In article <4058767d$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Alex Holst wrote:
> Tror du at de faerdige HW loesninger er spor anderledes eller bedre end
> en saakaldt hjemmebixet UNIX loesninger? Det er ofte praecist hvad de er.
De er langt bedre!
Normalt er det et lukket miljø så man ikke selv kan se hvordan
løsningen er strikket sammen. Når man står med et problem,
tager det uger at få support væk fra at tro at det er en
konfigurationsfejl. Herefter kan sagen så ligge på en eller
anden 2. level supporters skrivebord uden der sker noget,
og når man endelig får svar er det tåge snak man ikke kan bruge.
Er man ekstra heldig, er opgraderinger, så hemmelige at producenten
ikke gider fortælle hvad opgraderingen retter.
Den sidste hardware løsning vi købte kostede 4 gange mere, havde færrer
muligheder, blevet leveret i et fint 2U metal kabinet med hardware komponenter
der er så gamle at de ikke kan købes idag, og et desktop bundkort.
Efter 2 måneders evaluering, måtte vi sande at løsningen aldrig ville
kunne kører sikkert og stabilt.
Der findes dog også kompetente levererandører, men en god support
organisation.
Jeg vil anbefalde dig at "teste" din leverandør, at starte med
at låne udstyret se om det kan virker, og se om evt. spørgsmål
kan blivet svaret af support. Etcetera.
Hvis du køber en service aftale på hardware, så test om de virkelig kan
erstatte den inden for 3 timer. (Skriv testen ind i aftalen)
En HW løsning kan være
http://www.borderware.com/products/mxtreme/
--
Mvh.
Christian E. Lysel
http://www.spindelnet.dk/