 217.157.197.165 8080 tcp
write

og så skulle det virke! :)

/MD

Fra : pjl

Dato : 17-03-04 21:33

Tak for hjælpen.
Problemet er løst. Stavefejl er irriterende og en vag formulering ligeså,
alligevel slap jeg igennem nåleøjet.

mvh pjl