Fejlfinding af netkort
Fra : Morten

Dato : 17-03-04 10:46

Jeg forsøger at hjælpe en kammerat med at få hans bærbare på nettet
(Win XP SP1). Der er et SiS900 LAN kort indbygget. Jeg tror det hele
er godt integreret på bundkortet og har generelt problemer med at
finde drivere.

Jeg har nu installeret en SiS900 LAN driver, og kortet dukker fint op
uden problemer under enhedshåndtering og under netværk. Alt ser godt
ud. Når man forbinder den til routeren via kabel, kommer der også en
"boble" op om en 100Mbit LAN forbindelse.

Men den kan ikke finde DHCP serveren. Kommer jeg samme kabel i en
anden maskine virker det fint. Jeg er ret blank med hvordan jeg kan
komme videre. Fejlsøgning? Afinstallere/installere anden driver?

Der er desv. ikke "lys" ved kablet på PC'en, så jeg kan ikke engang se
om hardwaren helt har gennemskuet at den er forbundet, men mon ikke
når Windows gør opmærksom på det?

På forhånd tak, alle tips værdsættes!

Morten

Fra : Nicklas Uhlen

Dato : 23-03-04 23:37

Hej Morten

Prøv lige at chekke at dit net kort ikke har smidt mac adressen væk.
Du kan gøre det i en promt ved at skrive "ipconfig /all" så skal du lige
cheke det windows kalde fysisk adress det skal ikke være 00-00-00-00-00-00
Jeg har ikke selv kune finde en løsning på det her problem så den nemeste
løsning er at købe et nyt netkort.

Hilsen

Nicklas